Permalänk
Inaktiv

GeForce 572.83 - WHQL

Ny drivrutin.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/drivers/results/242277/

Fixed General Bugs
[GeForce RTX 5080/5090] Graphics cards may not run at full speeds on system reboot when overclocked [5088034]
[GeForce RTX 50 series] GeForce RTX 50 series GPUs crashes with black screen [5120886]
Some NVIDIA Control Panel / NVIDIA App settings changes immediately get reset or give error [5160516]
PC may bugcheck IRQL NOT LESS OR EQUAL 0xa during gameplay with HDR enabled [5091576]
[VRED 2026] Optix compile error with R570 branch drivers [5122360]
[Derivative TouchDesigner] Application stability issues [4606316]

Permalänk

verkar inte vara några problem med denna uppdaten för 4090 användare, så det får nog bli denna uppdateringen för mig.
tack

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

verkar inte vara några problem med denna uppdaten för 4090 användare, så det får nog bli denna uppdateringen för mig.
tack

Tyvärr var denna drivrutin inte lyckad för mig och mitt 4090, har nog aldrig varit med om en värre drivrutin. AC Shadows började krascha och inte bara till desktop utan det blev black screens (no signal) med omstarter, till slut även BSODs. Kunde även krascha vid idle på skrivbord eller med Chrome igång, men endast efter jag spelat AC. I dag gick spelet inte ens att starta och inte ens ominstallation av drivrutinen hjälpte inte. Nedgraderade slutligen till 566.36 och allt tycks nu fungera felfritt igen, har spelat ett par sessioner på någon timme och därefter har datorn stått igång utan några bekymmer.

Permalänk
Skrivet av meanh:

Tyvärr var denna drivrutin inte lyckad för mig och mitt 4090, har nog aldrig varit med om en värre drivrutin. AC Shadows började krascha och inte bara till desktop utan det blev black screens (no signal) med omstarter, till slut även BSODs. Kunde även krascha vid idle på skrivbord eller med Chrome igång, men endast efter jag spelat AC. I dag gick spelet inte ens att starta och inte ens ominstallation av drivrutinen hjälpte inte. Nedgraderade slutligen till 566.36 och allt tycks nu fungera felfritt igen, har spelat ett par sessioner på någon timme och därefter har datorn stått igång utan några bekymmer.

april april eller

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

april april eller

Jag önskar det vore så, dessvärre spenderade jag strax över timmen med att felsöka innan jag "nedgraderade" till 566.36. Har nu spelat några timmar till och datorn är nu helt stabil igen, inga krascher eller black screens med omstarter.