Herman Miller X Logitech G Embody Gaming Chair, recension?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Skickas stolarna från USA? Blir man föremål för någon tullavgift eller är priset på hemsidan det slutgiltiga?

Tror de tillverkas i USA men skickas från Storbritannien här i Europa. Men inte helt säker heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Inga extra avgifter!
(Vill minnas det stod i paketet att stolarna är tillverkade i staterna, men vågar inte mitt liv på det… men i vilket fall så är svenska priset inkl tullavgifter)

Instämmer! Nu har jag visserligen haft min stol i drygt 2år men då var det i varje fall inga extra avgifter. Minns dock att jag hade väldigt lång väntetid däremot men det visste jag om när jag beställde den

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

Inga extra avgifter. Min Aeron skickades från Danmark och svensk moms debiterades enligt EU:s regler om försäljning över vissa totalbelopp mellan EU-länder. Jag fick till och med ett momskvitto.

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt nu under vårrean som fått leveransbekräftelse? Alltså att stolen är skickad.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Är det någon som beställt nu under vårrean som fått leveransbekräftelse? Alltså att stolen är skickad.

Nej inget har hänt alls. Beställde stolen den 23:e april.

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Viktigt att prova innan en så stor investering. Många gillar ju aeron men den passade inte alls mig!
Plus att herman kommer helt färdigt monterad bara rulla ur kartongen😜

Hade gärna föredragit att prova, får i så fall utnyttja returrätten om det helt skiter sig. Okej, vad var det med Aeron som inte föll dig i smaken? Det är ett himla stort plus faktiskt, smidigt! 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Hade gärna föredragit att prova, får i så fall utnyttja returrätten om det helt skiter sig. Okej, vad var det med Aeron som inte föll dig i smaken? Det är ett himla stort plus faktiskt, smidigt! 😆

Jag är lite bred axlad tyckte plast ramen på ryggen inte va skön mot ryggen. Plus att embody har breddare säte mycket skönt!

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Nej inget har hänt alls. Beställde stolen den 23:e april.

Samma här... beställde den 24 april. Inte ett pip från någon leverantör om ca. Lev datum. Som jag förstår är det DSV.... hjälpkört lastbil lite åt dom nyligen och frågaden om dom kan söka på den. " utan kollinummer är det svårt...'

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 9950X3D|ASRock X870E Nova|DDR5 6000MHz CL30 Dominator Titanium|MSI GeForce RTX 5080 16GB Ventus 3X OC White|Phanteks AMP GH 1200W Platinum Vit | AIO Phanteks Glacier One 360 D30 Vit|Phanteks Eclipse NV7 Vit| Acer 34" Predator X34GS IPS 21:9 Curved 180hz |

Permalänk
Medlem

Gick lite snabbt att beställa Embody, ångrade mitt färgval efter några minuter... Deras support var tydligen lediga idag, men detta borde väl dem kunna lösa?

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Gick lite snabbt att beställa Embody, ångrade mitt färgval efter några minuter... Deras support var tydligen lediga idag, men detta borde väl dem kunna lösa?

Absolut, speciellt när jag och många andra har beställt stolen för nästan 2 veckor sedan och fortfarande inte blivit skickat

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Beställde förra söndagen. I tisdags fick jag mejl att jag skulle inom ca 3 dagar få mejl från deras leveranspartner. Inte fått nåt sånt mejl ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Beställde förra söndagen. I tisdags fick jag mejl att jag skulle inom ca 3 dagar få mejl från deras leveranspartner. Inte fått nåt sånt mejl ännu.

Skönt att det inte bara är jag då. Beställde också för över en vecka sedan och har inte hört något mer sedan mailet om att deras leveranspartner skulle kontakta mig.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av rwxr:

Skönt att det inte bara är jag då. Beställde också för över en vecka sedan och har inte hört något mer sedan mailet om att deras leveranspartner skulle kontakta mig.

Exakt samma här

Permalänk

Jag beställde den 22/4 och fick ett meddelande från Bring nu på morgonen att paketet var redo att levereras.
Får stolen imorgon.

Permalänk
Medlem

Nu händer det grejer

Visa signatur

Permalänk

nu idag fick jag leverans datum (13:e nästa vecka), beställde stolen den 28:e april

Permalänk
Medlem

Det gick inte att ändra färg på stol bara så där... stolen måste avbeställas för att sedan återbetalas trots att det bara handlar om att jag vill ha en annan färg.

Deras kundtjänst använder dessutom "Pronouns: he/his/him" i deras kommunikation vilket får mig att vilja beställa något annat för 15k.

