Permalänk
Medlem

Mini Server dator sökes

Har börjat hålla på att lära mig om servrar så är i behov av en dator som jag kan träna sätta upp lite kubernets osv på.

Har kikat runt lite och söker nog någon form av micro dator så den inte tar så mycket plats, tänk typ Dell Optiplex, Lenovo tiny, HP Mini osv

Vet inte riktigt vad det krävs för specs, men sambon vill ha en minecraft server så tänkte minst DDR 4 och någon CPU som skulle klara att hosta flera applikationer samtidigt.

Tänkte mest ha den som spel/media server och försöka göra om den till en remote PC att sitta och programmera på också.

De jag kikat på blocket verkar ligga på 1000 - 2000:- så runt där ligger min budget med

Läs hela annonsen här

Permalänk

jag har en m710q tiny liggandes. sitter en i5 i den 4c/4t. om det är intressant så kan jag koppla in den och kolla mer specs

Visa signatur

To See That Which Is Not There,
Gaze Upon What Is

Permalänk
Medlem

Absolut, låter intressant!

Permalänk
Visa signatur

Gaze Upon What Is

Permalänk
Medlem

Har en P330, i5-8500 (modellen utan T,dvs 65w)
256gb ssd, 16gb ddr4 ram, kan fås med ett quadro p620 (inkl. pcie riser).

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem

Har ni något ungefärligt pris ni vill ha för dessa? Kommer behöva frakta dem

Permalänk
Medlem

1800 utan gpu, 2200 med.
Utan gpu går det att få in en sata 2.5" disk, utöver de två m.2 slots som finns.

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Skrivet av Yohio:

Har ni något ungefärligt pris ni vill ha för dessa? Kommer behöva frakta dem

tänkte 1000:- +frakt?

Visa signatur

Gaze Upon What Is

Permalänk
Medlem

4-5st hp t620 thin client dual core
Slö som satan 4gb ddr3 ram sodimm 16gb m.2 sata.
Kan kolla upp mer exakt om de skulle va intressant

Permalänk
Medlem

Har en https://www.inet.se/produkt/2214024/intel-nuc-8-performance-i... med 32GB ram och 1TB KC2000

Skicka PM om det är av intresse.

Permalänk
Medlem