Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

En liten skada i form av ett par små repor och en extremt ytlig buckla + några repor på en löstagbar trim på bildörren och märkesverkstaden vill ha 9500 kronor för detta jobb. Höll på nästan trilla av stolen.

Ingen försäkring som kan täcka det?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Ingen försäkring som kan täcka det?

Nej, kör halvförsäkring. Hade hoppats på vagnskadegarantin men den täcker bara om man anmäler skadan inom 6 månader, något som jag inte visste om tyvärr, men nu vet man i alla fall. Har inga problem att betala för att få skadan fixad, det ska göras men jag förstår inte hur det kan kosta 9500 kronor. Kommer aldrig köra till en märkesverkstad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Nej, kör halvförsäkring. Hade hoppats på vagnskadegarantin men den täcker bara om man anmäler skadan inom 6 månader, något som jag inte visste om tyvärr, men nu vet man i alla fall. Har inga problem att betala för att få skadan fixad, det ska göras men jag förstår inte hur det kan kosta 9500 kronor. Kommer aldrig köra till en märkesverkstad.

De måste lacka om hela skärmen och försöka matcha mot resterande som antagligen blivit lite solblekt med åldern. Det är ganska mycket jobb att slipa fylla slipa och så vidare

Permalänk
Medlem

Lite ångest för att jag blev uppsagd från jobbet förra månaden pga. arbetsbrist. Efter mååånga år.
Har dock extremt lång uppsägningstid, så det är ju bra.

Något mer positivt är att jag träffat en tjej och vi klickat extremt bra!
Dessutom har jag tjänat ca en halv månadslön i intäkter på min sida denna månad vilket är typ 200 % ökning i revenue sedan tidigare månader.

Så ja lite positivt känns det!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

Lite ångest för att jag blev uppsagd från jobbet förra månaden pga. arbetsbrist. Efter mååånga år.
Har dock extremt lång uppsägningstid, så det är ju bra.

Något mer positivt är att jag träffat en tjej och vi klickat extremt bra!
Dessutom har jag tjänat ca en halv månadslön i intäkter på min sida denna månad vilket är typ 200 % ökning i revenue sedan tidigare månader.

Så ja lite positivt känns det!

Hamstra, spara pengar, älska för fullt, sök 🔎 ett annat jobb.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Hedersmedlem

Bredband2 har köpt upp operatören jag haft till fibern i sommarstugan.
Prishöjningar givetvis, men såg ändå ut att vara minst sämsta alternativet tills... 29 :- fakturaavgift för E-faktura.

Blev en annan operatör.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vi barnen hade för ett år sen överaska morsan med en paris resa till disney world. Har varit en av hennes drömmar o besöka. Och nu skulle det bli hennes 60-års present. Hela familjen, barn o barnbarn.

Nåjaa, dagen före resan fick dottern feber. Å vi fick lämna hemma. Som ensamstående för man skippa mycke evemang, då inte skötare alltid går å årdna.

Har tröstshoppat ett u4 nätvärk ställning med tillbehör. Å hitta en 3 månader gammal Zyxel Nebula XMG1915-10EP Poe++ för bra pris. Skall sätta upp nå ip kameror i sommar å möjligör 2st 10Gbit anslutning på samma gång.

Men ändå sur, sånhär resa kommer knappast komma igen.

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Har åkt på diagnosen perikardit, alltså inflammation och vätska i hjärtmuskelns hinna. Vilket innebär medicinering och träningsförbud.

Återbesök om en vecka. Har det inte löst sig till dess kommer träningsförbudet förmodligen utökas till månader. Vilket är riktigt surt när man tränar +10 timmar i veckan, och har ett planerat tävlingsår.

Uppföljning på detta då.

Tre månader senare så har jag återhämtat mig så gott som fullständigt. Det har varit rätt surt att inte få göra någon form av pulshöjande aktivitet överhuvudtaget. Men tacksamt nog kommer fysiska förmågan tillbaka snabbt. 👍

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag har rensat ut en diskusson av väldigt personlig natur som inte riktigt platsar inom SweClockers väggar (§ 1.3), särskilt inte då två inblandade parter nu skrivit inlägg och resultatet inte kan bli annat än publik kalabalik.

Trådens syfte är nobelt och det är ofta konstruktivt att kunna skriva av sig, men det blir väldigt problematiskt när man skriver utlämnande om andra personer än en själv. Svåra situationer uppstår, men SweClockers är ett offentligt forum och det är få människor som uppskattar att få sitt personliv exponerat mot allmänheten.

Att skriva om sig själv är alltså acceptabelt, att skriva personligt om andra är inte det.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är på så OERHÖRT bra humör. Jätteglad!

För några veckor sedan ringde jourtelefonen mitt i natten mot fredag. Har sömnproblem, så gott som omöjligt för mig att somna så där var den natten ruinerad. Hade ingenting med oss att göra så jag tänkte ajja, någon som ringde fel. Sånt som händer. Andra natten samma sak, två samtal. Frågade andra personen vilket företag han skulle nå och försökte sedan kontakta företaget men ingen telefontid på helgerna och något journummer (hahaha SKOJ!) kunde jag inte hitta. Kastade iväg ett trevligt mail och bad till alla jäkla gudar att det skulle läsas. Nope.
Måndag var första maj .. inget svar eller telefontid. Samma sak den natten. Tisdag fick jag svar och det var löst natten till onsdag.

Vad F*N tror ni hände i lördagsnatt denna helg? Telefontiden öppnar om 32 minuter. Oj oj OJ vad jag är glad.

Visa signatur

MLG Lurker