LegoClockers - Samlingstråd för allt med Lego

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Oj! Ja, de verkar ha sänkt priset idag, under helgens kampanj var det minst en tusenlapp dyrare i samtliga butiker.
Nåväl, jag ger det någon dag och ser om någon nappar - annars är det inte värre än att jag avbokar

Kan ju vara tilltalande att få paketet i handen över disk också, slipper man fundera på hur kartongen ser ut när posten gjort sitt

Absolut, jag bara googlade på vilket set det var och såg priset på vägen

Permalänk
Permalänk
Medlem

Väldigt skumt, med tanke på att LEGO har tidigare låtit människor bygga lego spel i Unity.
https://www.lego.com/en-us/legogames-25-unity

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Väldigt skumt, med tanke på att LEGO har tidigare låtit människor bygga lego spel i Unity.
https://www.lego.com/en-us/legogames-25-unity

Precis. Nintendo's legal team kanske ingick i supermario licensen... 😶‍🌫️

Permalänk
Medlem

Någon som vet om/var man kan beställa Lego Speed Champions Honda S2000 ?

Artikel
77241

Artikeln verkar officiell, eftersom jag kan se den på lego.com
https://www.lego.com/sv-se/product/2-fast-2-furious-honda-s20...

Jag har tidigare köpt lite olika Speed Champions på @Webhallen
Men kan inte hitta Honda S2000 där. Trotts att Lego säger att den ska släppas 1:a Juni.

Men exempelvis Lamborghini dual pack med
LEGO Speed Champions Lamborghini Revuelto & Huracán STO 77238 har de för förhandsbokning trotts att den inte ska släppas förrän i Augusti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Någon som vet om/var man kan beställa Lego Speed Champions Honda S2000 ?

Artikel
77241

Artikeln verkar officiell, eftersom jag kan se den på lego.com
https://www.lego.com/sv-se/product/2-fast-2-furious-honda-s20...

Jag har tidigare köpt lite olika Speed Champions på @Webhallen
Men kan inte hitta Honda S2000 där. Trotts att Lego säger att den ska släppas 1:a Juni.

Men exempelvis Lamborghini dual pack med
LEGO Speed Champions Lamborghini Revuelto & Huracán STO 77238 har de för förhandsbokning trotts att den inte ska släppas förrän i Augusti.

Kan vara Lego exclusive

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Kan vara Lego exclusive

Hmm, kanske är så.

Jag gick in på Legos hemsida idag och kollade.
De stod ju att de skulle släppas 1:a Juni (vilket är idag).

På Legos sida står det restnoterat.

Provade även att söka på 77241 på prisjakt och pricerunner.
Prisjakt säger: Ingen butik har produkten i lager!

Pricerunner visar istället andra Lego Speed Champions med deras F1 tema istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Hmm, kanske är så.

Jag gick in på Legos hemsida idag och kollade.
De stod ju att de skulle släppas 1:a Juni (vilket är idag).

På Legos sida står det restnoterat.

Provade även att söka på 77241 på prisjakt och pricerunner.
Prisjakt säger: Ingen butik har produkten i lager!

Pricerunner visar istället andra Lego Speed Champions med deras F1 tema istället.

Kan iaf beställa från Lego,skickas senast 20e juni står det

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Modell uppe hos LEGO MoS. Väldigt fet men också väldigt dyr! 😓
https://www.lego.com/sv-se/product/shuttle-carrier-aircraft-1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

<Uppladdad bildlänk>

Modell uppe hos LEGO MoS. Väldigt fet men också väldigt dyr! 😓
https://www.lego.com/sv-se/product/shuttle-carrier-aircraft-1...

Otroligt stilig!

Permalänk
Medlem

Byggde nyss klart årets stora lego-bygge, tyckte att Slave one var sådär, men hade mycket poäng att byta in så blev ett ännu större bygge... Nu återstår bara att lista ut hur den ska visas upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sholdar:

Byggde nyss klart årets stora lego-bygge, tyckte att Slave one var sådär, men hade mycket poäng att byta in så blev ett ännu större bygge... Nu återstår bara att lista ut hur den ska visas upp!

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Den är sjukt snygg irl, så mycket detaljer. Beundrat den några gånger i Lego Store

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är tjejens födelsedagspresent färdigbyggd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Kan iaf beställa från Lego,skickas senast 20e juni står det

Har inte skaffat den ännu.
Men byggde ihop en annan Speed Champions bil med Fast & Furius Tema.

2 Fast 2 Furious
Nissan Skyline GT-R (R34)
Lego set: 76917

Permalänk
Medlem

25% på rabatt på lego technic på toyspace.se fram till inatt.

Permalänk
Medlem

Vart en Tudor corner denna helg pga 2x pts och gwp. Måste ju få NHM att se lite mer inbjudande

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

25% på rabatt på lego technic på toyspace.se fram till inatt.

Det verkar ha övergått i 25% på Duplo istället:
https://toyspace.se/lego-duplo

Permalänk
Medlem

Senaste bygget.
Jäkligt roligt bygge tillsammans med sambon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det verkar ha övergått i 25% på Duplo istället:
https://toyspace.se/lego-duplo

De hade Duplo samtidigt men det mail jag fick sa att de skulle ha 25% på technic fram till midnatt.
Men det var igår så nu är det slut på det.

Permalänk
Medlem

Lite lagom otäck att se i nattmörkret när man ska på toa…

Lego får full cred för denna!

Permalänk

Bidde köp idag. Senaste var "lilla" R2D2. Idag stod jag och funderade mellan 1966 Batmobile eller Countachen. Den senare skulle passa bättre in ibland mina andra bilar. Blir dock inte helt kompis med formerna på den. Den är inte ful - men den kanske kunde gjorts annorlunda. Nu blev det istället den förstnämnda. Tycker linjerna och färgerna på den är skitläckra. Fick även en flashback till min barndom då jag lekte med den en liten Corgi leksaksbil sen samma modell (där man kunde skjuta ut granater bakåt). Finns detaljer* på den här som jag också kunde önska var annorlunda, men jag är väldigt glad att jag köpte just denna! Nu får min DMC sällskap av en annan "filmbil".

*) Rundningen på hjulhusen är sisådär, samt att en Robinfigur hade varit riktigt trevligt.

Bild glömdes
Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

En helt annan sak... Har någon köpt Pixarlampan?

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Pixar lampan. Gillar dock inte Disneys inblandning.

Permalänk
Medlem

Byggde ihop Williams bilen idag
Köpte även två "skåp" eller vad man kan kalla det på Ikea där dom får stå.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

20 % hos toysspace. Slog själv till på Rivendell för 3750
https://toyspace.se/lego-for-vuxna

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Som liten så levde jag för Lego, men det är inget jag sysslat med som vuxen.
Men. Jag fick den här skönheten I födelsedagspresent av min sambo efter att jag stod och dreglade över den en gång för ett halvår sedan... Det där kittet man drömde om som liten, fast i nyutgåva.
Har byggt ihop den lite pö om pö de senaste dagarna, och är riktigt imponerad över en del tekniska lösningar och designer i bygget. Lego har kommit långt sen jag sist byggde för 20 år sedan.
Det tände något inom mig, och jag har omedelbart beställt några kit till, bland annat Ornithoptern från Dune, och försöker hålla mig från att beställa den Venatorn nu...

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Men. Jag fick den här skönheten I födelsedagspresent av min sambo efter att jag stod och dreglade över den en gång för ett halvår sedan... Det där kittet man drömde om som liten, fast i nyutgåva.
Har byggt ihop den lite pö om pö de senaste dagarna, och är riktigt imponerad över en del tekniska lösningar och designer i bygget. Lego har kommit långt sen jag sist byggde för 20 år sedan.
Det tände något inom mig, och jag har omedelbart beställt några kit till, bland annat Ornithoptern från Dune, och försöker hålla mig från att beställa den Venatorn nu...
<Uppladdad bildlänk>

Åh vad fränt! Jag hade mycket Blacktron som barn. Det var nog bland det sista jag hade i Lego-väg.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

<Uppladdad bildlänk>

Bra val som andra kit! Men jag skulle satsa på denna härnäst istället! 🤩
https://www.lego.com/en-se/product/transformers-soundwave-103...

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Bra val som andra kit! Men jag skulle satsa på denna härnäst istället! 🤩
https://www.lego.com/en-se/product/transformers-soundwave-103...

Barndomsminnen ♥️ satan vad jag tittade på Transformers

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är ingen Lego nörd, inte direkt ett Nintendo fan längre heller för den delen. Men kände att jag "måste" ha en Lego gameboy.

Jag har min barndoms Gameboy kvar och detta såg kul ut att ha

Visa signatur

|| AMD 5700X3D || ASUS ROG Formula VIII || RX 9070 XT || 32GB G-Skill || Skärm : LG42" C4 / Acer G24 ||