Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Lan party med Worms Armageddon var bäst 😂

Ja. Jag såg att man kan spela mot andra över internet, men jag måste träna lite mot datorn först så jag inte skämmer ut mig.

Permalänk
Medlem

Kör igenom New Vegas för 20e gången eller nått, mysigt spel.

Permalänk
Medlem

Nu blir det att spela lite Quake III Arena. Ska träna lite mot datorn så jag blir skillad nog att möta andra sen över nätverk.

Permalänk
Medlem

Freelancer från 2003 med HD mod, ska komma ett nytt idag som jag väntar på.

Sedan Rage 1 och City Skyline 2

Old is gold och det är så sant

Permalänk

Ghost of Tsushima (PS5) och Europa Universalis IV emellanåt.

Permalänk
Medlem

Maffia (Definitivt Edition). Inte spelat igenom Maffia, haft sen det släpptes när man va liten. Dags nu. Lagom längd på missions, man kan göra ett innan man lägger sig. Storyn är rätt bra. Spelvärt.

Sen har vi 200 entries kvar på backloggen...

Permalänk
Medlem

Fastnat i Dying Light 2 nu. Köpte det vid release, men då var det rätt kasst. Nu är det äntligen bra. Lite som en trend sista tiden. Man ska vänta minst ett år innan man börjar så allt hinner patchas in 😅

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Fastnat i Dying Light 2 nu. Köpte det vid release, men då var det rätt kasst. Nu är det äntligen bra. Lite som en trend sista tiden. Man ska vänta minst ett år innan man börjar så allt hinner patchas in 😅

Har köpt, och sålt, detta spel två gånger sen release. Jag ville verkligen tycka om det men det gick liksom inte. Kanske tredje gången gillt 😊

Permalänk

Fick tillgång till betan av Anno 117 ! Spelat mycket Anno 1800 tidigare. Det ser lovande ut, kommer bli ett köp från mig sen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5700x3d <> Cooler: MasterLiquid ML240 Mirror <> GPU: Gigabyte 3080 Vision <> RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 32Gb 3600MHz <> Skärm: Samsung Odyssey C27JG56 1440p.

Permalänk
Medlem

Precis lirat klart Labyrinth of the Demon King.
https://store.steampowered.com/app/1804010/Labyrinth_Of_The_D...

Estetiken och ljud-designen är helt fantastisk.
Detta är en mästarklass i atmosfärisk berättande, världsbyggande och vördnadsfull hyllning till japansk mytologi.

Permalänk
Medlem

Death Must Die, det är nice med rougelite när tid och energi är knaper.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

All the mods 10 (ATM10) -Moddat Minecraft spelas för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuttePunsch:

Spelar igenom Doom Eternal en andra gång och försöker motivera att lägga 7-800 pistoler på uppföljaren.

Eller så köper du ett gamepass för 119kr, och spelar igenom det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panthro:

Freelancer från 2003 med HD mod, ska komma ett nytt idag som jag väntar på.

Tänker på spelet då och då, en av de bättre jag spelat.

Permalänk
Medlem

Alltid World Of Warcraft.

Visa signatur

Skrax

Permalänk
Medlem

Fortfarande hell diver 2. Snart lvl 50. Men blir snart oblivion temadted

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Efter att köpt ett 5090 spelar jag mer Football Manager 2024 men de kommer bli Doom Dark Ages väldigt snart

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

Efter alla år blir det fortfarande skirmish rundor i Quake III Arena senare på kvällen. Snabbt, enkelt, roligt och framför allt inte tidskrävande. Man har häcken full med jobb, familj, hus och andra sysslor så det lockar inte längre att sitta bänkad i dagar med ett spel.

Visa signatur

Honk

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Eller så köper du ett gamepass för 119kr, och spelar igenom det?

Erkänner att jag just i detta nu insåg, efter en googling, att man kan köpa "gamepass" även till PC - och känner mig inte så lite korkad. 😅

Permalänk
Medlem

Oblivion remastered fan. Trodde vi alla här var gamlingar som blev genast tagna av nostalgi pilen från sjävaste corperate cupid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuttePunsch:

Erkänner att jag just i detta nu insåg, efter en googling, att man kan köpa "gamepass" även till PC - och känner mig inte så lite korkad. 😅

Kan avslöja att jag i princp haft gamepass sen i november nu, tror jag stängde av det en månad:
Stalker 2
Indiana Jones
Atomfall
Doom

Spelat igenom alla utom Doom som jag bara spelat en timme eller två, vet inte hur kul jag tycker att det är dock, kanske börjar bli för gammal.

Permalänk
Medlem

Är på gång genom The phantom liberty, kan inte säga jag gillar det så mycket, gillade basegamet mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Jag spelar Grand Theft Auto: San Andreas på mobilen. Är inte hemma just nu så det blir datorspel på söndag när jag kommer hem.

Permalänk

Andra vändan på Stalker 2. Tog några beslut jag inte är stolt över första vändan. Dessutom var jag för ivrig och stressade mig igenom storyn utan att utforska allt vad alla side missions har att erbjuda... den här gången ska spelet få ta sin tid

Spelar förövrigt också via Xbox Gamepass på PC, helt klart värt det med tanke på hur många nysäppta och jävligt dyra spel som hamnar där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Maffia (Definitivt Edition). Inte spelat igenom Maffia, haft sen det släpptes när man va liten. Dags nu. Lagom längd på missions, man kan göra ett innan man lägger sig. Storyn är rätt bra. Spelvärt.

Sen har vi 200 entries kvar på backloggen...

Hur ställer den sig mot tvåan ? (jag har inte spelat ettan, bara tvåan.)

Var länge sedan jag spelade Mafia 2, hittade den bland xbox spelen på en secondhand butik för 5 år sedan

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Kan avslöja att jag i princp haft gamepass sen i november nu, tror jag stängde av det en månad:
Stalker 2
Indiana Jones
Atomfall
Doom

Spelat igenom alla utom Doom som jag bara spelat en timme eller två, vet inte hur kul jag tycker att det är dock, kanske börjar bli för gammal.

Jag är nog också för gammal, men det känns ändå fulkulturellt fint på nåt sätt. Som att "host, kanske gjort", köpa en puch dakota och trimma till 90 knyck i sin ålderdom.

Ses på hemmet, om pensionsfonden håller.

Permalänk
Medlem

Clair Onscur: Expedition 33, har verkligen fastnat för story och combat systemet. Spelar även Atomfall till och från. Det har varit ett riktigt trevligt år för RPGs.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Hur ställer den sig mot tvåan ? (jag har inte spelat ettan, bara tvåan.)

Var länge sedan jag spelade Mafia 2, hittade den bland xbox spelen på en secondhand butik för 5 år sedan

Vet du, det är nästa spel på listan, så jag vet inte än.

Permalänk
Medlem

Spelar inget för tillfället. Har slut på spel. Gillar SOTR/Indiana Jones/Uncharted. Har varvat dessa 2 gånger.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Värmer upp mina Mario kart skickligheter i MK8DX inför Mario Kart World