Vilket mobilabonnemang har ni och vad betalar ni?

Permalänk
Medlem

Halebop 30GB spara upp till 30GB.
Betalade av telefonen direkt för 2 160:- och sålde den sedan för 11 000:-, så jag gick några hundringar plus och fick abonnemanget "gratis".

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 5080 FE @3.2GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Skrivet av kaffeofikaelika:

40gb för 70 kr/mån Comviq från Black Friday-erbjudandet.

Var det från höstas? Hur länge får du ha det priset? Ingen risk att de plötsliga höjer priset för dig?

Ser du att bara var begränsat till 6 mån sedan 299kr. Ett värdelöst black friday erbjudande med andra ord.

Permalänk
Medlem

Kör Fello med 16 GB (165 kr) surf men nyttjar ca 400 MB varje månad. Testade Hallon en period, gick bra tills jag skulle hämta paket på lokala Ica-butiken. Då gick det så långsamt att mobilt bank ID fick timeout - varje gång. Körde speedtest några gånger inomhus och utomhus. Ute vid samma butik var det bra täckning och hastighet. Med Fello på samma plats har jag inte det problemet - trots att deras master sitter på samma silo som ger god täckning...

Så med det sagt, så gäller det att bara titta på priset utan täckning spelar också in.

Som en tid för 15 år sedan när jag passade på att få undan lite arbete på väg till jobbet. Så gick nätet alltid ner på tåget efter Herrljunga och fram till Vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhj:

Hej,

Jag har just nu Comviq 10GB för 195kr/månaden. Men de ska höja till 219kr/mån för 16GB, och jag behöver inte riktigt mer GB så funderar på att byta. Nedan ser ni hur mycket GB jag använder(Genomsnittlig förbrukning är 6.40 GB) vilket är anledningen till att jag vill byta.

<Uppladdad bildlänk>

Jag behöver max 10GB i månaden och vill gärna ha funktionaliteten där oanvänd data sparas till nästa månad. Har ni något förslag till mig? Känner inte att jag vill betala mer än 200kr/månaden, och helst så prisvärt som möjligt såklart.

Wifog 40 kr/m

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-pax666:

Wifog 40 kr/m

Att folk fortfarande använder det. Kommer ihåg för 10+ år sedan när man fick kolla på reklam för att fylla på syn surfpott

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Var det från höstas? Hur länge får du ha det priset? Ingen risk att de plötsliga höjer priset för dig?

Ser du att bara var begränsat till 6 mån sedan 299kr. Ett värdelöst black friday erbjudande med andra ord.

Nä det var jättebra. Det är ingen bindningstid så när det är slut hittar jag nåt annat. Har funkat kanon.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera dig att köra fello när de har en x2 eller x3 surf kampanj. Kommer de med x3 igen så får du ju 9GB för 105kr eller 24 för 165kr. Jag kör deras 8gb som jag köpte under x2 kampanj så jag har 16GB för 165kr. Nu för tiden har de E sim Volte samt 5g så inte direkt något man saknar från "premium" operatörerna längre.

Skrivet av Nucky:

Hallon kör på Tres nät. Testade Tre en gång. Och därefter lovade jag mig själv att aldrig tala gott om dem igen

Det är väldigt beroende på var man rör sig. Jag var väldigt nöjd med tre samt hallon när när jag hade dom. För mig var det en uppgradering från telia när jag bytte, detta var några år sedan har för mig jag "fick med" en iphone 5s så kanske 2014/15? Men nu för tiden kör jag telia igen sen några år (fello) och de har kommit ikapp så jag är nöjd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Haft Tre sen 2005.

<Uppladdad bildlänk>

bundet till Januari 2027.

Gäller att förhandla lite när man vill säga upp abonnemanget

Lämnade in två gamla halvdefekta telefoner jag hade liggandes i samband med nytäcknandet av detta och nu är kostnaden lite lägre...

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av kaffeofikaelika:

Nä det var jättebra. Det är ingen bindningstid så när det är slut hittar jag nåt annat. Har funkat kanon.

Men det är bara 6 månader. Är det värt den energin att hitta något nytt för så kort tid, efter att black friday är över? Att rida mellan operatörer?

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Men det är bara 6 månader. Är det värt den energin att hitta något nytt för så kort tid, efter att black friday är över? Att rida mellan operatörer?