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Skrivet av Dallen:

Det gick inte att ändra färg på stol bara så där... stolen måste avbeställas för att sedan återbetalas trots att det bara handlar om att jag vill ha en annan färg.

Deras kundtjänst använder dessutom "Pronouns: he/his/him" i deras kommunikation vilket får mig att vilja beställa något annat för 15k.

jäkligt tråkigt
har dock varit med om samma sak med svenska butiker.. att ändra färg är att varan igentligen är helt "annan" vara.
men man kan tycka att 2025 så borde sådant här icke vara ett problem !

Permalänk
Medlem

Fortfarande supernöjd med min haft den i 3 år nu, helt klart bästa och bekvämaste stolen jag ägt körde Kinnarp innnan.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananböj:

nu idag fick jag leverans datum (13:e nästa vecka), beställde stolen den 28:e april

Hmm, jag 27/4 men inte hört något än

Permalänk
Skrivet av Tozzeman:

Hmm, jag 27/4 men inte hört något än

hm, skummt, borde komma närsom.
Du har fått mail om att att stolen har lämnat fabriken och att frakt bolaget kommer att kontakta dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananböj:

hm, skummt, borde komma närsom.
Du har fått mail om att att stolen har lämnat fabriken och att frakt bolaget kommer att kontakta dig?

Yes, det fick jag förra tisdagen. Men inget efter det.

Permalänk
Medlem

Nu har jag min stol. Jag hämtade den själv på "bring" Lastbilsstation timrå. Dom kör bara ut torsdagar där jag bor. Ganska liten kartong som får plats i en vanlig kombi personbil, ryggstödet måste vara omonterat. 👍

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 9950X3D|ASRock X870E Nova|DDR5 6000MHz CL30 Dominator Titanium|MSI GeForce RTX 5080 16GB Ventus 3X OC White|Phanteks AMP GH 1200W Platinum Vit | AIO Phanteks Glacier One 360 D30 Vit|Phanteks Eclipse NV7 Vit| Acer 34" Predator X34GS IPS 21:9 Curved 180hz |

Permalänk
Medlem

Har också fått min embody nu. Enorm skillnad mot min gamla stol och det är utan att ha lagt mer än 5 min på att justera lite. Med den gamla stolen så åkte mina axlar upp hela tiden och jag fick värk i både rygg och nacke ganska omgående.

Här finns en setup-video om nån är intresserad.
https://www.youtube.com/watch?v=TvYcUlcgUqg

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mag1:

Nu har jag min stol. Jag hämtade den själv på "bring" Lastbilsstation timrå. Dom kör bara ut torsdagar där jag bor. Ganska liten kartong som får plats i en vanlig kombi personbil, ryggstödet måste vara omonterat. 👍

hämtade oxå min idag från Bring, då jag skulle få vänta till Tisdag.. och kan instämma i att kartongen är liten och smidig, lätta att lyfta utan hjälp då man kommer runt med armarna otroligt enkelt

har nu suttit på den kanske 3 timmar, och bara efter 5minuter kännde jag hur det lättar enormt i ländryggen. helt otrolig stolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananböj:

hämtade oxå min idag från Bring, då jag skulle få vänta till Tisdag.. och kan instämma i att kartongen är liten och smidig, lätta att lyfta utan hjälp då man kommer runt med armarna otroligt enkelt

har nu suttit på den kanske 3 timmar, och bara efter 5minuter kännde jag hur det lättar enormt i ländryggen. helt otrolig stolen.

Fick faktiskt ta bort kartongen men det var lätt och slapp få med allt skräp

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananböj:

Jag kommer från ett brustet diskbråck för ett år sedan L4/L5 och känner direct bra stöd i ländryggen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mag1:

Fick faktiskt ta bort kartongen men det var lätt och slapp få med allt skräp

Ja, jag försökte vara rolig… fick kämpa! Med kartongen.. den gick in i bilen fast fick trycka in typ hade kanske 1mm marginal mot taket hehe..

Klart värt besväret

Permalänk
Skrivet av Mag1:

Jag kommer från ett brustet diskbråck för ett år sedan L4/L5 och känner direct bra stöd i ländryggen.

Ja jag kan inte i ord förklara hur bra stolen är

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananböj:

Ja, jag försökte vara rolig… fick kämpa! Med kartongen.. den gick in i bilen fast fick trycka in typ hade kanske 1mm marginal mot taket hehe..

Klart värt besväret

Samma marginal här volvo xc70 🤣

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro