EA-spel skrotas när över 300 sägs upp

Permalänk
Melding Plague

EA-spel skrotas när över 300 sägs upp

Nytt Titanfall och andra projekt läggs ned.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nästa studio att drabbas av D-EA-gerdöden

Suck. Kan det någonsin få finnas en studio som inte sväljs av megakonglomeratet bara för att slaktas och skrotas?

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

Electronic Arts har gått från att vara innovativa till att i stort sett bara satsa på GAS-kossorna.

Permalänk
Medlem

Medarbetare.. eller som EAs chefer antingen kallar dom - "lönedrönare"..

Visa signatur

Detta kontot är så gammalt att det är numera 'myndigt' åldersvis.

Permalänk
Medlem

Fan.. jag såg fram emot ett nytt Titanfall.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ego Arsellen. EA.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Måste säkra chefernas bonusar.
Tänk vad synd det är om dem att de tvingas prata med folk och säga upp dem.
Självklart behöver de lite extra kompensation för detta...

Permalänk
Medlem

Ersätts dessa 300 människor med AI?

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Känner samma sak!

Det är fortfarande mitt favoritspel sen jag upptäckte det för ett pr år sedan.

Inge problem där att komma in i matcher iaf!
Det är så kul… för kul…

Är spelet för snabbt för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Ersätts dessa 300 människor med AI?

Kan dom inte ersätta cheferna med AI? Då sparar man nog mer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etherhawk:

Kan det någonsin få finnas en studio som inte sväljs av megakonglomeratet bara för att slaktas och skrotas?

Vore inga problem så länge som de inte nappade på uppköpserbjudanden, och gav fullständigt fan i att börsnotera sig. Men pengakåtheten vinner ofta.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Instämmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Kan dom inte ersätta cheferna med AI? Då sparar man nog mer...

Så dum AI har vi nog ej ännu. AI tänker väl åtminstone någorlunda logiskt. Dessa chefer som troligtvis har blivit indoktrinerade av lika sinnade. Och att göra en AI till likasinnade, så får vi nog en AI som Skynet.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Hittade tyvärr ingen mer aktuell bild...

Vilka större spelstudios värda namnet finns kvar? Guerrilla Games (Sony) och Rockstar Games (Take Two)?

Microsoft har hittills "dödat" (sugit livsgnistan ur) nära nog allt de kommit över. EA är har länge varit ökända för detsamma.

Får hoppas att Nintendo och Sony är bättre på att både stötta spelstudios och spelare.

Permalänk

Så spel som Battlefield, Ultima, Sim City, Command & Conquer och Mass Effect inbringar inte storkovan längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Så spel som Battlefield, Ultima, Sim City, Command & Conquer och Mass Effect inbringar inte storkovan längre?

Nej?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Går det att äta?

Hade gärna sett nytt Ultima eller Command & Conquer. Mass Effect 1-3 var en av mina bästa spelupplevelser någonsin.

Battlefield vill jag inte ens ha för 9 SEK! (säljs för det just nu hos Microsoft).

Både Microsoft och EA är ökända för att stänga av onlinefunktioner efter ett par år. Då hjälper inte hjärndöda kampanjer heller till i försäljningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Senaste Sim City för PC släpptes väl för över 10 år sedan nu, Command & Conquer var väl ännu längre sen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Senaste Sim City för PC släpptes väl för över 10 år sedan nu, Command & Conquer var väl ännu längre sen...

Det är 25-års-jubileum för the sims i år enligt mailen jag fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Det är 25-års-jubileum för the sims i år enligt mailen jag fått.

Vad har Sims med saken att göra?

Permalänk
Medlem

Neeeej Rip nytt titanfall. Titanfall2 var 100% bättre än cod. O hade varit grymt och få en 3a

Permalänk

Alltid trist när folk får kicken...Kanske inte när det gäller politiker men för det mesta iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etherhawk:

Suck. Kan det någonsin få finnas en studio som inte sväljs av megakonglomeratet bara för att slaktas och skrotas?

hela världen håller på att gå under pga. detta och det känns som att den enda som verkar se det är jag....
kapitalism, det enda folk bryr sig om idag.

Permalänk
Medlem

Titanfall har alltid bara varit hype i mina ögon, tycker spelet i sig inte är nåt vidare alls.

Glad att Jedi-serien får överleva då 1an och bitvis 2an var riktigt bra.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Namnet Electronic Arts är ju grovt missvisande på ett företag som nog aldrig någonsin i sin historia har satsat på konsten före vinsten.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem

Det är väl bara naturligt att spelstudior när de blir "för stora" så hamnar de i kapitalismens klor? De kan gott dö efter det. Men det kommer nya studior, som Sandfall, som gjort Clair Obscur, som kommer med nyskapande IP, eller åtminstone sånt som folk gillar. Hoppas bara att Larian lyckas hålla fast vid sin vision trots den enorma framgången med Baldurs Gate 3.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem
Skrivet av FubbHead:

Namnet Electronic Arts är ju grovt missvisande på ett företag som nog aldrig någonsin i sin historia har satsat på konsten före vinsten.

Nja, dom hade ju konstprogrammet Deluxe Paint en gång i tiden, det var ju 80-talets och tidiga 90-talets motsvarighet till Photoshop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etherhawk:

Skrivet av Mörksuggan:

Så dum AI har vi nog ej ännu. AI tänker väl åtminstone någorlunda logiskt. Dessa chefer som troligtvis har blivit indoktrinerade av lika sinnade. Och att göra en AI till likasinnade, så får vi nog en AI som Skynet.

Skrivet av Hakinger:

Det är väl bara naturligt att spelstudior när de blir "för stora" så hamnar de i kapitalismens klor? De kan gott dö efter det. Men det kommer nya studior, som Sandfall, som gjort Clair Obscur, som kommer med nyskapande IP, eller åtminstone sånt som folk gillar. Hoppas bara att Larian lyckas hålla fast vid sin vision trots den enorma framgången med Baldurs Gate 3.

Instämmer, utvecklarna bakom KCD 1 & 2, Larian och liknande är framtidens AAA. EA , MS med flera är bara Investor bolag nuförtiden och då kommer konsten sekundärt. Folk får då t ex starfield istället för new vegas in space eller något annat med någon form av djup eller engagerande innehåll.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem

Jag förstår sparandet i tuffa tider, men varför stycka den studio med mest nyskapande. En som dessutom genererat flera succéer med titanfall, jedi survivor och apex?

Spelvärlden vore bättre utan denna koloss..

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Electronic Arts har gått från att vara innovativa till att i stort sett bara satsa på GAS-kossorna.

mEtAn kanske de borde byta namn till?