Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

var kan man hyra PC spel?

Permalänk
Medlem

var kan man hyra PC spel?

jag har en vision,

jag vill betala säg 100kr, spela mitt valda spel i 48 timmar.
efter dessa 48 timmar avaktiveras spelet och jag kan gå vidare med livet.
jag vill alltså inte köpa ett spel, jag vill hyra

var är detta möjligt?

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

jag har en vision,

jag vill betala säg 100kr, spela mitt valda spel i 48 timmar.
efter dessa 48 timmar avaktiveras spelet och jag kan gå vidare med livet.
jag vill alltså inte köpa ett spel, jag vill hyra

var är detta möjligt?

Det enda är väl typ gamepass/Ubisoft+/EA+ där du betalar månadsvis. Det täcker den större delen av spelen

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

På steam kan man väl prova ett spel och lämna tillbaka efter X antal timmar har jag sett?

Permalänk
Medlem

Eller Geforce Now som också är en abonnemangstjänst.

Visa signatur

5700X3D|32GB|RTX 3080|Vattenkylt
Quest 3|HOTAS Warthog|G27|PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannex:

På steam kan man väl prova ett spel och lämna tillbaka efter X antal timmar har jag sett?

2h speltid (från start till avslut av applikationen).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

"Jag har en vision" 08:22 på morgonen Låter som en redig natt med diverse substanser!

Går vad jag vet bara att köra månadsabonnemang, geforce now som någon sa, ea play, ubisoft har väl någon osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Eller Geforce Now som också är en abonnemangstjänst.

Väldigt få spel där dock?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Väldigt få spel där dock?

Det bästa är nog att välja ut det spel man vill lira och sen bara se vilken plattform det finns tillgängligt på för månadshyra - ingen plattform kommer ju ha alla spel oavsett

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

"Jag har en vision" 08:22 på morgonen Låter som en redig natt med diverse substanser!

Går vad jag vet bara att köra månadsabonnemang, geforce now som någon sa, ea play, ubisoft har väl någon osv

bara winegum!

men att köpa ett spel för 600kr och spela igenom det en gång sedan låta det damma bort i spelbiblioteket är ju bara dumt.
visst man kan spela det hur mycket man vill men det gör man ju bara med ett fåtal spel.
jag söker ett alternativ som inte nödvändigtvis är en prenumeration

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Bli kompis med någon med många Steam spel och ingå i deras Steam familj, spela personens spel gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

bara winegum!

men att köpa ett spel för 600kr och spela igenom det en gång sedan låta det damma bort i spelbiblioteket är ju bara dumt.
visst man kan spela det hur mycket man vill men det gör man ju bara med ett fåtal spel.

Det finns inte.

Permalänk
Medlem

Steam, men du bettalar ju oftast mer än så där.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

bara winegum!

Du betalar för upplevelsen, precis som om du gått på bio och sett en film - med skillnaden att du kan se om filmen hur många gånger du vill (tills den slutar gå då)

Samtidigt hyr du tekniskt sett spelen idag ändå, för Steam/EA/Ubisoft osv kan när som helst ta bort sitt bibliotek och du blir därmed av med spelet.

Annars är det närmsta du kommer en prenumeration.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du betalar för upplevelsen, precis som om du gått på bio och sett en film - med skillnaden att du kan se om filmen hur många gånger du vill (tills den slutar gå då)

Samtidigt hyr du tekniskt sett spelen idag ändå, för Steam/EA/Ubisoft osv kan när som helst ta bort sitt bibliotek och du blir därmed av med spelet.

Annars är det närmsta du kommer en prenumeration.

Enligt steam betalar man för tillgången att använda mjukvaran. Står inget om upplevelsen

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Nu var det ju PC det handlar om.

Men vill ändå bara nämna att biblioteket här där jag bor har både Playstation och Xbox spel som man kan låna 🙂 kanske kan vara en grej att kolla i ditt bibliotek om det finns. Och skulle det inte finnas, så kan man alltid lägga ett förslag om att de tar in det. Biblioteken brukar uppskatta förslag och förbättringar för att bli mer populära 🙂

Förr hade de PC med när PC spel fortfarande kom på skiva.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Vill du bara spela några timmar kan nog ett LAN-café vara ett alternativ. Blir betydligt mer socialt också, vilket jag själv tycker är en fördel, men beror ju på.
Biblioteken är nog också ett bra tips. Här i Oslo finns det i alla fall möjlighet att boka spelrum på biblioteket där de har TV-spelkonsoller och många spel.

Visa signatur

Dator: Ja
Telefon: Ja

Permalänk
Medlem

Amazon Prime och Epic Game store ger ju bort spel med jämna mellanrum. Amazon Prime kostar visserligen 69kr/mån men sett till krona per kvalitetsspel så är det rätt bra. epic är lite hit or miss men väntar man tillräckligt länge så kommer det oftast något bra.

Hyra spel som på 90-talet lär inte komma tillbaka under överskådlig tid. Närmast är ju som flera redan kommenterat olika abonnemangsformer.