Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Fick ifrån Spelbutiken.se att jag har leverans idag.

Permalänk
Medlem

dom gröna bockarna på min beställning hos komplett, är borttagna(där det står reserverat), och ordern står fortfarande som öppen är mållös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Du har ju 249GB tillgängligt utrymme på switch2. Så lite över 500GB totalt med ett 256-kort är nog ett bra temporärt läge i väntan på bättre tillgänglighet och priser.

Annars har Lexar ett kort på 1TB.

Hade inte fattat att det var så mycket lagring internt på switchen. Då kan man, som du säger, köpa när det faktiskt behövs. Ville bara inte köpa 256 och sedan behöver uppgradera genom att köpa 512 eller nått, och då betala 2 gånger så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OGpopo:

paket lämnat från tyskland påväg till stockholm, möjligt om man har tur den kommer idag

Skrivet av Swe1995clocker:

Samma här, står fortfarande som EXPRESS WORLDWIDE ECX. Jag känner på mig att vi ändå för den idag 😛

Hur ser er status ut idag? Min är kvar i Tyskland

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

senaste för mig är "Processed at ARLANDA-SWE 07.44"

ser fortfarande ljust ut

Permalänk

Hade fel om att dom hade skickat min switch 2. Det var ett annat paket som också kom från Tyskland.
Jag fick mail igår vid 13.00 att den blivit skickad med dhl express & fick tracking. Trackingen har ännu inte uppdaterat sig hela 19 timmar senare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashenshugar777:

Hade fel om att dom hade skickat min switch 2. Det var ett annat paket som också kom från Tyskland.
Jag fick mail igår vid 13.00 att den blivit skickad med dhl express & fick tracking. Trackingen har ännu inte uppdaterat sig hela 19 timmar senare...

Samma, verkar vara många som inte fått tracking uppdaterat. Inte omöjligt att de inte fått plats och att DHL inte haft tillräckligt med leveransfordon eller liknande. Tveksamt om den ens kommer till måndag…

Permalänk
Medlem

Blir att hämta på webhallen, nordstan i Göteborg idag! Och ja, jag vet att den är dyr.

Hoppas ni som beställt den får den så snart som möjligt.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av doomas:

Min är bara kvar på Processing med "Estimated date of delivery05.06.2025", ingenting har hänt sedan länken till spårningen blev aktiv.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Blir att hämta på webhallen, nordstan i Göteborg idag! Och ja, jag vet att den är dyr.

ska prata med komplett angående min order, sen kanske man får åka till elgiganten/power =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

ska prata med komplett angående min order, sen kanske man får åka till elgiganten/power =(

Den verkar finnas i butikslager lite här och där i Göteborg iallafall, lite överraskande. Men det kanske ser annorlunda ut framåt eftermiddagen...

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Den verkar finnas i butikslager lite här och där i Göteborg iallafall, lite överraskande. Men det kanske ser annorlunda ut framåt eftermiddagen...

ja det är överaskande men väldigt dyrt

Permalänk

Nån mer som inte fått spårningslänken att funka hos dhl? Kan bara se spårningsid på sidan Nintendo länkade till i mailet men id:t hittas inte hos dhl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karstmannen:

Nån mer som inte fått spårningslänken att funka hos dhl? Kan bara se spårningsid på sidan Nintendo länkade till i mailet men id:t hittas inte hos dhl.

Samma för mig, har beställt från spanien.

Permalänk
Skrivet av doomas:

För mig står det att paketet kommit fram till Arlanda 07:46. Dock är Expected delivery är fortfarande på måndag

Permalänk
Medlem

Jag får min Switch 2 levererad från Netonnet idag (beställd 5 april), pro kontroll 2 från Inet (beställd 4 juni), tyvärr så levererar inte Coolshop mitt Mario Kart World idag (skickat 3 juni) då Earlybird fick in paketet på sin sorteringsterminal i Göteborg 22.40 igår, så får vänta tills på lördag morgon. Det känns dock helt okej. Fast Fusion och NSO får bli min underhållning fram tills dess.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K @ 4.4ghz | Asus Z97-A | Corsair Vengeance Low Profile 16GB 1600Mhz | EVGA GeForce GTX TITAN 6GB SC | Samsung SSD 850 Pro 256GB - Samsung SSD 840 Evo 500GB | Corsair HX 750W | X-STAR DP2710 Matte | Dell U2311H | Cavalli Audio Liquid Gold | Audiolab M-DAC | HiFiMAN HE-500 | Asus Xonar Essence STX | SAA, Mapleshade, Red Dawn LS och Nornekablar | PlayStation 5 | Panasonic UB820 | Sony XR83A90JAEP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Empha88:

Samma för mig, har beställt från spanien.

