Anmäl dig till Roborock Challenge!

Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av talleN^:

Jag spelade ganska nyligen igenom det med mus och tangentbord.

Vad är det, mer specifikt, du tycker gör det spelbart? Jag hade ganska mycket problem med att ta mig ifrån första slottet när man ska undkomma ett par soldater på hästrygg. Efter det, när jag väl lärde mig hur det funkade kändes det som ett helt okej system.

Ja, det var väl just den sekvensen som du nämner som gjorde mig lite sned för tillfället. Jag tog mig förbi det idag, efter att ha kollat upp hur man skulle göra. Jag var tydligen inte den enda som hade problem med den sekvensen. Men det som kvarstår är ju att kontrollerna känns väldigt klumpiga, nästan som om spelet inte var designat med mus och tangentbord i åtanke, trots att det är i första person vy. Har inte testat än om kontroller (dualsense) funkar, men ska göra det vid nåt tillfälle. Så jag kommer att ge spelet lite mer tid innan jag avgör om det är nåt för mig eller inte.

Permalänk
Medlem

Ready or Not just nu

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Titan Fall 2. Spelade precis klart SP kampanjen. Bättre sent än aldrig.

Fattar äntligen varför det är ett av de mest hyllade spelen. Vilken upplevelse.

Tack för tipset. Köpte det nu på Steam rean. Helt fantastisk bra dom lyckats med flowet när man rör sig som Pilot och grymt kul att hoppa in och mörsa i sin Titan. Bara lirat två timmar drygt men klart värt några tior som det kostar nu!

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Håller på med Silent Hill 2 Remake och jävlar vad bra det är.
Ruskigt läskigt bitvis men det är ett riktigt riktigt bra spel än så länge.

Permalänk
Medlem

Kör igenom CyberPunk expantionen just nu, glömt hur jävla snyggt det där spelet är

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Min nya dator är nu färdigbyggd, och fy fan vad nöjd jag är!
Spec: 4080 Super, 9800x3d, 32gb 6000mhz cl30, och en helt magisk ASUS 32" ROG Swift PG32UCDM OLED 4K 240 Hz skärm!

Har nu i 4 dagar kört lite olika spel för att testa: MSF24, F124, Cyberpunk, KCD2, Tarkov bland annat.

MSF24 är ju riktigt kul med karriärläget! Och fy fanken vad vackert spelet är på ultra settings och i 4k! Flyter som smör!
F124, ja kör det mest igen för att F1-säsongen precis kickat igång.
Cyberpunk, också helt magiskt vackert i 4k! Och vilken story och skådespeleri! Tror aldrig jag har, eller kommer att spela ett spel i samma klass någonsin igen!
KCD2, bra helt enkelt. Och så vackert och väl optimerat!
Tarkov, 2 raids sen kom de väl bevingade order åter igen: "nä fy fan jag avinstallerar skiten direkt!"

Har ni några tips på några gömda juveler på Gamepass?

Visa signatur

Livet är för kort för långsamma datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av joantanstrand:

Min nya dator är nu färdigbyggd, och fy fan vad nöjd jag är!
Spec: 4080 Super, 9800x3d, 32gb 6000mhz cl30, och en helt magisk ASUS 32" ROG Swift PG32UCDM OLED 4K 240 Hz skärm!

Har nu i 4 dagar kört lite olika spel för att testa: MSF24, F124, Cyberpunk, KCD2, Tarkov bland annat.

MSF24 är ju riktigt kul med karriärläget! Och fy fanken vad vackert spelet är på ultra settings och i 4k! Flyter som smör!
F124, ja kör det mest igen för att F1-säsongen precis kickat igång.
Cyberpunk, också helt magiskt vackert i 4k! Och vilken story och skådespeleri! Tror aldrig jag har, eller kommer att spela ett spel i samma klass någonsin igen!
KCD2, bra helt enkelt. Och så vackert och väl optimerat!
Tarkov, 2 raids sen kom de väl bevingade order åter igen: "nä fy fan jag avinstallerar skiten direkt!"

Har ni några tips på några gömda juveler på Gamepass?

Grattis till ny burk - ögongodis ftw.

Jag har just nu väldigt kul med Avowed på Game Pass så rekar det.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Grattis till ny burk - ögongodis ftw.

Jag har just nu väldigt kul med Avowed på Game Pass så rekar det.

Tack!

Ska kolla upp det lite närmare, verkar vara populärt!

