Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

PostNord valde jag och dom gör även lördags leverans i min stad men förstod att det bara tar 1 dag från Göteborg till Malmö bara 3 timmar emellan orterna.

Fick precis höra att Instabox som jag beställde med ska ta bort skåpen där jag bor. Även med Budbee vad det verkar. Så nu blir det Postnord, DHL, Schenker för hela slanten. Det var lite tråkigt att höra. Men Postnord har alltid fungerat bra för mig. Väljer oftast Insta/budbee för att frakten brukar vara billigare och att man slipper stå i kö tillsammans med alla andra som handlar på min lokala butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Fick precis höra att Instabox som jag beställde med ska ta bort skåpen där jag bor. Även med Budbee vad det verkar. Så nu blir det Postnord, DHL, Schenker för hela slanten. Det var lite tråkigt att höra. Men Postnord har alltid fungerat bra för mig. Väljer oftast Insta/budbee för att frakten brukar vara billigare och att man slipper stå i kö tillsammans med alla andra som handlar på min lokala butik.

Skulle aldrig beställa via Instabox, Budbee eller Airmee eller liknande speditörer då dom ej betalar lön efter kollektivavtal, rätt ob och dessutom får dom anställda ej korrekta raster efter kör och vilotider.

Skulle aldrig stötta detta då jag jobbar som lastbilschaufför.

Alltid varit nöjd med PostNord, Schenker och Dhl som alla har kollektivavtal och bra villkor till sina anställda

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Skulle aldrig beställa via Instabox, Budbee eller Airmee eller liknande speditörer då dom ej betalar lön efter kollektivavtal, rätt ob och dessutom får dom anställda ej korrekta raster efter kör och vilotider.

Alltid varit nöjd med PostNord, Schenker och Dhl som alla har kollektivavtal och bra villkor till sina anställda

Jag är lite på din sida här, jag kör Postnord och DHL om jag kan, de övriga om inte annat alternativ finns. Schenker är det sällan jag ser bland alternativen, tyvärr.

Men samtidigt vill man inte heller att det drabbar de som jobbar åt Instabox, Budbee. Dem behöver lön dem oxå =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

Jag är lite på din sida här, jag kör Postnord och DHL om jag kan, de övriga om inte annat alternativ finns. Schenker är det sällan jag ser bland alternativen, tyvärr.

Men samtidigt vill man inte heller att det drabbar de som jobbar åt Instabox, Budbee. Dem behöver lön dem oxå =/

Fixar dom bra villkor för sina anställda så kan jag börja använda dom.

Detta vi konsumenter kan styra helt då företaget behöver oss kunder för att överleva

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Aj fan. Det visste inte jag.
Det ska jag absolut tänka på i framtiden.

Permalänk
Medlem

Komplett är riktigt långsamma på att packa. De som köpte från inet kl 15 har kortet i handen i dag. Köpte från komplett timmar före lanseringen av 9070 XT och de packade den 25 timmar senare.

Postnord åker kl 15-16 tiden från Komplett och är framme I Örebro kl 21.30-22:00. Så någon lördagsleverans blir det inte här inte.

Permalänk
Inaktiv

Väntar på ett Sapphire 9070xt och ett 9070xt pure.
Hoppas de kommer under morgondagen men får nog vänta tills tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Hade inte koll på läget, så blev nyfiken och hittade detta.

Ifall det inte finns någon annan information som jag missat så verkar Instabox och Budbee ha kollektivavtal: https://www.tidningenproffs.se/nyhet/2023/10/instabee-har-tec...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarB98:

Ah! Skickas säkert 10e då!

Har du hört något nytt? Känns som om det börjar bli dags att kontakta deras support snart.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Fick detta idag från CityMail:

Paketet har blivit felsorterat. Beräknat leveransdatum kommer att uppdateras
2025-03-10 07:09:13

Paketet har ankommit till Terminal
2025-03-07 16:46:06

Undrar vad chansen är att dom sorterar det rätt är?
Har beställt thermal putty från Kina och detta är 5e leveransen som inte har kommit fram eller blivit avbokad för att dom inte får skicka det. Inte ens thermal Grizzly putty har kommit fram än, det beställt från Tyskland (amazon/airmee)
Man kanske skall skita i att vattenkyla sitt nya kort?

Visa signatur

9800X3D - TUF Gaming OC 7900XTX - G.Skill Flare X5 64GB 6000MHz - Sennheiser HD560s - Sound Blaster AE-5 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Har du hört något nytt? Känns som om det börjar bli dags att kontakta deras support snart.

Nä, inget än. Står att dom ska komma in i lager idag, så jag tänker ge det till Onsdag iaf 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarB98:

Nä, inget än. Står att dom ska komma in i lager idag, så jag tänker ge det till Onsdag iaf 😬

Produkttexten har ändrat till: "Produkten är inte tillgänglig online eller i butik". :/ Så vi får bara hålla tummarna att de skickas ut idag så man slipper kontakta kundtjänsten.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Produkttexten har ändrat till: "Produkten är inte tillgänglig online eller i butik". :/ Så vi får bara hålla tummarna att de skickas ut idag så man slipper kontakta kundtjänsten.

Såg det nu också... trist om det inte blir av.

Verkar säljas av Exertis(?), så dom får väl skicka en ersättare i värsta fall

Permalänk
Medlem

Väntar på en Fractal Design Refine (stol) från INET via DHL. Levereras dagtid... Så hoppas jag inför leverans kan få någon indikation när på dagen då jag konstigt nog arbetar:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Skrivet av OskarB98:

Såg det nu också... trist om det inte blir av.

Verkar säljas av Exertis(?), så dom får väl skicka en ersättare i värsta fall

Sitter också och väntar på att detta paket ska dyka upp i postnordappen. Minst 1 person har ju bekräftat att han har fått minnena levererade förra veckan (i fynddiskussionstråden).

Idag skickade jag iväg ett mail till Elgiganten kundtjänst och bad om leveransbesked.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Sitter också och väntar på att detta paket ska dyka upp i postnordappen. Minst 1 person har ju bekräftat att han har fått minnena levererade förra veckan (i fynddiskussionstråden).

Idag skickade jag iväg ett mail till Elgiganten kundtjänst och bad om leveransbesked.

Uppdatera gärna när du får svar! 😄

Permalänk
Medlem

Väntar på leverans av ny diskmaskin. Den nuvarande Bosch vi har orkade bara med 5 år (ca en körning per dag) innan felkoderna började hopa sig. Tre felkoder senare har vi fått nog och kör på en ny.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Toss3 @2000+ nu dök ett paket från Elgiganten/Exertis upp i min Postnord-app iaf 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarB98:

@Toss3 @2000+ nu dök ett paket från Elgiganten/Exertis upp i min Postnord-app iaf 🙂

Inget nytt för mig än i varje fall - beställde du ett eller två kit? Vilken tid la du din beställning?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För mig dök kittet upp i Postnords app nu också.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Inget nytt för mig än i varje fall - beställde du ett eller två kit? Vilken tid la du din beställning?

Beställde två kit den andra mars på eftermiddagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarB98:

Beställde två kit den andra mars på eftermiddagen

Nice nu dök den upp för mig också 👌

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarB98:

Uppdatera gärna när du får svar! 😄

Skrivet av OskarB98:

Inget svar än men nu lades den till i appen 🙂

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Nej, Det gick inte att hålla mot, ytterligare en padda alltså!...😆
Tack till den som fann fyndet och uppstyrningen👍

Fick just mejl och avisering från Samsung att Galaxy TAB S9 FE 5G är skickad idag 24/3 på eftermiddagen, kommer via Postnord, troligen imorgon.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Väntar på en Fractal Design Refine dark mesh och en Razer Viper V3 Pro

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem

Måste skriva av mig lite, men UPS är fan sämst!

Beställde en sak från annat land i EU och redan när jag såg att dom använde sig av UPS så suckade jag högt.

- Först skulle leverans ske i fredags den 21:e.
- Det blev sedan ombokat till idag den 25:e någon gång mellan 9:45-13:45.
- Strax efter 12:30 ser jag av en ren slump att det står "12:00 - Vi försöker att få tag på den säkerhetskod som vår chaufför behöver för sin leverans." om leveransen inne på deras hemsida. Ingen aktiv notis till mig, jag måste aktivt leta upp denna notis. Efter snabb googling visar det sig att det är deras go-to respons vid fall av lås grind/port, etc. där dom behöver nyckel eller kod.

Saken är att det finns ingen kod till mitt hyreshus att lämna ut, där finns enbart en porttelefon med mitt namn inkluderat, men budet har väl dragit i dörren, märkt att det var låst och bara dragit - istället för att ringa mitt nr på porttelefonen så jag kan släppa in vederbörande.

Har nu varit i kontakt med UPS support och lyckats omboka till den 27:e med notis om att där finns en porttelefon. Då håller vi tummarna att chauffören inte bara ser sin chans att sluta 2 minuter tidigare på torsdag igen...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Råkat ut för en kul sak, Grabben beställde en bok (nån sida som säljer beg böcker) paketet levererades till postnordbox som vägrade öppnas, begärde att skicka paketet till utlämningsställe, alltså Postnord får plocka ut paketet och köra det till utlämning istället. Tror ni Postnord kommer in i skåpet? tydligen inte, så nu har vi väntat i 14 dagar... Bra jobbat

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Väntar på ett paket från Italien som såklart skickas med förbannade FedEx, får se om dom är smarta nog att förstå att dom kan ringa när det ska levereras den här gången så dom kommer in i byggnaden då vi inte har porttelefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infelix:

Väntar på ett paket från Italien som såklart skickas med förbannade FedEx, får se om dom är smarta nog att förstå att dom kan ringa när det ska levereras den här gången så dom kommer in i byggnaden då vi inte har porttelefon.

Porttelefon verkar ju inte alltid hjälpa det heller. Se mitt tidigare inlägg idag där UPS drog i dörren, märkte det var låst och sen prompt sket i porttelefonen och körde därifrån...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av infelix:

FedEx har jag faktiskt bra erfarenheter av. Sällan jag får något via dem, men de har alltid ringt eller SMS:at i förväg och kollat om jag är hemma, sen kommit förbi.
Det enda jag kan klaga på senast (förra veckan faktiskt) var att han sa 5 minuter men tog nästan 15, och jag gick ut i blåsten efter 4-5 min för att han skulle hitta rätt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS