Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Nej, jag inte impad av nåt jag sett hittills, varken i playstation store eller andra butiker. Väldigt dåliga sänkningar över lag. Bättre kan ni Sony.
Jag var in och kollade eftersom jag inte har PS+ just nu. För mig stod det 33% för premium, 25% för extra och 20% för essential. Kan tycka att det är lite snålt på essential, har för mig att dom haft 33% längre tillbaka.

Velar lite om jag ska slå till på ett år essential för 608:-, då ett spel som jag har på min önskelista ingår ibland juni spelen. Men det blir jäkla dyrt för det spelet om det är det enda av intresse som dyker upp under ett år.

Får du rabatt på extra och essential? Jag får bara 33% på premium som jag inte vill ha plus att det bara gäller i 14 dagar tills min nuvarande premuneration går ut. 😂 Vilket skämt från Sony!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Får du rabatt på extra och essential? Jag får bara 33% på premium som jag inte vill ha plus att det bara gäller i 14 dagar tills min nuvarande premuneration går ut. 😂 Vilket skämt från Sony!

Ja, det verkar som att man bara får rabatt om man inte har PS+ och som i ditt fall om man uppgraderar till en dyrare variant. Sjukt snålt tycker jag. Tidigare hade dom så att man kunde fylla på och få rabatterat pris fast man redan hade prenumeration som inte tagit slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, det verkar som att man bara får rabatt om man inte har PS+ och som i ditt fall om man uppgraderar till en dyrare variant. Sjukt snålt tycker jag. Tidigare hade dom så att man kunde fylla på och få rabatterat pris fast man redan hade prenumeration som inte tagit slut.

Ja jag kommer inte betala fullpris för en ny premumeration iaf. Kommer ta mina spel i juni och sen får vi se när det blir nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, det verkar som att man bara får rabatt om man inte har PS+ och som i ditt fall om man uppgraderar till en dyrare variant.

Uppgraderingen är inget fast pris heller. Så har man få dagar kvar så blir det såklart ingen större reabesparing på det hela även om man är intresserad av nästa nivå. Men smällen när det förnyas blir istället mer kännbar.

Alla typer av "introduktionspriser" borde verkligen förbjudas. Jade garanterat lett till bättre normalpriser överlag då den psykologiska effekten sätter jämförelsepriser ut spel på samma sätt som kroniska reor i butiker gör fortfarande trots den slappa skärpning av prisfixande.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Du kan nog ta vilken gen4 som helst, men är den inte dyr för bara 1tb?

Jo men tänkte köpa nån billigare kingston som inte har monterad kylfläns på 1tb och då skiljer det bara några tior och samtidigt måste man köpa till en be quiet kylfläns och montera så då slipper man göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jo men tänkte köpa nån billigare kingston som inte har monterad kylfläns på 1tb och då skiljer det bara några tior och samtidigt måste man köpa till en be quiet kylfläns och montera så då slipper man göra det.

Försäkra dig om att den har minst 5500 i både läs och skriv bara. Det är vad som officiellt rekommenderas, själv skulle jag inte gå lägre än så.

Permalänk
Medlem

Tycker återigen det är helt makalöst att man inte ska kunna få förlänga ett redan befintligt abonnemang för rea priset

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Hjälp mig att rättfärdiga mitt köp av PS5 Pro. Har den vanliga versionen hemma. FF7 verkar ha fått ett rejält lytt. GT7 VR också. Hur ser det ut med andra PS5 exklusiva titlar? Verkar inte finnas så många? Lirar mest på PC annars om spelen släpps där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Hjälp mig att rättfärdiga mitt köp av PS5 Pro. Har den vanliga versionen hemma. FF7 verkar ha fått ett rejält lytt. GT7 VR också. Hur ser det ut med andra PS5 exklusiva titlar? Verkar inte finnas så många? Lirar mest på PC annars om spelen släpps där.

Finns just nu för 8400. Kommer höjas framöver och du behöver en till GTA6.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Finns just nu för 8400. Kommer höjas framöver och du behöver en till GTA6.

Ja beställde en igår för 8400 Ahh bra där, tänkte inte på att GTA 6 inte släpps till PC direkt. Har inte hunnit spela 5an så tur att lanseringen skjöts upp ett år.
2 TB lagring är ju också värt en del. Blir ingen enorm prisskillnad om jag räknar med att kunna sälja basversionen för någon tusing och vad 2 TB SSD kostar.

Permalänk
Medlem

Funderade på PS+ Extra men om jag bara får 25% rabatt på ett helt år, och inget alls om jag vill ha en kortare period, så kan det kvitta. Då kommer jag fortsätta som innan att köpa en månad 2-3 ggr/år, spela igenom alla spelen som är intressanta i spelbiblioteket på den månaden, och sen gå tillbaka till min PC.

Sonys monopolpriser är fortfarande helt sinnes, och den största anledningen att jag inte spelar mer på min PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Slog till på en PS5 Pro, även jag. Och hämtade ut den i veckan ifrån Amazon nu med rabatterat pris, Extremt nöjd. Har en ganska bra dator, med 4080 super, men trots det vill jag nog kombinera en del titlar på Pro:n. 2 spel jag köpte för att kunna testa Pro:n var Astro Bot och Stellar Blade, som jag kan rekommendera.

Äger även en del titlar som Horizon 1 & 2, Days Gone Remastered, The last of us Part 2, som jag vill spela om, och en del jag inte hunnit varva. Så finns en del i spelbiblioteket jag vill spela på Pro:n, har du även en tv på 120hz kommer du kunna njuta av högre bilduppdatering mm. Och Gta 6, är väl den största anledningen jag skaffade Pro:n för, vill ju ha den bäst tänkbara versionen som finns ifrån starten 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Backlan:

Slog till på en PS5 Pro, även jag. Och hämtade ut den i veckan ifrån Amazon nu med rabatterat pris, Extremt nöjd. Har en ganska bra dator, med 4080 super, men trots det vill jag nog kombinera en del titlar på Pro:n. 2 spel jag köpte för att kunna testa Pro:n var Astro Bot och Stellar Blade, som jag kan rekommendera.

Äger även en del titlar som Horizon 1 & 2, Days Gone Remastered, The last of us Part 2, som jag vill spela om, och en del jag inte hunnit varva. Så finns en del i spelbiblioteket jag vill spela på Pro:n, har du även en tv på 120hz kommer du kunna njuta av högre bilduppdatering mm. Och Gta 6, är väl den största anledningen jag skaffade Pro:n för, vill ju ha den bäst tänkbara versionen som finns ifrån starten 😊

Håller med. I en del titlar håller PS5 Pro upp riktigt bra mot pc. Särskilt kanske i AC Shadows och FF7 Rebirth.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

84:95$ så ≈ 1000kr… för lite plast?

Jag gillar dock utseendet

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

84:95$ så ≈ 1000kr… för lite plast?

Jag gillar dock utseendet

+ frakt och tull/moms.
Vi får göra gruppbeställning om det ska löna sig hit...

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg men alldeles för dyr.

Tillägg: Har ändå precis beställt ett vanligt svart case till PS5 Pro från AliExpress. 238kr allt som allt.
Orkade inte vänta längre på att Sony får arslet ur vagnen och börja sälja officiella.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Nice!

Jag kunde inte låta bli. Äntligen svart case till PS5 Pro.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Någon som vet när nästa tillfälle brukar vara när Sony brukar sälja PS+ med rabatt? Kommer inte förnya mitt just nu, men kanske hoppar på igen nästa gång dom rear. Kanske bara sker en gång per år?

Permalänk

Ni som påstår att ps5 PRO kommer höjas i pris framåt, vad är era källor på det?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Någon som vet när nästa tillfälle brukar vara när Sony brukar sälja PS+ med rabatt? Kommer inte förnya mitt just nu, men kanske hoppar på igen nästa gång dom rear. Kanske bara sker en gång per år?

Vet inte exakt, men det är väl mer än en gång per år iallafall, tror jag. Nån annan kanske vet bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Om du ska köpa, så köp NU när priset är 8464,59 kr på Amazon.
Att svenska återförsäljare skulle sänka ordinarie pris ens i närheten lär nog inte hända...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Jag tror det förväntas lite pga amerikanska tullar osv. Priset på den vanliga digitala har ju redan höjts av den anledningen.

Men det finns väl inget officiellt sagt om det vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Om du ska köpa, så köp NU när priset är 8464,59 kr på Amazon.
Att svenska återförsäljare skulle sänka ordinarie pris ens i närheten lär nog inte hända...

Prismatchade mot Amazon.se på Elgiganten idag. Gick bra, såg tom deras interna info på prismatchningen mot just Amazon.se . I lager + amazon måste vara säljaren och den som skeppar produkten. Utöver detta kollar de om man får frakt när man gör en beställning på amazon.se om det blir frakt läggs detta på priset. Lyckligtvis hade amazon.se helt gratis frakt så inget tillkom.

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

https://ioi.dk/007firstlightgame

Permalänk
Skrivet av Mithos:

Prismatchade mot Amazon.se på Elgiganten idag. Gick bra, såg tom deras interna info på prismatchningen mot just Amazon.se . I lager + amazon måste vara säljaren och den som skeppar produkten. Utöver detta kollar de om man får frakt när man gör en beställning på amazon.se om det blir frakt läggs detta på priset. Lyckligtvis hade amazon.se helt gratis frakt så inget tillkom.

Kan du vara så snäll och förklara lite mer detaljerat hur du har gjort? Funderar på att köpa en Pro men vill köpa från elgiganten och inte amazon. Menar du då att jag kan få det priset från amazon på elgiganten? I så fall hur gör man? Hade varit snällt av dig om du kan berätta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akilles82:

Kan du vara så snäll och förklara lite mer detaljerat hur du har gjort? Funderar på att köpa en Pro men vill köpa från elgiganten och inte amazon. Menar du då att jag kan få det priset från amazon på elgiganten? I så fall hur gör man? Hade varit snällt av dig om du kan berätta.

Det var rea på Dualsense Edge på elgiganten, så slog till. Men dagen efter hittade jag den på Proshop för 300kr billigare. Tänkte avboka den på elgiganten eftersom jag inte trodde den kunde prismatchas mot Proshop, för dem inte är en svensk återförsäljare, men tjejen i chatten var trevlig, och sa att det gick ordna. Så hör av dig till kundtjänsten 😎

Permalänk
Medlem

Sen min mamma dog har jag inte haft energi att spela playstation. Men jag hoppas att lusten återkommer.

Men det hindrade mig inte från att spontanköpa en duel sense edge svart. Hur är dessa kontroller? Kommer de att funka till PS6?