Visa signatur

Livet är för kort för långsamma datorer

Permalänk
Medlem

It Takes Two med min son.
Förstår inte hur jag kunnat vänta så länge med att spela det. Det är ju fullkomligt briljant med vackra miljöer, roligt co-op och en uppsjö av olika minispel.

Jag förstår varför det vunnit så många priser och peppar mig att vilja köpa Split Fiction.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Elden ring dlc,mycket bra tidsfördriv om man gillar att dö hela tiden.

Permalänk
Medlem

Sönerna (bägge över 20) är vansinnigt imponerade och roade av Split Fiction från Hazelight.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Suikoden 1 och 2 Remaster på Steam Deck 👌

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Assassins Creed Shadows😁

Permalänk
Medlem

Skyrim med Eldergleam mod
Knäckte min 7900 XTX, kör med AMFM eller vad det heter, fuskfps till max, fungerar riktigt bra!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Nu....äntligen kan jag köra Cyberpunk 2077 med path tracing.

Jag blev klar med min nya dator nyligen och jag är faktiskt förvånad hur bra spelet lirar med path tracing på. Har inte testat native än men jag är fortfarande så imponerad över att DLSS quality+frame gen at jag har svårt att tro mina ögon emellanåt. Kommer inte ha några problem att bli immersed i detta. Det ser ju magiskt ut.

7800X3D @ 5 Ghz
Vengeance 32 GB @ 6000 Mhz
TUF RTX 4070 ti 12 GB

Så jävla nöjd

Visa signatur

OS: Win 11 Home | Chassi: Fractal Design North | PSU: BeQuiet Pure Power 1000W | Moderkort: ASUS Strix B650E-F Gaming | CPU: AMD 7800X3D @ 5 Ghz | RAM: Corsair Vengeance 32 GB @ 6000 Mhz | GPU: ASUS TUF RTX 4070 ti 12 GB | Kylning: BeQuiet Dark Rock Pro | Fläktar: Noctua Chromax Black x4 | Ljud: HyperX Cloud 2| Lagring: Kingston NV3 500 GB, Crucial P3 Plus 2 TB | M/K: Logitech G915 TKL & G502 X | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Nu är det mest New world som gäller 😃

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

Assassins Creed Shadows

Gillar det skarpt. Väldigt vacker och intressant värld. Storyn är spännande hittills. Rekommenderar att spela med japanskt tal och hörlurar.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Började lira The Last of Us Part 1 för tredje gången.
Spelat igenom det på PS4, PS5 och nu på PC med PS5 controller och nästan maxxad grafik, DLSS4 performance, oled bildskärm 1440p, ser sjukt bra ut!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Efter ca 80h MH Wilds, så behövde jag pause, köpte Kingdom Come Deliverance på steam rean, för ca 80kr
Bara spelat 10 timmar, riktigt underhållande.
Känns som man kommer få många speltimmar för 80kr : )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Efter ca 80h MH Wilds, så behövde jag pause, köpte Kingdom Come Deliverance på steam rean, för ca 80kr
Bara spelat 10 timmar, riktigt underhållande.
Känns som man kommer få många speltimmar för 80kr : )

Ja, jag sitter också och spelar det just nu (men jag fick det gratis från Epic). Det verkar riktigt stort och om man vill göra det mesta så blir det nog en hel del timmar.

Så här långt så har det en del tydliga plus och minus (enligt mitt tycke). Plus: världen, karaktärerna och eventuellt storyn (har inte kommit så långt), och jag tycker att det är ganska skön stämning i spelet, kul att utforska m.m. Minus: jäkligt janky och klumpiga kontroller över lag. Striderna och stridssystemet är (just nu iallafall) inte speciellt kul alls, att sikta med bågen känns som rena lotteriet då man inte har nån form av indikation på exakt var man siktar (jag kanske missat nåt), lock picking är nästan omöjligt (för mig) om jag inte ställer ner mus känsligheten på lägsta möjliga. Jag hoppas att fler av dom här grejerna kommer att kännas bättre längre fram när man fått bättre utrustning och färdigheter, så jag kommer att fortsätta att spela det som det ser ut nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, jag sitter också och spelar det just nu (men jag fick det gratis från Epic). Det verkar riktigt stort och om man vill göra det mesta så blir det nog en hel del timmar.

