Bluesound, den stora tråden om detta märke.

Permalänk
Medlem

Bluesound, den stora tråden om detta märke.

Hittade ingen samlingstråd för Bluesound så tänkte vi kan köra här. Någon mod får korrigera om det behövs.

Jag är själv på jakt efter ljud till min nya lägenhet samt TV. Har tidigare tittat på Sonos samt Samsung men fick nyligen en introduktion av Bluesounds godsaker, tyckte det lät väldigt bra i jämförelse med ovan nämnda tillverkare.

Permalänk
Medlem

Hej!

Om du tycker att Bluesounds låter bättre än Sonos och Samsungs, då tycker jag att du ska lita på det.
Vad spelar det för roll vad andra tycker....det är ju du som ska lyssna och känna dig nöjd.
Svårare än så är det inte.

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: Okänt i skrivande stund! Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trum-Petaren:

Hej!

Om du tycker att Bluesounds låter bättre än Sonos och Samsungs, då tycker jag att du ska lita på det.
Vad spelar det för roll vad andra tycker....det är ju du som ska lyssna och känna dig nöjd.
Svårare än så är det inte.

Självklart går jag efter vad mina öron säger mig, jag vet inte om jag uttryckt något annat 🤷🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greven78:

Självklart går jag efter vad mina öron säger mig, jag vet inte om jag uttryckt något annat 🤷🏻

Okej, i sådana fall förstod jag inte frågan, eller om det ens är en fråga.
Det verkar som att även Bluesound är billiga hemmaprodukter och jag är mer på PRO-sidan. Därför vet jag ingenting om dom annat än det lilla jag har sett på nätet. Du får säkert bättre respons av andra medlemmar snart.

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: Okänt i skrivande stund! Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trum-Petaren:

Okej, i sådana fall förstod jag inte frågan, eller om det ens är en fråga.
Det verkar som att även Bluesound är billiga hemmaprodukter och jag är mer på PRO-sidan. Därför vet jag ingenting om dom annat än det lilla jag har sett på nätet. Du får säkert bättre respons av andra medlemmar snart.

Ah ok, nej ingen fråga, mer en trådstart för att få igång lite samtal kring produkterna. Jag är inte så insatt i ljud, man kan säkert som med allt annat lägga flera 100K på detta om man vill det, min budget för detta är kanske 30K så det är säkert nybörjarsystem. Vad kör du själv för örongodis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greven78:

Ah ok, nej ingen fråga, mer en trådstart för att få igång lite samtal kring produkterna. Jag är inte så insatt i ljud, man kan säkert som med allt annat lägga flera 100K på detta om man vill det, min budget för detta är kanske 30K så det är säkert nybörjarsystem. Vad kör du själv för örongodis?

Det är lite blandat, men jag föredrar system från finska Genelec.
Man brukar då ha flera olika storlekar i högtalarsystemen, från mycket små närfältsmonitorer upp till stora som kylskåp.
Priset = "inte direkt gratis" plus moms!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kikat på Wiim eller audio-pro?
Tänker om tråden handlar om ditt ljud, och inte specifikt måste handla om bluesound

Jag gick personligen över till Wiim nyligen från sonos, och är mycket nöjd än så länge;
Blev en Amp pro vid TVn kopplad till två Dali 450 golvhögtalare
En Wiim pro i sovrummet kopplad till en brik-amplifier och två små Tangent Evo 4
Samt en Audio Pro A10 MkII i köket

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Köpte en Bluesound Node Nano streamer för ca ett halvår sedan. Väldigt nöjd med den. Har inte haft några som helst problem med den än så länge.

Permalänk
Medlem

Jag tittar på
powernode N330
2x Dali oberon 3
2x Pulse flex 2I
Argon audio malmö sub 8

Pris : 28 600:-

Permalänk
Medlem

Har kört med bluesound ett gäng år och är nöjd.
Har soundbaren med sub, en pulse och en flex.

Tyckte de lät bättre än Sonos och hade bättre teknik med blåtand/airplay/kabel osv än övriga alternativ som fanns då (men det har säkert jämnat ut sig).

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."