Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Kanadagoose:

Hur är detta möjligt, var ju inte så jätte "WOW" priser tycker jag

Första riktiga rean i mannaminne.
Senast det begav sig var mellandagsrean på siba, på 90-talet. Få köade folk för att köpa elektronik för låga priser

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lejonhead:

Väldigt många var där, köat två timmar för att komma in och halvtimme för betala komma ur. Har ingen jobb att gå till mitt på dagen.

Tack för infon! Jag svängde förbi där idag på när jag ändå var i trakterna och då var det bokstavligen 0 kö iaf, men ganska mycket rörelse i butiken.
Antar att de prylar folk suktade mest över, vilka det nu kan vara, var slut, men tyckte generellt att det fanns rätt mycket prylar kvar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Denna är ju lite intressant: Lenovo Legion Pro 5i Gaming-bärbar dator
(finns ej på prisjakt)

Gick att beställa nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torpsson:

Gick att beställa nu

Tack för info - Trevlig helg!

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torpsson:

Gick att beställa nu

Man får kanske räkna med att värdet faller en del på ett halvår innan man får den, undrar även om specsen verkligen stämmer? Man måste väl även ligga ute med pengarna redan nu antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWZ:

Man får kanske räkna med att värdet faller en del på ett halvår innan man får den, undrar även om specsen verkligen stämmer? Man måste väl även ligga ute med pengarna redan nu antar jag?

Jag la en beställning. Står leveransdag 7 juni hos mig. Även om de står 6-7 mån så brukar Amazon leverera betydligt tidigare än så - Det är nog så att de ej har bekräftade datum från tillverkare. Och sedan är det nog ytterst tveksamt att om all specifikation stämmer att man kan få en likadan utrustad till denna peng om ett halvår.

Är det något som ej stämmer så blir det en retur.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Jag la en beställning. Står leveransdag 7 juni hos mig. Även om de står 6-7 mån så brukar Amazon leverera betydligt tidigare än så - Det är nog så att de ej har bekräftade datum från tillverkare. Och sedan är det nog ytterst tveksamt att om all specifikation stämmer att man kan få en likadan utrustad till denna peng om ett halvår.

Tänker detsamma. Körde på kreditkort så behöver inte ligga ute med pengar alltför länge iom att det ändå står att den kommer 7 juni för mig med. Amazon brukar vara lätt att ha att göra med gällande retur osv med. Hade det varit annan säljare hade jag nog inte vågat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

För mig står det 16 maj - får se om det stämmer.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

För mig står det 16 maj - får se om det stämmer.

Då gör du en grundlig genomgång för oss andra och meddelar vad vi kan förvänta oss då 😁

Permalänk
Medlem

Missade nog tyvärr laptopen, går inte längre att gå till checkout.

Permalänk
Medlem

Webhallen har någon form av utförsäljning, https://www.webhallen.com/se/campaign/10668-Garage-Sale-Bredd...

Någon som vet om detta är en ok dator för ca 20k?
https://www.webhallen.com/se/product/369709-Acer-Predator-Ori...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torpsson:

Då gör du en grundlig genomgång för oss andra och meddelar vad vi kan förvänta oss då 😁

Hah ja får se vad man får - nu drog de pengarna i varje fall 😅

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Beställde igår. Leveransuppskattning måndag 17 november 2025 runt 20:00. Amazon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

För 20k är det ett kap, för 41 790 kr som det står när jag följer länken, överpris utan dess like.

Fattar det som att det är 50% på fyndvaror så priset blir väl 41790/2 .. Behöver den egentligen inte men hade inte varit helt bortkastade pengar. Kanske får se om den är kvar imorgon

Permalänk
Skrivet av InteIdiot:

Beställde igår. Leveransuppskattning måndag 17 november 2025 runt 20:00. Amazon...

Beställde förrgår och står samma 17 november

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Fattar det som att det är 50% på fyndvaror så priset blir väl 41790/2 .. Behöver den egentligen inte men hade inte varit helt bortkastade pengar. Kanske får se om den är kvar imorgon

Ja det är nog helt korrekt enligt informationen på webhallen. Är ju 13700 och 4080 så 20k låter rimligt för en fyndvara (hade dock kanske inte själv betalt så mycket för den).

