Fick du tag på ett 9070 (XT)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Inet har flera PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper i lager nu... dock inte till MSRP.

Bara att låta bli att köpa det så ser vi MSPR priset inom någon månads tids igen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Skrivet av shelter:

Inet har flera PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper i lager nu... dock inte till MSRP.

Inte MSRP men jag slog till ändå för så mycket mer än det priset var det inte ändå.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW3225QF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Mitt från NetOnNet blev också skickat idag🥳👍

De tog dock 500Kr över MSRP(8500Kr) för kortet, men det är bättre än inget.

Väntar fortfarande på min order, när gick din beställning genom? Såg inte förens typ 40min efter lanseringen att de hade korten, gick ju inte att hitta på deras hemsida vid 15:00 och väntar fortfarande på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Inte MSRP men jag slog till ändå för så mycket mer än det priset var det inte ändå.

Samma här. Satt inte med gråten i halsen när jag checkade ut direkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

Finns massa Asrock Steel Legend nu på Webhallen till samma pris. Ser ju betydligt roligare ut än Reaper. Frågan är vad man ska välja.

Permalänk
Medlem

Lyckades köpa ett PowerColor 9070 XT Reaper på releasedagen för 7990 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapaya:

Väntar fortfarande på min order, när gick din beställning genom? Såg inte förens typ 40min efter lanseringen att de hade korten, gick ju inte att hitta på deras hemsida vid 15:00 och väntar fortfarande på det

Orderbekräftelse på mail 15:27. Vet inte om jag kan se exakt tid på beställning.

Sapphire pulse 9070 xt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Orderbekräftelse på mail 15:27. Vet inte om jag kan se exakt tid på beställning.

Sapphire pulse 9070 xt.

Ah mitt var 15:42, fick mail dagen efter om att de skulle återkomma inom 5 arbetsdagar med en uppdatering så får se om de gör det. Har någon hört om när nästa batch är på väg?

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr. Ringde och fråga dem i fredags och då visste dem inte alls när nästa leverans skulle komma, men sen skickades ändå kortet i måndags. Det rullar säkert in kort lite då och då hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

Finns massa Asrock Steel Legend nu på Webhallen till samma pris. Ser ju betydligt roligare ut än Reaper. Frågan är vad man ska välja.

Är väl i princip samma kort förutom utförandet... frågan är om det är någon skillnad på kylning/fläktar.
Var väl powercolor som hade lite problem med sina fläktar på vissa kort?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Är väl i princip samma kort förutom utförandet... frågan är om det är någon skillnad på kylning/fläktar.
Var väl powercolor som hade lite problem med sina fläktar på vissa kort?

Så är det. Har man chassit väldigt nära huvudet kan nog vissa höra Reaperfläktarna på ett otrevligt vis. Kortet går dock brutalt svalt. Hade man fått välja och den ljudbilden är ett problem bör man nog välja något annat, även om det presterar riktigt bra med överklock osv för att vara ett MSRP kort!

Permalänk
Medlem

Finns kort lite överallt nu såg jag, trycket verkar inte riktigt lika hårt längre. Och visst, XT ligger c:a 1500kr över msrp men vill man VERKLIGEN ha ett sånt kort så tror jag man biter i det sura äpplet och köper.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Finns kort lite överallt nu såg jag, trycket verkar inte riktigt lika hårt längre. Och visst, XT ligger c:a 1500kr över msrp men vill man VERKLIGEN ha ett sånt kort så tror jag man biter i det sura äpplet och köper.

Eller så låter man bli så blir dom tvungna att sänka priset så länge folk köper finns det ingen anledning för dom att sänka priset.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Eller så låter man bli så blir dom tvungna att sänka priset så länge folk köper finns det ingen anledning för dom att sänka priset.

Jo. I USA kostar ett kort $699 men folk verkar ju köpa dom i Sveriges ändå för de priser som är nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Jo. I USA kostar ett kort $699 men folk verkar ju köpa dom i Sveriges ändå för de priser som är nu

Det är ju typ samma pris som här om man lägger på 25% moms så blir det ju strax under 9000kr här kostar väl korten runt 9500kr så inte så stor skillnad.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem

LITE Off-topic men här finns väl ett stort gäng med 9070XT. Hur är eran upplevelse i spelet PUBG?

I settings Very Low och Ultra laggar de lika mycket, droppar från 250-300 till 50 fps med smålagg hela tiden. I andra spel fungerar allt kanon men i Pubg är upplevelsen helt katastrof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ncox:

LITE Off-topic men här finns väl ett stort gäng med 9070XT. Hur är eran upplevelse i spelet PUBG?

I settings Very Low och Ultra laggar de lika mycket, droppar från 250-300 till 50 fps med smålagg hela tiden. I andra spel fungerar allt kanon men i Pubg är upplevelsen helt katastrof.

Låter lite liknande det problemet som jag hade (vilket verkar påverka UE titlar) om detta framträder för dig när du flyttar runt med musen en massa?

Lösningen för mig var att sänka pollrate på min mus från 4000Hz till 1000Hz och lagget försvann helt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | ASUS Prime RX 9070 XT OC | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvicksilver:

Låter lite liknande det problemet som jag hade (vilket verkar påverka UE titlar) om detta framträder för dig när du flyttar runt med musen en massa?

Lösningen för mig var att sänka pollrate på min mus från 4000Hz till 1000Hz och lagget försvann helt.

