Fractal Design gör hörlursdebut den 18 juni

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design gör hörlursdebut den 18 juni

Fractal Design Scape får ett riktpris på 2 349 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog köpt för halva priset

Permalänk
Medlem

Tuff marknad, finns redan så bra hörlurar för mindre pris...

Permalänk
Medlem

Väntat på dessa ett bra tag nu. När Fractal visade upp den på nån inet stream verkade de riktigt bra. Förvånad över det låga priset.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ser fruktansvärt ointressant ut.

Varför inte börja sälja hus med den tveksamma kopplingen för datorn och hörlurarna ska ändå stå någonstans och de vill tydligen leverera en helhetslösning. Jag kanske är gammalmodig men "skomakare bliv vid din läst" är fortfarande högaktuellt.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Snusfri

Håller de samma kvalité som Fractals andra produkter så kan det bli en storsäljare.
Väldigt trevligt med ett vuxet utseende med och inte massa ljus och ful plast.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Hoppas på en utmärkt mikrofon, då blir det ett köp.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Hade säkert varit intressant om dom inte totalt misslyckats med mickarmen..

Antar det får förbli steelseries ett tag till.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Håll er till chassin, och bara chassin.

Permalänk
Medlem

Ingen ANC för det priset?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

ser intressant ut. väntar på tester

Permalänk
Medlem

Ser dom inte absolut gigantiska ut? Kanske blir bra trots detta, men ergonomi är sjukträ viktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agima:

Jag tycker dock att deras Refine stol och kylning är bra.

Permalänk
Medlem

Man kan kanske lite försiktigt påpeka, att formspråket starkt påminner om redan existerande headset från en annan tillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Hade säkert varit intressant om dom inte totalt misslyckats med mickarmen..

Har du lust att utveckla? Jag tycker att mickarmen ser rätt så bra ut, så jag förstår inte exakt vad du syftar på.

Visa signatur

The board is a mirror of the mind of the players as the moments pass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derifier:

Har du lust att utveckla? Jag tycker att mickarmen ser rätt så bra ut, så jag förstår inte exakt vad du syftar på.

Sure den går att plocka bort men lösningar likt steelseries är iallafall för min del ett krav, en utstickande på det här viset kommer för min del bara gå sönder alternativt försvinna.

Sen är jag nog överlag en aning allergisk mot utseendet av denna typ av mickar speciellt när headsetet utan ändå ser ganska stilrent ut.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Ja det är en dealbreaker när man sitter med AC under sommaren.

Skrivet av Falistar:

Man kan kanske lite försiktigt påpeka, att formspråket starkt påminner om redan existerande headset från en annan tillverkare.

Vilket headset tänker du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agima:

Och att dom återigen blir prisvärda.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet. Men nöjer man sig med ljud så funkar det nog bra med gamingheadset.

Permalänk
Skrivet av Agima:

Jättebra kvalitet eller inte!

Plastbit flyger bort när jag tog bort fronten på min Define 7. Kallar du det kvalitet?

Aldrig mer Fractal Design!

Permalänk
Medlem

En restaurang som serverar pizza, hamburgare och sushi brukar tappa fokus och kvalitet på allt.
Gillade när fractal "one trickade" chassin, men förstår att man som börsnoterat bolag måste flörta med aktieägare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Plastbit flyger bort när jag tog bort fronten på min Define 7. Kallar du det kvalitet?

Med den mentaliteten kommer du ha svårt för i princip allt i livet... bara för att en plastbit råkade tyvärr gå av när du tog bort fronten på ditt Define 7, betyder inte att Fractal överlag är dåligt.

Kunde, samt kan, hända på vilket chassi som helst egentligen. Sedan är en annan faktor hur varsam du varit när du tog bort panelen, om du var försiktigt eller av diverse anledningen blev lite av Hulken när den togs bort, svårt att göra bedömningen där också gentemot kvaliteten.

Absolut att de må vara plastiga, dock tycker jag att generellt sett alla tillverkare känns plastiga osv, så är inte direkt att Fractal sticker ut på något sätt i mitt tycke. Den erfarenheten jag har är att det är bra kvalite för pengen överlag ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Har haft flera av deras chassin och inte haft ett endaste kvalitetsproblem. Vad inte om det som hänt dig är fabrikationsfel, fraktskada eller handhavandefel. Hur som helst så är det bara dumt att såga ett företag och deras produkter bara för att du råkat ut för ett litet missöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Vilka "gaming" lurar har ANC för det priset?
seriös fråga.

Jag har väntat på dessa en längre tid nu så hoppas att de imponerar.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Om dessa från bra recensioner så köper jag direkt!

Permalänk
Skrivet av Agima:

Har haft flera av deras chassin och inte haft ett endaste kvalitetsproblem. Vad inte om det som hänt dig är fabrikationsfel, fraktskada eller handhavandefel. Hur som helst så är det bara dumt att såga ett företag och deras produkter bara för att du råkat ut för ett litet missöde.

Såga ett företag? Jag har ägt ett tidigare chassi från Fractal samma problem med dem. Plastbitar som flyger speciellt sådana där byglar. Konkava dammfilter.

Jag har nog mer erfarenhet än dig gällande deras chassin. Annat låter jag vara osagt.

Permalänk
Medlem

Bästa chassit jag ägt är fractal design compact. Grym kvalitet och funktionalitet.
Hoppas att deras lurar håller lika bra kvalitet som deras chassin.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vilka "gaming" lurar har ANC för det priset?
seriös fråga.

Jag har väntat på dessa en längre tid nu så hoppas att de imponerar.

EPOS H3PRO Hybrid har ANC för det priset. Iaf när jag köpte dom, nu verkar dom dock ha utgått.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eson:

EPOS H3PRO Hybrid har ANC för det priset. Iaf när jag köpte dom, nu verkar dom dock ha utgått.

JBL 910

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Såga ett företag? Jag har ägt ett tidigare chassi från Fractal samma problem med dem. Plastbitar som flyger speciellt sådana där byglar. Konkava dammfilter.

Jag har nog mer erfarenhet än dig gällande deras chassin. Annat låter jag vara osagt.

Köpte mitt första chassi från Fractal Design 2009 och har efter det haft fyra andra, och samtliga har varit problemfria. Du skriver att plastbitar och byglar "flyger" vilket inte är normalt såvida man inte sliter i sakerna så problemet är nog hur du hanterar saker och ting.

Att såga ett företag vid fötterna och säga att man aldrig mer kommer att köpa deras produkter för att man råkat ut för fabrikationsfel är en sak, men att säga detsamma när felet högst troligen beror på sig själv är närmast skrattretande.