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Diskussionen om avbrutna beställningar på Googles Titannycklar återfinnes och fortsättes numera i Samlingstråd - Avbrutna ordrar vid ’prisfel’.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Snusfri
Skrivet av dyngrak:

Produkt: Awon Pro Mini PC 4G/LTE Snapdragon 4GB 64GB
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5011344158/awon-pro-mini-pc...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12570500
Pris: 839kr

Värt att tänka på är att den enbart har Wifi 5 samt 10/100 ETH.
Sedan så verkar det inte finnas någon Linux dist som jag hittat.

Var själv sugen innan jag upptäckte dessa saker.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av dyngrak:

Produkt: Awon Pro Mini PC 4G/LTE Snapdragon 4GB 64GB
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5011344158/awon-pro-mini-pc...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12570500
Pris: 839kr

En annan som inte hängt med de senaste 10 åren undrar om denna kan leverera 4k bild ut?
Tänkte streama med den!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

WiFi 5 hade jag kunnat leva med men Linux är ett krav, tänkte mig denna som nån slags miniserver för HA eller en Moonlight-klient eller nåt dylikt. Kändes annars som rena kapet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

WiFi 5 hade jag kunnat leva med men Linux är ett krav, tänkte mig denna som nån slags miniserver för HA eller en Moonlight-klient eller nåt dylikt. Kändes annars som rena kapet!

Då verkar nästan Rock Pi 4c+ som säljs emellanåt med chassi m.m. på netonnet för ca 500kr är ett bättre alternativ isf.
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/moderkort/integr...

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyHazy:

Har följt sen första tips och fick idag 30% "redeem" knapp på amazon och priset hamnade på 160kr.

Vad menar du med en "redeem" knapp? Va det en personlig rabatt du fick?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Vad menar du med en "redeem" knapp? Va det en personlig rabatt du fick?

Nej, den ligger under bilden nånstans. Fanns på appen när jag kollade när han skrev. Dubbelkollade nu och den finns inte kvar för mig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

OpenBSD har väl support för Snapdragon 7c? Men känner nog lite samma...

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Någon som har förslag på vad man kan göra med den?

Man hittar inte så mycket när man googlar på namnet. Är det en "rebranding" av något annat man kan googla på för att få mer information, t ex vad folk använder den till, hur mycket ström den drar, om den har fläkt osv osv?

Permalänk
Snusfri
Skrivet av trudelutt:

Någon som har förslag på vad man kan göra med den?

Man hittar inte så mycket när man googlar på namnet. Är det en "rebranding" av något annat man kan googla på för att få mer information, t ex vad folk använder den till, hur mycket ström den drar, om den har fläkt osv osv?

Den kommer med Windows 11 Pro installerat så med lite handpåläggning så skulle den nog helt klart duga för enklare surf, YouTube och diverse streamingtjänster.

Man kan tex köra Win11Debloat eller Winutil för att ta bort/stänga av lite saker så kommer det antagligen att rulla på rätt okej.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Linux vill man ju inte ha ändå ;). Misstänker dock att minnet är fastlött och inte går att uppgradera?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Linux vill man ju inte ha ändå ;). Misstänker dock att minnet är fastlött och inte går att uppgradera?

Jag skulle bli väldigt förvånad om det gick att uppgradera. Antagligen är det mer eller mindre innanmätet i en lågbudget-telefon man tagit, satt dit HDMI- och USB-kontakter, och installerat Windows 11.

En intressant skapelse är det i alla fall och alltid kul att testa (säger jag nu, men jag kommer väl svära över Microsoft när jag väl får den).

Permalänk
Medlem
Skrivet av elfving:

Produkt: XFX AMD Radeon RX 7600 SPEEDSTER SWFT
Länk: https://www.komplett.se/product/1322844/datorutrustning/dator...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14645347
Pris: 2549kr

Är det här kanske det mest prisvärde grafikkortet i sitt segment? Eller är det bättre att satsa på begagnat?
Behöver uppgradera ett GTX 950 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Är det här kanske det mest prisvärde grafikkortet i sitt segment? Eller är det bättre att satsa på begagnat?
Behöver uppgradera ett GTX 950 😁

Skulle säga att det är ett perfekt lagom-kort. Uppgraderar du från ett GTX 950 så kommer du nog nästan trilla av stolen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.