Efter en snabb googling så kom de ut en video igår på YT, tydligen AMD Anti-Lag som är lite fucked up i just Pubg!

Permalänk
Medlem

Köpte precis ett XFX Swift RX 9070 OC, tyckte inte skillnaden i prestanda på ca 5-15% fördel XT är värd prisskillnaden och/eller skillnanden hur mycket ström korten drar.

Är det någon som har erfaranhet av XFX, är dom bra kort? Vad jag sett när jag googlat och kollat på Youtube så skall dom vara rätt bra.

Tycker ni att en Ryzen 5700x + DDR4 4000 minne är någorlunda OK för att driva 9070?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ncox:

Jepp, PUBG funkar helvetets dåligt med 9070XT. Presterar lika bra eller sämre som mitt förra kort, 3080.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 9070 XT
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Köpte ett 9070XT på Netonnet för nästan 10 lök då jag inte lyckades få tag på ett till MSRP.
Igår slog jag däremot till på Tradera, ett identiskt kort för 8790kr.
Blir att lämna tillbaka det jag köpte på Netonnet. Så lite glad vart man ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Include:

Köpte precis ett XFX Swift RX 9070 OC, tyckte inte skillnaden i prestanda på ca 5-15% fördel XT är värd prisskillnaden och/eller skillnanden hur mycket ström korten drar.

Är det någon som har erfaranhet av XFX, är dom bra kort? Vad jag sett när jag googlat och kollat på Youtube så skall dom vara rätt bra.

Tycker ni att en Ryzen 5700x + DDR4 4000 minne är någorlunda OK för att driva 9070?

XFX har alltid gjort bra kort ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

XFX har alltid gjort bra kort ja.

Tack för feedbacken, då har jag förhoppningsvis gjort ett bra köp, var det billigaste 9070 OC kortet jag kunde hitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Include:

Tack för feedbacken, då har jag förhoppningsvis gjort ett bra köp, var det billigaste 9070 OC kortet jag kunde hitta.

Vad kostade de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ncox:

Vad kostade de?

Kortet kostar 689 EUR på Amazon.de:
https://www.amazon.de/dp/B0F1GFKD47?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_as...

Inklusive frakt till Sverige och kostnader för valuta så landade beloppet på 7842 SEK (dragit på kreditkortet).

En fördel med kortet är att det är såpass kort längd, och har den OC som det har. En del kort är så fruktansvärt långa att dom inte passar ens i mitt FD Define 5, och det är väl inget litet chassis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Jepp, PUBG funkar helvetets dåligt med 9070XT. Presterar lika bra eller sämre som mitt förra kort, 3080.

Hoppas de löser sig med drivers... frågan är hur lång tid de kommer ta bara

Visa signatur

Lian Li O11 Vision Compact | ASUS ROG Strix 1200W Platinum | ASRock B650E Taichi Lite | Ryzen 7 9800x3d | G.Skill 32GB 6400MHz CL30 Trident Z5 Royal Silver | ASUS GeForce RTX 5080 TUF Gaming OC | Corsair Nautilus 360 RS ARGB | WD Black SN850X 2TB | Dell 27" Alienware AW2725DF OLED QHD 360 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ncox:

Skrivet av AndersB:

Mitt PUBG flyter på bra (när buggar undviks)! Däremot har det buggat en del med att spelet får skärmens frekvens (240 Hz för min del) som fps cap, trots unlimited i menyn. Tyvärr följer 1% lows med, så med 240 fps tak blev mina 1% ner mot 100 fps. När det är unlimited på riktigt ger mina inställningar drygt 300 fps och då blir mina 1% lows drygt 200 fps.
Händer buggen får man ändra till windowed och sen tillbaka till fullscreen så rullar det på obegränsat igen.

DX12 - spelet startar med skärmens frekvens som max fps. Löses med windowed-full. Tabbar man ur spelet sätts max fps tillbaka till skärmens frekvens.
DX11E - brukar vara smärtfritt unlimited fps. Har dock hänt vid något enstaka tillfälle att det ändrades efter att ha tabbat ur. Löses med windowed-full.
Alltså, välj DX11E.

Visa signatur

Nr 1: X670, 7800X3D, Peerless Assassin, 32GB 6000MHz CL36, 9070 XT, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, FD North.
Nr 2: B550, 5700X, Hyper 212 Evo V2, 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem

Fick ett Sapphire 9070XT Pulse för 7990, ordentlig uppgradering från ett rx 570....

Hade jag inte fått det till MSRP, så hade jag väntat. Har vanan inne... Dollarraset borde påverka priset neråt i #framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Fick ett Sapphire 9070XT Pulse för 7990, ordentlig uppgradering från ett rx 570....

Hade jag inte fått det till MSRP, så hade jag väntat. Har vanan inne... Dollarraset borde påverka priset neråt i #framtiden.

Förmodligen har du helt rätt i ditt resonemang, det är det mest troliga. Fast man vet aldrig vad som händer, vad händer t.ex. med priserna ifall Kina invaderar Taiwan? Nu menar jag inte att prata politik, eller att måla fan på väggen, men man vet aldrig i dessa tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av g0pp3:

Hoppas de löser sig med drivers... frågan är hur lång tid de kommer ta bara

Nåja, just PUBG är rent dåligt optimerat oavsett nvidia eller amd kort.. Men det verkar vara extra dåligt med senaste Amd

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 9070 XT
YOUTUBE | ANDERS BURLIN