Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Hade jag haft valet så skulle jag köpt direkt från Nintendo med tanke på garanti osv. Kan du beställa bundle eller bara utan? Det är väl smolket i bägaren isf...

Båda bundle och icke bundle fanns tillgänglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Fast ingen har väl sagt att man definitivt får en irländsk nätadapter? Vi vet helt enkelt inte vilken typ av nätadapter de kommer skicka, men man kan ju hoppas på att Nintendo tänkt på det när de själva länkat till den irländska sidan.

Gjorde själv tabben att inte byta till Tyskland eller så och bokade från Irland. Inte hela världen om man får irländsk adapter, men det är ju otroligt oflyt av dem att länka dit när just de har en annan adapter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

vad är detta för hemsida? 😄

Länken finns i min signatur. Men i korthet så valde jag att skapa en liten infosida inför releasen på www.modda.se/switch-2 för att jag blev lite triggad av de höga svenska priserna 🙈

Ska försöka uppdatera den senare ikväll tänkte jag

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade. Min prisguide för Switch 2 inkl importpriser.

Permalänk
Medlem

Hoppla, nu fick jag också ett meddelande om att jag kan förboka direkt hos Nintendo för 470/510 Euro. Har just nu en bokning på bara konsolen hos Amazon DE för 503 Euro inkl moms och frakt. Spara 440 kr eller få med ett spel till hm.. Jag har redan ett gäng spel kopplat till kontot, men nytt Mario Kart skadar ju inte.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av billyskate:

Länken finns i min signatur. Men i korthet så valde jag att skapa en liten infosida inför releasen på www.modda.se/switch-2 för att jag blev lite triggad av de höga svenska priserna 🙈

Ska försöka uppdatera den senare ikväll tänkte jag

Snyggt, stort tack för detta!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Inet skickade ut mail att de blivit tilldelade fler enheter till lanseringen, så finns väl bara fler enheter att tillgå än vad de först blev meddelade om helt enkelt.

Japp, och det nästan bekräftar mina teorier. Jag menar det är ju inte så att Nintendo suttit och filat på tillverkning och release i månader, halvår, år… sen kommer dom helt plötsligt 5 dagar senare på ”oj ,vi kunde visst tillverka fler enheter till 5:e juni”. Det känns inte seriöst.

Jag är helt övertygad om att den första tilldelningen från Nintendo var strypt för att fabricera en ”Förbokningen blev full” som i sin tur leder till en FOMO/hype som nu gör att ännu fler hoppet på förbokningen när väl fler enheter släpps ut.

Så hade jag gjort iaf, om målet hade varit att skapa hype.

Nu är väl inte detta världens ände, men det är bara tråkigt att dom inte kan köra mer raka rör mot sina kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Nu är den uppdaterad med Bergsalas mailsvar samt en liten ”girighetskalkylator” som jag hoppas räknar rätt haha

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade. Min prisguide för Switch 2 inkl importpriser.

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Awesome sida du gjort. De svenska priserna är verkligen helt sinnessjuka. Sorgligt att butikernas scalping inte längre är begränsad till grafikkort.

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av billyskate:

Nu är den uppdaterad med Bergsalas mailsvar samt en liten ”girighetskalkylator” som jag hoppas räknar rätt haha

Någon får rätta mig om jag har fel men I Sverige har vi tyvärr också privatkopieringsersättningen, vilket om jag läser rätt lägger på 75kr på det svenska priset.

Edit: jag hade fel, se mitt senare inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SevenFour:

Någon får rätta mig om jag har fel men I Sverige har vi tyvärr också privatkopieringsersättningen, vilket om jag läser rätt lägger på 75kr på det svenska priset.

Oh, tack, då ska jag läsa på om det och lägga till även det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av billyskate:

Oh, tack, då ska jag läsa på om det och lägga till även det

Nvm, jag läste lite mer och fann följande text på sidan jag länkade:

* Parterna har överenskommit att spelkonsoler av modellerna Microsoft Xbox One, Sony PlayStation PS4, Nintendo Wii U samt Nintendo Switch inte omfattas av ersättningsskyldighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Japp, och det nästan bekräftar mina teorier. Jag menar det är ju inte så att Nintendo suttit och filat på tillverkning och release i månader, halvår, år… sen kommer dom helt plötsligt 5 dagar senare på ”oj ,vi kunde visst tillverka fler enheter till 5:e juni”. Det känns inte seriöst.

Jag är helt övertygad om att den första tilldelningen från Nintendo var strypt för att fabricera en ”Förbokningen blev full” som i sin tur leder till en FOMO/hype som nu gör att ännu fler hoppet på förbokningen när väl fler enheter släpps ut.

Så hade jag gjort iaf, om målet hade varit att skapa hype.

Nu är väl inte detta världens ände, men det är bara tråkigt att dom inte kan köra mer raka rör mot sina kunder.

Är det inte bara så att Nintendo filat på en lanseringsplan sedan länge och sedan börjar någon ett handelskrig med tullavgifter precis lagom till lanseringsfönstret med förbokningar m.m., som gör att man omfördelar konsoler till bland annat Europa där intresset för Switch 2 är stort. Alternativet är ju att sänka marginalen i USA för att behålla ett bra pris, eller sälja till ett högt pris med dålig PR som följd för att Europa får konsolen billigare.

Permalänk
Medlem

Usch vad jag hatar Amazon.de. Frågade support om det var möjligt att lägga till en pro controller i ordern och något blinstyre cancellade hela min order istället av misstag. De bad om ursäkt och bad mig lägga en ny order men det går inte då den är slut. Nu kan jag inte få tag på en ny bundle.

Har lovat barnen Switch 2, Mario kart och att de ska få välja färg på kontrollerna.. Nu blev det genast mycket dyrare

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Usch vad jag hatar Amazon.de. Frågade support om det var möjligt att lägga till en pro controller i ordern och något blinstyre cancellade hela min order istället av misstag. De bad om ursäkt och bad mig lägga en ny order men det går inte då den är slut. Nu kan jag inte få tag på en ny bundle.

Har lovat barnen Switch 2, Mario kart och att de ska få välja färg på kontrollerna.. Nu blev det genast mycket dyrare

Hela Amazons support är lite dålig. Svårt att kommunicera så de förstår en riktigt.

Edit: Det kommer fler ska du se. Bara att hålla utkik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Hela Amazons support är lite dålig. Svårt att kommunicera så de förstår en riktigt.

Edit: Det kommer fler ska du se. Bara att hålla utkik!

Suttit och refreshat flera sidor i två timmar nu. Kan inte hitta någon garanterad pre-order längre för den billigare summan, 510 euro med bundle. Suger lite när jag hade 10 juni som garanterat leveransdatum. Barnen slutar skolan 12 juni så skulle bli deras present (och lite min)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Suttit och refreshat flera sidor i två timmar nu. Kan inte hitta någon garanterad pre-order längre för den billigare summan, 510 euro med bundle. Suger lite när jag hade 10 juni som garanterat leveransdatum. Barnen slutar skolan 12 juni så skulle bli deras present (och lite min)

Spanska sidan har just nu!

https://www.amazon.es/gp/product/B0F2JCL3NZ/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Permalänk
Medlem

Tyvärr slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Tyvärr slut.

Finns på spanska amazon nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Tyvärr slut.

Fan med. Man får mail om nytt inlägg typ 5 minuter efter att det skrivits. Hade hoppats att du såg det snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plurvski:

Finns på spanska amazon nu!

Såg det men försvann när jag var i kassan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Såg det men försvann när jag var i kassan

Kommer nog en ny omgång snart. Tror att ikväll är din bästa chans på spanska sidan. Sitt och refresha där så tror jag inom 1 timme lyckas du förhoppningsvis. Lär komma snart på spanska sidan att de är slut då man ej kan lägga den i varukorgen nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Tyvärr slut.

Finns på spanska amazon nu igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Vi som köpte på retro för t ex 6399kr kommer antingen betala 500kr "för mycket" på en gråimport eller 1100kr mindre på en från bergsala.

Fick invite från my nintendo och plockade från deras tyska för 509€ med gratis frakt.

Det blir typ 5600kr så det blev ju ännu större skillnad mot 6400 från Retrospelbutiken, 800kr billigare är ju definitivt taget oavsett om retro har bergsala eller ej.

Permalänk
Medlem

Just nu är det en sådan konstig som säger att de ej levererar till Sverige. Det kommer sen igen som man kan beställa hit. Hände mig någon dag sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plurvski:

Finns på spanska amazon nu igen!

Lyckades få igenom en order men var inloggad på amazon.es / de / fr i olika fönster så blev någon konflikt efter beställning. Fått orderbekräftelse men kan inte se min order på hemsidan så antar att den inte finns.

Permalänk
Medlem

Just nu är det en sådan konstig som säger att de ej levererar till Sverige. Det kommer sen igen som man kan beställa hit. Hände mig någon dag sen.

Tror någon nämnde att du kan välja annan adress, sedan i checkout byter du till 8€ frakten och ändrar till din riktiga adress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Fick invite från my nintendo och plockade från deras tyska för 509€ med gratis frakt.

Det blir typ 5600kr så det blev ju ännu större skillnad mot 6400 från Retrospelbutiken, 800kr billigare är ju definitivt taget oavsett om retro har bergsala eller ej.

Hade du problem med verifikations-koden för att komma in? Jag verkar inte få någon :E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Hade du problem med verifikations-koden för att komma in? Jag verkar inte få någon :E

Nej gjort det tre gånger utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Inga problem här heller vid 20 tiden.