Permalänk
Medlem

Problem med windowsljud

Hej!

Jag har under en tid haft problem med varningsljud från Windows. De startar oftast när jag är inne i ett spel. Bifogar en bild från via Process Monitor som visar vad som aktiverar ljudet. Men hur stoppar jag ljudet.

Jag har Windows 11 och har stängt av alla aviseringsljud.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag kan inte utläsa något av bilden, på min skärm är det vara suddigt/blurrigt.

Permalänk

Frågan är varför windows vill spela upp "Windows Hardware Remove.wav" varannan sekund. Har du några andra problem med datorn?
Känns spontant som du borde kolla 1) Om du har någon form av virus, eller 2) Kolla så all hårdvara fungerar som den ska med drivrutiner, så att allt sitter som det ska fysisk i datorn, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av user02151:

Frågan är varför windows vill spela upp "Windows Hardware Remove.wav" varannan sekund. Har du några andra problem med datorn?
Känns spontant som du borde kolla 1) Om du har någon form av virus, eller 2) Kolla så all hårdvara fungerar som den ska med drivrutiner, så att allt sitter som det ska fysisk i datorn, osv.

Nej inga problem alls. Bara detta ljud.

Edit. Inga virus heller....

Permalänk
Medlem

Någon USB-kontakt som glappar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Någon USB-kontakt som glappar?

Skulle också gissa på det.

Kan även vara något i en USB-enhet som glappar, typ mus med någon form av lagring för inställningar.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Finns det något annat sätt än trial and error att kolla vilken usb-enhet eller maskinvara som skulle kunna ligga bakom varningsljudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leonidas:

Tack för alla svar. Finns det något annat sätt än trial and error att kolla vilken usb-enhet eller maskinvara som skulle kunna ligga bakom varningsljudet?

Inte direkt, ryck all usb förutom mus och eventuellt tangentbord. Har du en gammal mus och ett tangentbord liggande så testa att byta.

Glhf!!!

edit: testa även olika usb-portar, oftast är det en kabel som strular men ibland, typ var fjärde fullmåne eller så, kan det även vara en port som strular