Permalänk
Medlem

Chromebook med 100% sRGB

Tjo. Är ute efter en chromebook plus som har en riktigt bra skärm. 100% sRGB är ett absolut krav. Finns det någon sådan på den svenska marknaden? De jag hittat ligger på upp till 60% vilket inte duger då jag kommer jobba en hel del med bilder.

Ös på med förslag

Edit. Kom på att jag glömde prisbilden. Under 10000.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En vanlig windows dator och installera Chrome OS på går inte som ett alternativ? 🤔🙂

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Varför måste det vara just Chromebook?

Asus Zenbook 14 med OLED (100% DCI-P3, vilket jag förstår är ännu bättre än 100% sRGB?) går att få för 10tkr, om du inte vill köra Windows så finns ju alltid Linux, som är ett mycket bättre val än ChromeOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

En vanlig windows dator och installera Chrome OS på går inte som ett alternativ? 🤔🙂

Skrivet av dlq84:

Varför måste det vara just Chromebook?

Asus Zenbook 14 med OLED (100% DCI-P3, vilket jag förstår är ännu bättre än 100% sRGB?) går att få för 10tkr, om du inte vill köra Windows så finns ju alltid Linux, som är ett mycket bättre val än ChromeOS.

Visst kan det vara en Windows-dator. Dock kul att testa något nytt. Tänkte att de kanske även var något billigare. Men när jag kollat runt verkar det som så ej är fallet. Så jag får nog lägga ner detta om inget fantastiskt skulle dyka upp. Behöver inte vara någon superprestanda. Men en bra skärm är ett krav.

Visa signatur