Så här långt så har det en del tydliga plus och minus (enligt mitt tycke). Plus: världen, karaktärerna och eventuellt storyn (har inte kommit så långt), och jag tycker att det är ganska skön stämning i spelet, kul att utforska m.m. Minus: jäkligt janky och klumpiga kontroller över lag. Striderna och stridssystemet är (just nu iallafall) inte speciellt kul alls, att sikta med bågen känns som rena lotteriet då man inte har nån form av indikation på exakt var man siktar (jag kanske missat nåt), lock picking är nästan omöjligt (för mig) om jag inte ställer ner mus känsligheten på lägsta möjliga. Jag hoppas att fler av dom här grejerna kommer att kännas bättre längre fram när man fått bättre utrustning och färdigheter, så jag kommer att fortsätta att spela det som det ser ut nu.

Ja combaten är inte speciellt roligt i början, har slitit av mig håret haha. Men enligt polaren så blir det bättre, ju mer man tränar upp skills etc.

Pilbågen är bedrövlig, men antar att det blir bättre där med högre skills. Tror det tog mig 15 pilar för lyckas döda en kanin haha.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Just avslutat en session på Division 2. Kört i ungefär 1,5tim. Lyckades spela lite efter ungarna la sig.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA:Corsair Gaming MM700 RGB Extended Mouse Pad// Corsair Gaming ST100 Hörlursstativ med RGB// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Ja combaten är inte speciellt roligt i början, har slitit av mig håret haha. Men enligt polaren så blir det bättre, ju mer man tränar upp skills etc.

Pilbågen är bedrövlig, men antar att det blir bättre där med högre skills. Tror det tog mig 15 pilar för lyckas döda en kanin haha.

Ja, det låter som hur det är för mig ungefär. Som du säger så verkar det bli bättre längre fram när man levlat upp och valt skills som hjälper en att bli bättre på vissa grejer. Det är väl det i dagsläget som får mig att fortsätta spela, och att det finns andra saker som är kul med spelet just nu.

Ja, pilbågen är inte kul just nu. Ibland känns det som att man inte skulle kunna träffa långsidan på en lada från 2 meters avstånd. Kanske inte riktigt så illa. Folk på nätet har tipsat om att sikta ungefär där översta knogen är, men det hjälper ju inte mycket när det nästan är omöjligt att få den på målet. Men förhoppningsvis så låser man upp skills som hjälper med detta längre fram.

Permalänk
Medlem

Har verkligen försökt med ac: shadows. Men kan inte hjälpa att de känns som någon stoppat en fin kudde med tidningspapper... älskar hur världen ser ut! Och är i mångt o nycket väldigt imponerad över hur snyggt de är! (1440p allt maxat) men de känns så otroligt bleh... kommer från 150h kcd2 o de blir smärtsamt tydligt hur ubisoft inte längre vet vad det är de försöker åstadkomma!

Avowed är sköj, inget ja kommer minnas längre men hopp för att de jobbar vidare med universumet. Varar de med sstalker 2 (igen) tills Atomfall släpps på måndag! (Resencionerna verkar blandade av helt rätt anledningar! Kansigt och nytänkande!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Fallout 2 och Battlefield V för närvarande

Provat 2042?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valle92:

Provat 2042?

Ja, dessvärre. Katastrofdåligt i jämförelse med 1 och 5 imo.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Ja, dessvärre. Katastrofdåligt i jämförelse med 1 och 5 imo.

Tyckte också den var katastrof vid launch men började spela 2 mänader sen och tyckte det blivit nycket bättre. Vet inte nä du testa senast

Permalänk
Medlem

Nä nu lägger jag av med shadow of the erdtree,är som en labyrint att springa runt i.Känns sådär att behöva sitta på youtube för att hitta runt.
Basspelet är grymt dock,blir nog en ny genomspelning på den:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Nä nu lägger jag av med shadow of the erdtree,är som en labyrint att springa runt i.Känns sådär att behöva sitta på youtube för att hitta runt.
Basspelet är grymt dock,blir nog en ny genomspelning på den:)

Var uppmärksam på allt. Då kommer man ju igenom utan problem. Men kan ändå hålla med. De tar ”miljö-pussel” till en ny nivå med dlcn. Det är rejält mkt svårare att hitta i spelvärlden än genomsnittsspelet.

Det kan uppfattas som ”för mkt” när typ allt man möter är riktigt tuffa motståndare, och som grädde på moset är det svårt att navigera i spelvärlden också.

Permalänk
Medlem

Efter ha spelat ut Kingdom come deliverance, så blev det ett direkt köp utav 2an.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED