Oblivion Remastered ute nu

Permalänk
Medlem

Ska spelas!
Körde detta på Xbox 360!
Cirkeln blir nu sluten!

Visa signatur

Zalman i3 Neo (Asus TUF Gaming B650-E Wifi/R5 7600/32GB ram/Intel Arc B580 12gb/2TB M.2 SSD)
Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem

Nice!
Skulle vara kul om de gjorde remaster på Daggerfall och Morrowind (allas favorit) också!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

wow detta har jag väntat på

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har originalet på skiva till PC stående på hyllan hemma. Älskade spelet, men av någon anledning tog jag mig aldrig igenom det.

Jag har länge följt Skyblivion-projektet som ska lanseras i år. Denna uppdateringfrån Bethesta kom som en överraskning och jag kan dörmed konstatera att år 2025 blir ett utmärkt tillfälle att ge spelet en ny chans!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

RE2 som remaster? Menar du till Gamecube då? Det var ju mer en ren portning än en remaster

Sen finns ju dock både RE2, RE3 och RE4 som fulla remakes.

Sorry, remake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag håller inte med. Fallout 4 är ett fantastiskt spel som jag kommer att spela om i år , jag har spelat det oräkneliga gånger. Jag är nästan klar med Skyrim igen som jag även har spelat oräkneliga gånger.

Det du måste inse då är att du tillhör en minoritet, både Fallout (1997), Fallout 2 (1998) och New Vegas (2010) har bättre user score än Fallout 4.

Vilket så klart är helt ok, desto roligare för dig som har två spel du gillar där majoriteten inte tycker som dig.

Permalänk
Musikälskare

I vilken ordning ska man spela Elder Scrolls spelen?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har bara kört igenom det en gång, något år innan Skyrim släpptes, och det vore kul att köra det igen.

Men ... jag gissar att konsolen inte är den gamla klassiska, med det "api" man är bekant med sedan länge, så hur ska man då kunna spela det, det går ju inte

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

1: Arena
2: Daggerfall
3: Morrowind
4: Oblivion
5: Skyrim

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

När det gäller story så spelar det ingen större roll, de är baserade på samma universum men är relativt självständiga. De två första spelen i serien, Arena och Daggerfall, är rätt svårspelade om man är van vid moderna spel och är mer kvantitet än kvalité. Särskilt Daggerfall har en ökänt stor spelvärld med t.ex. 15000 städer.

Det första spelet i serien som jag skulle säga är helt nödvändigt att spela är Morrowind. Så mitt förslag skulle vara Morrowind -> Oblivion -> Skyrim, och sen Arena och/eller Daggerfall om du fortfarande inte fått nog.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte påstår att jag är intresserad av en remake av spelet som introducerade kompassen med mission markers, ett helt keft levelsystem och allmänt förenklade upplevelsen för att blir mer anpassat till konsolspelare...

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av perost:

När det gäller story så spelar det ingen större roll, de är baserade på samma universum men är relativt självständiga. De två första spelen i serien, Arena och Daggerfall, är rätt svårspelade om man är van vid moderna spel och är mer kvantitet än kvalité. Särskilt Daggerfall har en ökänt stor spelvärld med t.ex. 15000 städer.

Det första spelet i serien som jag skulle säga är helt nödvändigt att spela är Morrowind. Så mitt förslag skulle vara Morrowind -> Oblivion -> Skyrim, och sen Arena och/eller Daggerfall om du fortfarande inte fått nog.

Perfekt! Tack så mycket, jag följer dina rekommendationer

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Har bara kört igenom det en gång, något år innan Skyrim släpptes, och det vore kul att köra det igen.

Men ... jag gissar att konsolen inte är den gamla klassiska, med det "api" man är bekant med sedan länge, så hur ska man då kunna spela det, det går ju inte

Tänker samma. Jag använder den massvis i Skyrim och en hel del i Starfield. Hade knappast spelat utan.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag får ändå säga att det är tråkigt att så många tycks vara redo att göra affärer med Bethesda för att få spela detta spel. Visst är det roligt med Elder Scrolls, men betänk vilka ni ämnar göra affärer med.

Som vanligt kommer väl moddare att få fixa spelet åt Bethesda efter lansering.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fullpris för en remaster av ett nästan 20 år gammalt spel? Herregud hur pantad får man vara?

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | PG279Q | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Fullpris för en remaster av ett nästan 20 år gammalt spel? Herregud hur pantad får man vara?

Håller med att 55€ är mycket, men kan man verkligen kalla det för ett 20 år gammalt spel när allt förutom handling är nytt/uppdaterat?

Visa signatur

ASUS GTX 1080, i7 4790k, 16GB DDR3 @ 2133mhz

Permalänk
Avstängd

Jesus Christ! Det ser magiskt bra ut!

Trodde inte grafiken skulle vara såhär bra...

Permalänk
Medlem

Finns på Gamepass! Tankar för fullt!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

Håller med att 55€ är mycket, men kan man verkligen kalla det för ett 20 år gammalt spel när allt förutom handling är nytt/uppdaterat?

Om innehållet och gameplay är detsamma, så kulle jag säga, ja absolut. Det tillför ju liksom inget nytt, förutom att det "ser bättre ut".

EDIT: Verkar vara bekräftat att spelet fortfarande kör samma gamla kod för spellogiken, i grund och botten, med UE5 enbart till grafiken. Så ja, tycker absolut det är ett 20 år gammalt spel.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | PG279Q | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Fysisk release? Hallå?

Permalänk

Holy Jesus! Blev ett instabuy så fort man hörde musiken 🤗

Permalänk
Medlem

Har varit sugen ett bra tag nu på att spela om oblivion, men avvaktade när det började ryktas remaster! Kommer helt klart köpa det här!

Och helt klart missed opportunity att all dlc ingår, de borde ha sålt horse armor separat

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Och helt klart missed opportunity att all dlc ingår, de borde ha sålt horse armor separat

Deluxe-versionen för 10€ extra inkluderar exklusiva hästrustningar

Permalänk
Medlem

Ser ju grymt ut! Blir till att skaffa Game Pass igen.

Permalänk
Medlem

Tips för er som tycker det är för dyrt kan ju handla på greenmangaming. Blir ca 10€ billigare.

För standard

För deluxe

Edit:
Kom ihåg att man inte kan nyttja steams refund om man köper externt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

EDIT: Verkar vara bekräftat att spelet fortfarande kör samma gamla kod för spellogiken, i grund och botten, med UE5 enbart till grafiken. Så ja, tycker absolut det är ett 20 år gammalt spel.

Inklusive fullt fungerande konsol?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Fysisk release? Hallå?

Till vad? Släpps inga fysiska spel på PC, till Xbox finns det på Game Pass. Det börjar bli sällsynt med fysiska spel överlag.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Deluxe-versionen för 10€ extra inkluderar exklusiva hästrustningar

Åhåhå det missade jag helt! Ja ränderna sitter tydligen i!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Till vad? Släpps inga fysiska spel på PC, till Xbox finns det på Game Pass. Det börjar bli sällsynt med fysiska spel överlag.

Skulle aldrig tänka mig att betala för Game Pass, och varför skulle jag prata om PC om jag vill ha en fysisk release?

Sällsynt? Nej, endast Microsoft som krånglar med sina icke fysiska releaser eller fake skit som Indiana Jones eller Starfield där spelet inte finns på skivan.

https://mynintendonews.com/2025/04/20/europe-sales-of-new-swi...