Ny Ultrabook 14" för CAD - HP Spectre x360?

Permalänk
Medlem

Ny Ultrabook 14" för CAD - HP Spectre x360?

Hej!

Min laptop har precis havererat och jag behöver således köpa en ny omgående, vill gärna ha en smidig ultrabook så den är enkel att ta med

Jag CADar lite grann i Fusion360 och SketchUp, annars har jag inga specifika krav, spelar sällan spel men vill gärna ha en dator som är tillräckligt bra för att stå sig några år framåt i tiden

Hittade denna HP Spectre x360 med stor rabatt från HP: https://europe-prod-pwa-direct-store.hpcloud.hp.com/se-sv/sho...

Det är få kvar i lager så jag är lite stressad att beställa direkt men vill gärna höra med er först!

Den verkar ticka de flesta boxar och ligga väldigt bra i pris, gillar också att den är vikbar för att kunna rita och presentera 3d modeller för kunder i mitt arbete. Är det något jag missar här, hur är kvaliteten generellt på HPs laptops och finns det några andra alternativ som är värda att kika på? Mac är uteslutet

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Är det inga avancerade modeller kanske den sketna fläkten orkar med precis på högt varvtal.

Jag har provat HP's tidigare 14" med i5 + Nvidia MX250 grafik och de var värdelösa, överhettade och dog hela tiden.

Dock använder jag Inventor, SolidWorks och Autocad.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI