Snart höjer Plex priserna på sina abonnemang

Permalänk
Medlem

Bättre att köra Jellyfin, sedan spanar inte Plex på sina användare?

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av skurh1nk:

Bättre att köra Jellyfin, sedan spanar inte Plex på sina användare?

Vad som är bättre är ju upp till användaren
De samlar lite info ja, lite statistik som OS, version, kraaschloggar, enheter som spelar vad (annars kan man kanske inte fortsätta spelning på annan enhet) etc.
Man kan opta ut från viss telemetri.

Permalänk
Medlem

Provade Jellyfin vilket funkade bra i stora delar men upplevde det som lite bökigare i längden plus att Plex-appen i nVidia Shield är klart rappare än Kodi.

Slutade med att jag precis köpte Plex Lifetime, så nu fortsätter jag bara som innan.

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga. Men om man kör plex lokalt via wifi kommer detta sluta fungera om man inte är premunant? Är det alltså bara lokalt trådat nätverk som kommer fortsätta att fungera i fortsättningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av riderx:

Kanske en dum fråga. Men om man kör plex lokalt via wifi kommer detta sluta fungera om man inte är premunant? Är det alltså bara lokalt trådat nätverk som kommer fortsätta att fungera i fortsättningen?

Det ska funka. Plex vet ju bara att det är inom samma nätverk. Hade man kört via VPN mot egen server hemma så hade det funkat utanför hemmet också. Har iallafall extremt svårt att se att det inte skulle funka. Men sedan kan naturligtvis uppspelningen bli lidande i exemplet ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Kör själv Jellyfin + apple tv, och det går att lösa. Problemet är att apple-tvn inte klarar av en hel del filformat, så man måste fiffla med transcoding https://jellyfin.org/docs/general/server/transcoding/ på servern.

Nu kan jag se nästintill vilket filformat som helst.

Man kan också konvertera sitt bibliotek med tex Tdarr till ett format som stöds.

Permalänk
Officiell jultomte

Fick upp den här när jag skrollade, lite intressant ändå:

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk

Plex nya iOS app suger verkligen. Buggig som tusan.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av Ragin Pig:

Kan tipsa om att tvinga servern att transkoda sådant material (välj någon annan kvalite än original) - har löst hdr tonemapping för mig på min iPad 9 som saknar stöd (har inget plexpass)

Jaha. Funkar tonmappningen vid transkodning. Även för gratisanvändare. Det visste jag inte. 👍🏻