Exakt samma här. Gäller min switch 2. Pro 2 kontrollen får jag levererad idag så får väl hålla i den och fantisera..

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att den kommer idag då min länk inte visar något. Men ifall den skulle komma, måste jag vara hemma och signera den då? eller kan jag säga till dem att lämna den vid dörren? (har en ringklocka med samtalsfunktion)

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från Amazon frankrike som fått pengarna dragna eller sin konsol skickad?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Nästintill perfekt med alla leveranser idag.(viktigast är ju konsolen)

Kommer idag:
- Nintendo Switch MK Bundle från Retrospelbutiken ska levereras idag enligt DHL.
- Joy-con 2 wheels till barnen från Webhallen ska levereras idag enligt PostNord. Hade först beställt från Power men som försenade leveransen till 16/6 igår trots att det stod att det fanns 20+ lager.

Osäkert:
- Pro controller 2 från Inet ska levereras idag enligt PostNord. Här är jag dock osäker för paketet brukar alltid sorteras i Örebros under natten innan de kommer till mig. Här står det fortfarande Härryda igår kväll så verkar ha blivit nå försening där(??). Lite trist då jag inte kan spela med barnen isåfall men kanske får kolla närmsta Elgiganten.

Kommer inte idag:
- Extra Joy-cons, Charging grip och extra strömkabel från Retrospelbutiken. Fick besked igår från Retrospelbutiken att de förväntas skickas 5/6, alltså idag. Konsolen stod det ju 3/6 men skickades igår så gissar de kommer iväg på måndag då.

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara nån överdriven brist.
50+ bundle hos Webhallen, 100+ Elgiganten, 50+ komplett och så vidare

Skrivet av Karstmannen:

Samma för mig. Har inte börjat röra på sig, riktigt trist. Förmodligen ligger den fortfarande på Nintendos lager, skeppas väl förhoppningsvis iväg under dagen. Fasen trodde tyskar var uppstyrda överlag

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Tvivlar på att den kommer idag då min länk inte visar något. Men ifall den skulle komma, måste jag vara hemma och signera den då? eller kan jag säga till dem att lämna den vid dörren? (har en ringklocka med samtalsfunktion)

Nu vet jag inte vilket företag som levererar, men dom flesta ska/kommer nog inte ställa av utan signatur om du inte ingått ett avtal om att det är okej. Om nu inte avsändaren gjort det, händer lite då och då iaf på Schenker där jag kör.
Sen finns det ju såklart chaufförer som tummar lite på reglerna och tar lite risker.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karstmannen:

Jag har beställt många gånger från Nintendo direkt och varje gång har jag aldrig spårningsnumret fungera utan istället får jag ett SMS från DHL att jag har ett paket att hämta hos ombud.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Jag har Nintendo switch 1. Bör man emigrera Nintendo switch 1 till 2. Sedan radera 1:an. Tänker med att slippa eventuellt skicka över virtuella kort* hela tiden för det man har köpt digitalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfving88:

Jag har Nintendo switch 1. Bör man emigrera Nintendo switch 1 till 2. Sedan radera 1:an. Tänker med att slippa eventuellt skicka över virtuella kort* hela tiden för det man har köpt digitalt.

Bara sätt på Online License i User Settings så behöver man inte ladda över virtuella kort. Funkar fint iallafall med mina två Switch 1 jag har. Har för mig att det inte går om man har mer än två dock.

Permalänk
Medlem

Fick sms från Inet nu att jag kan hämta min order när dom öppnar kl 10.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk

Skrivet av Entash:

Bara sätt på Online License i User Settings så behöver man inte ladda över virtuella kort. Funkar fint iallafall med mina två Switch 1 jag har. Har för mig att det inte går om man har mer än två dock.

Okej! Låter toppen!

Permalänk
Medlem

Hej!

Lite sen på tåget, tänkte beställa idag från amazon.fr. Får man rätt ström-adapter, eller måste man köpa till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Lite sen på tåget, tänkte beställa idag från amazon.fr. Får man rätt ström-adapter, eller måste man köpa till?

Man ska få rätt, de kör samma kontakt där.