Det beror ju på vad man har för inkomst och tillgångar och hur man värdesätter tid och pengar i förhållande till andra saker.
För mig var det en besparing på 2-300 kr x 6 och det tog kanske en halvtimme om man räknar med att skaffa nytt när det går ut.
För mig är det helt klart värt tiden. Men förmodligen inte för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Att folk fortfarande använder det. Kommer ihåg för 10+ år sedan när man fick kolla på reklam för att fylla på syn surfpott

Jag var med från start, (2012/13) när dom körde slogan "Gratis i Minst 100 år" jag har ca 451000 poäng som jag tjänat in på reklam, och enkäter men SST-NET har köpt upp Wifog sista dagen är 251130... skaffar man ett simm innan dess hos SST NET, så följer alla sina poäng med--dessutom så är SST-NET mer fördelaktigt för Wifog kunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Tele2 =! Comviq, iallafall själva abonnemangen. Tele2 har funktioner som Comviq inte har. Jag har ett abonnemang med ordinarie kostnad på 449:- men jag har mina 5 extra datakort utan kostnad (går inte att fixa nya men de jag har får jag fortsätta ha), hos Comviq går det inte att ha extra datakort

Håll hårt i de extra bekvämligheterna som bara fem datakort kan ge!

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Håll hårt i de extra bekvämligheterna som bara fem datakort kan ge!

Japp. Obegränsat (ja, efter 50GB under samma dag måste jag skicka ett sms) Bas (ska bara 100 mbit/s begränsning, men den verkar antingen inte fungera eller så har de slutat med det för jag får ingen begränsning just nu iallafall) och jag betalar 349:-/mån i 12 månader räknat från april i år. Då har även mina extra datakort obegränsat och jag kan använda mina extra datakort i utlandet också. Har 30GB/mån EU surf.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Wonderful 🤩 är ordet som passar in på Dina Obegränsade SIM kort.

Jag tror inte att du behöver skicka SMS, just för att ibland kan systemet "Klicka" och återgå till 2000 talets inställning Det Vill Säga:

Du kan Surfa Fritt innan operatörerna kom på att de kunde restrict:a Surfen genom att man måste skicka ett SMS för att få mer Surf. (Betala i tid så att de inte hittar någon annan som helst anledning att avsluta abonnemanget, eller abonnemangen)!

50 GB per dag är jävligt schysst!

God Surf och Gott Nytt År!

Edit: Jag missförstod: Du måste skicka ett SMS efter 50 GB men de restrict:ar inte hastigheten som det finns en teoretisk begränsning på á 100 Mbt/s, men som de inte har kvar eller använder (sig av) den regeln.

Förtydliganden...
Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Wonderful 🤩 är ordet som passar in på Dina Obegränsade SIM kort.

Jag tror inte att du behöver skicka SMS, just för att ibland kan systemet "Klicka" och återgå till 2000 talets inställning Det Vill Säga:

Du kan Surfa Fritt innan operatörerna kom på att de kunde restrict:a Surfen genom att man måste skicka ett SMS för att få mer Surf. (Betala i tid så att de inte hittar någon annan som helst anledning att avsluta abonnemanget, eller abonnemangen)!

50 GB per dag är jävligt schysst!

God Surf och Gott Nytt År!

Edit: Jag missförstod: Du måste skicka ett SMS efter 50 GB men de restrict:ar inte hastigheten som det finns en teoretisk begränsning på á 100 Mbt/s, men som de inte har kvar eller använder (sig av) den regeln.

Det är bara 1 abonnemang, där alla SIM-kort är kopplade mot. Det är om jag använder 50GB under en o samma dag så kan man behöva fylla på surfen, du gör detta via SMS och kostar inget. Jag har dock inte varit i närheten av 50GB under en o samma dag, så har detta har aldrig hänt mig. Jag har också mitt abonnemang på autogiro så det betalas alltid när de ska betalas

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det är bara 1 abonnemang, där alla SIM-kort är kopplade mot. Det är om jag använder 50GB under en o samma dag så kan man behöva fylla på surfen, du gör detta via SMS och kostar inget. Jag har dock inte varit i närheten av 50GB under en o samma dag, så har detta har aldrig hänt mig. Jag har också mitt abonnemang på autogiro så det betalas alltid när de ska betalas

Jag hade detta på känn. Yes #MeTooAutogiro!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har Tre 5GB för 99kr (trogen kund rabatt). Behöver inte mer häller, bara under semestern som jag närmar mig gränsen. Annars så ligger jag runt 2,5 till 3GB i månaden.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag har upptäckt att jag är en sk "senior" nuförtiden enligt Comviq, så jag tog deras 100GB för 170kr/mån i ett år, vilket jag tycker är rimligt. Hade tidigare Telias obegränsade abonnemang för 399kr (inkl. rabatt för jag har deras bredband) de erbjöd obegränsat för 249kr, men har märkt att jag väldigt sällan kom över 100GB på en månad ändåså. Och så sparas ju en del av det man inte använder. Bra deal. Om ett år hör jag med telia vad de har att erbjuda.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Hallon 5+5GB 109kr/månad