Mejl från Hallon om uppsägning av abonnemang

Permalänk
Medlem

Mejl från Hallon om uppsägning av abonnemang

Såg att jag fått ett mejl från Hallon om att jag ska ha sagt upp mitt abonnemang.
I mejlet står det att de vill ha kvar mig som kund och har gett ett billigt kostnadsförslag.

Jag gick in på hallon.se utan att klicka på något i mejlet. Men sidan är oerhört slöladdad och det står längst upp att de har ett tekniskt fel och jag kommer inte vidare till mina sidor.

Är det någon mer som har Hallon som har fått detta mejl utan att ha sagt upp sitt abonnemang?

Visst kan jag ha råkat göra något konstigt när jag skaffade abonnemanget, men inget jag minns.
En tanke är scam/fishing, men länkarna ser inte konstiga ut och mitt nummer syns delvis i mejlet.
Annars är en tanke att det tekniska strulet har orsakat ett mejlutskick.

EDIT:
Det tog inte lång tid.... Gick in på sidan en gång till direkt efter att jag skrivit detta.

Citat:

Felaktig kommunikation

Vi vill uppmärksamma dig på att ett tekniskt fel hos oss har orsakat att vissa av våra kunder felaktigt fått e-postmeddelanden om uppsägning av abonnemang. Om du vet med dig att du inte har sagt upp ditt abonnemang kan du vara helt lugn – ditt abonnemang är fortfarande aktivt. Vi ber om ursäkt för förvirringen och tackar för din förståelse.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Bra att du påminde mig om att jag bör "avsluta" mitt för att få en tillfälligt bättre deal, har betalt fullt pris i över ett år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Såg att jag fått ett mejl från Hallon om att jag ska ha sagt upp mitt abonnemang.
I mejlet står det att de vill ha kvar mig som kund och har gett ett billigt kostnadsförslag.

Jag gick in på hallon.se utan att klicka på något i mejlet. Men sidan är oerhört slöladdad och det står längst upp att de har ett tekniskt fel och jag kommer inte vidare till mina sidor.

Är det någon mer som har Hallon som har fått detta mejl utan att ha sagt upp sitt abonnemang?

Visst kan jag ha råkat göra något konstigt när jag skaffade abonnemanget, men inget jag minns.
En tanke är scam/fishing, men länkarna ser inte konstiga ut och mitt nummer syns delvis i mejlet.
Annars är en tanke att det tekniska strulet har orsakat ett mejlutskick.

EDIT:
Det tog inte lång tid.... Gick in på sidan en gång till direkt efter att jag skrivit detta.

Fick mailet också och samma som dig. Sidan först Bad gateway och sedan meddelandet när jag tryckte F5 igen. Skrev en nyhetstips om det så fler får reda på det om de lägger upp en nyhet.

Skrivet av rwkk:

Bra att du påminde mig om att jag bör "avsluta" mitt för att få en tillfälligt bättre deal, har betalt fullt pris i över ett år nu.

Intressant. Man ska nog inte trycka erbjudandet i mailet i samband med denna grej om det strular. men en smart idé kanske i framtiden när allt detta lagt sig.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Kollade nyss själv och har också detta email, något internt strul de har på sin sida eller kanske ex anställd som tänkte att de skulle jävlas kanske innan de pyser för dagen.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk

https://www.hallon.se/ står där!

Felaktig kommunikation
Vi vill uppmärksamma dig på att ett tekniskt fel hos oss har orsakat att vissa av våra kunder felaktigt fått e-postmeddelanden om uppsägning av abonnemang. Om du vet med dig att du inte har sagt upp ditt abonnemang kan du vara helt lugn – ditt abonnemang är fortfarande aktivt. Vi ber om ursäkt för förvirringen och tackar för din förståelse

Permalänk
Snusfri

Även jag fick mailet.
Blev lite orolig ett tag där, men tekniska fel händer och de meddelade rätt snabbt om vad som hänt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Nu har sambon fått ett mail som förklarar och informerar om det felaktiga utskicket men hon har inte fått det ursprungliga felaktiga erbjudande efter uppsägningsmailet som jag fick.
Se om jag får samma mail som henne efter ett tag.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Nu har sambon fått ett mail som förklarar och informerar om det felaktiga utskicket men hon har inte fått det ursprungliga felaktiga erbjudande efter uppsägningsmailet som jag fick.
Se om jag får samma mail som henne efter ett tag.

Samma för mig som för din sambo. Undrar om det var så att de upptäckte felet och stoppade utrullningen innan det var klart eller något sådant.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Intressant. Jag fick uppsägningsmejlet en gång till nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Intressant. Jag fick uppsägningsmejlet en gång till nu.

Det är ju också intressant. Har du haft två konton på något sätt. Jag har fortfarande inte fått "tekniska felet" mailet som sambon har fått fast hon inte fått det ursprungliga mailet. Går bra för dom en helgdag som denna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick mailet först om de felaktiga mailen, sedan två timmar senare kom 'uppsägningsmailet' Hummm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det är ju också intressant. Har du haft två konton på något sätt. Jag har fortfarande inte fått "tekniska felet" mailet som sambon har fått fast hon inte fått det ursprungliga mailet. Går bra för dom en helgdag som denna

Stämmer. Det måste det bero på. Kunde inte välja mitt vanliga mail alias när jag kom tillbaka som ny kund så fick använda det andra.

Visa signatur