AMD 9070/XT lager status!

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/s...

Om nån vill betala 9490kr för en Pulse

EDIT: SLUT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Har du använt "Meddela mig"? Och ja! Jag vet, Proshop har en aningen sjuk procedur...

Därav texten: Är samma sjuka som tidigare. Försäljning efter 14:00...

<Uppladdad bildlänk>

Jodå, nu är dom borta... har legat 2 i lager, har provat kl 14 varje dag... men någon köp knapp har aldrig funnits och har inte fått ngt via meddela mig heller.

Så jag vetefan vad dom hållit på med... nån lock grej eller vad?

Skrivet av SBzy:

Folk verkar inte bry sig vad det kostar, jag fattar det inte. En grej kan jag förstå om det är som när RTX 3000 serien släpptes, det var väl Covid och det skulle mineas bitcoin... men det här är ju inget märkvärdigt kort egentligen.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk

XFX Swift AMD Radeon RX 9070XT finns på tyska Amazon för €773.99 + €9.99 frakt
Avgör själv om det är en bra affär eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Jodå, nu är dom borta... har legat 2 i lager, har provat kl 14 varje dag... men någon köp knapp har aldrig funnits och har inte fått ngt via meddela mig heller.

Så jag vetefan vad dom hållit på med... nån lock grej eller vad?

Folk verkar inte bry sig vad det kostar, jag fattar det inte. En grej kan jag förstå om det är som när RTX 3000 serien släpptes, det var väl Covid och det skulle mineas bitcoin... men det här är ju inget märkvärdigt kort egentligen.

Och folk undrar fortfarande varför vi inte ser mspr priser...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Och folk undrar fortfarande varför vi inte ser mspr priser...

Ungefär

Själv så ignorerar jag numera att posta RX 9070 XT som kostar mer än 9000:-, för RX 9070 (icke XT) så postar jag inget över 8000:-

En del av felet ligger hos AMD, då dom inte verkar ha kommunicerat ett MSPR i tid, samtidigt så tycker marknaden om att mjölka när tillfället ges. Antar att vi inte kommer att få se lägre priser förrän någon av prishysteri dagarna kommer som Black Friday och liknande.

Såg att Nvidia försökte rädda skinnet hos utvecklare genom att vara krämare . Vilket är en bra definition på grafikkortsmarknaden idag, tyvärr...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Webhallen
ASRock Radeon RX 9070 Challenger 7990:- 32 st i lager
https://www.webhallen.com/se/product/381500-ASRock-Radeon-RX-...

Proshop
ASRock Radeon RX 9070 XT Steel Legend 8990:- 2 st i lager
Är samma sjuka som tidigare. Försäljning efter 14:00...
Var god se @shelter erfarenhet #20816369 #20817823

https://www.proshop.se/Grafikkort/ASRock-Radeon-RX-9070-XT-St...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
--

Permalänk
Medlem
Skrivet av SBzy:

Vänta va? Väntar ju fortfarande på mitt kort men de säljer nya???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Proshop
ASRock Radeon RX 9070 XT Steel Legend 8990:- 2 st i lager
Är samma sjuka som tidigare. Försäljning efter 14:00...
Var god se @shelter erfarenhet #20816369 #20817823

https://www.proshop.se/Grafikkort/ASRock-Radeon-RX-9070-XT-St...

Det försvann direkt, hann aldrig se en köp knapp men lagerstatusen ändrades i alla fall. Så nån hann väl köpa dom. Men som sagt, 9000kr är nästan för mycket, även om Steel Legend har lite extra bling bling än t.ex PC Reaper.
Någorlunda rimligt pris för ett XT "standardkort" är det dom låg på vid release,

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Det försvann direkt, hann aldrig se en köp knapp men lagerstatusen ändrades i alla fall. Så nån hann väl köpa dom. Men som sagt, 9000kr är nästan för mycket, även om Steel Legend har lite extra bling bling än t.ex PC Reaper.
Någorlunda rimligt pris för ett XT "standardkort" är det dom låg på vid release,

1 st timma...

Det var allt!

Håller med dig, ändå så är det nog det lägsta vi får se på ett bra tag

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightfreak:

XFX Swift AMD Radeon RX 9070XT finns på tyska Amazon för €773.99 + €9.99 frakt
Avgör själv om det är en bra affär eller inte

Tack, klippte ett RX 9070 (ej XT) för 699 € eller ca 7700kr

Permalänk
Medlem

Fick mail för en timma sedan att NetonNet skickat mitt Sapphire 9070 XT

Permalänk
Medlem

Komplett har 40st Gigabyte 9070 XT Gaming OC for 9990:- och 7st ASUS TUF Gaming 9070XT OC för 10490:- i lager just nu för de som vill betala de priserna

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Webhallen har ASRock Radeon RX 9070 Challenger 16GB. Första gången sen introduktionen som jag har sett 9070 (non xt) kort som gå för under 8000 kr. Inet har haft hundratals 9070 kort sen släppet sittandes på hyllorna och ingen verkar vilja ha dem för 8400 sek eller mer. Börjar kanske röra på sig.

Permalänk

Har ett Asus Prime 9070xt över om någon är intresserad?

Permalänk
Medlem

Några XT verkar ha ramlat in hos webbis, 12 i skrivandes stund

https://www.webhallen.com/se/product/378389-Sapphire-PURE-RX-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajdarn80:

Har ett Asus Prime 9070xt över om någon är intresserad?

Vad skall du ha för det?
Kvitto?
Garanti?

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Webhallen
ASRock Radeon RX 9070 Challenger 7990:- 32 st i lager

Finns fortfarande 30 st...

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

Ang. Proshop... Fanns ett 9070 XT Steel Legend imorse, slog till på det. Men det är konstigt för egentligen går det ju bara att beställa efter klockan 14, fast det fanns inga igår kväll?!

Ett tips är att ni går in där då och då och kollar. De verkar släppa några kort i taget.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av shelter:

Ang. Proshop... Fanns ett 9070 XT Steel Legend imorse, slog till på det. Men det är konstigt för egentligen går det ju bara att beställa efter klockan 14, fast det fanns inga igår kväll?!

Ett tips är att ni går in där då och då och kollar. De verkar släppa några kort i taget.

Hände samma för mig igår.
Det har några inne just nu för 10 000.

Permalänk
Medlem

Kan ju notera att inet inte har fått in några nya 9070 xt på snart två veckor, samtidigt har de 205+ 9070, så den modellen verkar fortfarande inte sälja särskilt bra.

Just den stora avsaknaden av 9070 xt i många butiker bådar ju inte gott för normaliserandet av priserna, får väl hoppas att 9070 börjar falla i pris snart eftersom de inte säljer till nuvarande priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Kan ju notera att inet inte har fått in några nya 9070 xt på snart två veckor, samtidigt har de 205+ 9070, så den modellen verkar fortfarande inte sälja särskilt bra.

Nä, lite märkligt men jag ville inte heller ha ett icke XT kort så jag ska väl inte säga något

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Just den stora avsaknaden av 9070 xt i många butiker bådar ju inte gott för normaliserandet av priserna, får väl hoppas att 9070 börjar falla i pris snart eftersom de inte säljer till nuvarande priser.

Samtidigt satt folk och sura här inne vid release att de aldrig kommer lyckas sälja korten för 9700 kr. 1700 kr över MSPR, de får sitta och ruttna på lagerhyllan. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Samtidigt satt folk och sura här inne vid release att de aldrig kommer lyckas sälja korten för 9700 kr. 1700 kr över MSPR, de får sitta och ruttna på lagerhyllan. 😀

XT korten har onekligen bara flugit från hyllorna men non XT verkar ju vara cementerade när de ligger 1100 över MSRP. Webhallens som ligger 700kr över MSRP rör litegrann på sig iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Tack, klippte ett RX 9070 (ej XT) för 699 € eller ca 7700kr

Väntar fortfarande på min RX 9700 från tyska Amazon.
Skickades från Spanien > Portugal > Frankrike > Tyskland > Danmark
Så måste vara purfärsk från båten

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inet har några 9070 xt i lager igen, men för 11490 kr och 10790 kr, så tyvärr inte några till vettiga priser.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/5414579/powercolor-radeon-rx-9070...

Finns att köpa på Inet, nu har ni chansen igen. Verkar som tillgången börjar bli lite stabilare på sistone

Permalänk
Medlem

Elgiganten har Gigabyte Gaming (XT) att beställas för 9300kr med preliminärt datum 8 April. Även Aorus för 10300, dyrt men iaf bra modell och billigare än RD hos Inet etc.

Computersalg har Pulse (XT) i lager för 9333

Permalänk
Medlem

Gigabyte RX 9070 Windforce / GV-R9070GAMING OC-16GD
Finns på amazon.de för 699 € / ca 7600 SEK med dagens valutakurs

https://amzn.eu/d/aPTMbGA