Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Android som gäller.

Isåfall har du kanske "turen" att det bara är trackers från Samsung som funkar med Samsung-telefoner. Dvs, bara Android räcker inte. Men jag kan säkert ha fel, när jag gjorde min research så fastnade i skallen ett och annat icke-iphone-relaterat också. Men som sagt, jag kan ha fel och alla trackers avsedda för Android kanske funkar med alla Android-telefoner..... Well.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Kattvakt denna vecka. Här är Charlie. Typ världens lataste katt. Han har möjlighet att gå ut och upptäcka världen utanför men vill bara ligga i soffan. Andra katten (Dexter) ser man typ bara när det vankas frukost eller middag 😀

Visa signatur
Permalänk

Morsan har skaffat ny kisse. Verkar vara en sällskaplig och trevlig katt.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Nytillskott till gården. Hona såklart . De är vassare . Inte så kul att bli påmind min allergi dock . Men när hon är stor åker hon ut .

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Min katt Trixie.
Fyller 21 år om 3 månader.
Helt galet att hon lyckats bli så gammal. Hon har varit en del av familjen sen hon var en pytteliten kattunge, och flyttade med mig när det var dags att skaffa min egna första lägenhet för något decennium tillbaks i tiden.

Aldrig träffat en snällare katt, och det märks tydligt att hon ser mig som en slags förälder/beskyddare, eller vad man ska kalla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Nytillskott till gården. Hona såklart . De är vassare . Inte så kul att bli påmind min allergi dock . Men när hon är stor åker hon ut .

Vart åker hon då?(!)

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Vart åker hon då?(!)

Ut ur bostaden, finns det nåt annat sätt att tolka det på? tombman skriver tydligt att katten ska bo på gård, då finns det alltid rum i någon av ekonomibyggnaderna ifall vädret är dåligt. Annars trivs katten säkert bäst i solen på gårdsplanen 🙂

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ja, hon åker ut ur huset bara. Alla våra katter vi har och har haft är utekatter som ska jaga möss . Men självklart får de komma in när det är som kallast på vintern .
Och precis som klirre skriver finns det alltid ett tak över huvudet för de i ladugården och andra ställen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

När utblåset går uppåt.

Visa signatur

Gigabyte B550i - Ryzen 5600x - 64gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RTX 3080 - NR200P

Permalänk
Medlem

Alla gillar ju Oboy.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Lillkillen här heter Fransis och är ett år 🐈

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

<Uppladdad bildlänk>

Några månader senare med hennes nya favo plats . Steriliserad numera och har varit ute på tomten några timmar varje dag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Alla gillar ju Oboy.

Hur fick du tag i Oboy?????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Hur fick du tag i Oboy?????

Är det en grej att det skulle vara svårt att få tag i?!?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>

Vad är det där för rått-Oboy som inte kräver mjölk? Kanske därför katten är så intresserad...

Jag har inte alls tittat i butik, men åtminstone före årsskiftet rapporterades det om Oboy-brist. Sökte nu och problem kvarstår tydligen: https://www.sverigesradio.se/artikel/brist-i-butiker-pa-chokl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Vad är det där för rått-Oboy som inte kräver mjölk? Kanske därför katten är så intresserad...

Jag har inte alls tittat i butik, men åtminstone före årsskiftet rapporterades det om Oboy-brist. Sökte nu och problem kvarstår tydligen: https://www.sverigesradio.se/artikel/brist-i-butiker-pa-chokl...

Har säkert köpt det här i Norge där jag bor - de är inte kloka i det här landet.

Obv har jag i mjölk och inte vatten. För bövelen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>

Det där är inte Oboy.🤬

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

<Uppladdad bildlänk>
Morsan har skaffat ny kisse. Verkar vara en sällskaplig och trevlig katt.

Den där ser riktigt "jobbig" ut

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

Satt kattvakt åt syrrans två katter under sportlovet förra veckan. Även om de tar på krafterna är de helt underbara. Nu känns det lite ensamt. Men i nuläget är det inte möjligt för mig att skaffa en egen fluffboll

Charlie

Dexter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har precis köpt en ny soffa och är lite nojjig över att katten ska klösa eller "knåda" i den så att tyget förstörs. Har sett henne göra det en eller två gånger på gamla soffan.

För att göra det lite mer hemtrevligt för henne så rullade och vek jag en bädd av hennes favoritfilt.
Hon verkar nöjd.

Permalänk
Medlem

Vår äldre dam, riktig diva men harmlös så länge man ger fasen i hennes mage!

Våran knubbis, gosig som fasen direkt efter att hon vaknat annars så håller hon sig alltid i närheten men föredrar att man låter henne vara.

Och sist samt yngst våran odåga! Så fort man lägger sig ner så ska han stå på en! Och har en tendens att gömma sig under täcken! Avskyr dock nya personer och gömmer sig en dag eller två så fort vi får besök!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Våren är här?

Permalänk
Inaktiv

Favorit kudden nere i källaren vid datorhörnan.

Permalänk
Medlem

Kärring på 15 år.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Inaktiv

Bästa polarna

Permalänk
Medlem

21 år, 3 månader och 1/½ vecka var du en del av mitt liv.

Tack Trixie för den tid du gav mig. Jag kommer alltid älska dig, och minnet av dig.

04/04 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

https://i.ibb.co/3YyMvQkz/IMG20210925104932.jpg]

21 år, 3 månader och 1/½ vecka var du en del av mitt liv.

Tack Trixie för den tid du gav mig. Jag kommer alltid älska dig, och minnet av dig.

04/04 2025

Tungt, lider med dig.