Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vernox:

Kan väl inte påstå att Patrick Gibson som spelar Dexter i Dexter Original Sin är någon James Bond som jag ser klart och tydligt framför mig.. men är smått hoppfull! IO har ju kunnat överträffa en hel del gånger! Det lilla gameplay vi fick se påminner en del om Tomorrow never dies till PS1 - Mitt underbara ungdomsknark!

Den som lever får se men min magkänsla säger Bu.

Det kan jämföras med när man såg trailern för Expedition 33 första gången, den fångade en direkt!

Tror ärligt mer på nya Perfect Dark i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Så hur har folk sina PS5:or / PS5 Pro's placerade.

Jag har följande Tv-bänk, och det är en 16cm hög/låg hyllplan och 9.5cm öppning baktill, kommer det vara för litet för att hålla en PS5 Pro kall nog, eller blir jag tvungen till att ha den uppepå TV-bänken där TV'n står, och ev höja upp TV'n 10-15cm ytterligare för att få TV'n ur vägen för PS5 Pro'ns baksida och utblås?

Bilden är inte min, utan bara för att visa vilken bänk det är.
<Uppladdad bildlänk>

Om man sätter in ett antal 92mm Noctuafläktar i öppningen i bakkant för att få luftflöde, klara man av att ha PS5 Pro'n där nere då kanske, tv-bänken står inte helt intill vägen ca 10-15cm glapp bakom.

Förra året gjorde jag i stort sett som du tänkt. Sågade ut och monterade en 200mm Noctua-fläkt i bakstycket av tv-bänken för att suga ut värmen. Fläkten är kopplad till usb-uttaget på PS5 Pro via en varvtalsregulator som jag ställt in på tillräckligt högt varvtal för att få bort värmen men ändå hålla en låg ljudnivå. När man startar PS5:an så går fläkten igång.

Kan ha dörren stängd (eller lite på glänt under sommaren) när jag spelar och konsolen känns inte direkt varm om man lägger handen på ovansidan efter en längre spelsession. Det är ca 15 cm i höjd på varje hyllplan och jag har bänken ca 8-9 cm från väggen.

Så ja, det kommer funka fint i din tv-bänk. Det är tillräckligt med plats runt omkring PS5:an.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Så hur har folk sina PS5:or / PS5 Pro's placerade.

Jag har följande Tv-bänk, och det är en 16cm hög/låg hyllplan och 9.5cm öppning baktill, kommer det vara för litet för att hålla en PS5 Pro kall nog, eller blir jag tvungen till att ha den uppepå TV-bänken där TV'n står, och ev höja upp TV'n 10-15cm ytterligare för att få TV'n ur vägen för PS5 Pro'ns baksida och utblås?

Bilden är inte min, utan bara för att visa vilken bänk det är.
<Uppladdad bildlänk>

Om man sätter in ett antal 92mm Noctuafläktar i öppningen i bakkant för att få luftflöde, klara man av att ha PS5 Pro'n där nere då kanske, tv-bänken står inte helt intill vägen ca 10-15cm glapp bakom.

Räcker gott och väl. Har mindre i sidled än dig.

Aldrig haft problem.

Köpte även dessa fötter

NexiGo horisontellt stativ för ny... https://www.amazon.se/dp/B0CZBK1T7H?ref=ppx_pop_mob_ap_share

Det gör att värmen trycks ut under.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Svenska Arrowhead ligger bakom succéspelet Helldivers och gjorde efter sin senaste lansering en vinst på 729 miljoner kronor förra året. Dessutom har kinesiska Tencent köpt drygt 15 procent av aktierna till en värdering på drygt 5 miljarder.
“Att få tillgång till den kinesiska spelarbasen är den heliga graalen i spelindustrin”, säger medgrundaren Johan Pilestedt till DI.
https://www.breakit.se/artikel/43437/730-miljoner-i-vinst-for...

Ytterligare en studio att bojkotta alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Förra året gjorde jag i stort sett som du tänkt. Sågade ut och monterade en 200mm Noctua-fläkt i bakstycket av tv-bänken för att suga ut värmen. Fläkten är kopplad till usb-uttaget på PS5 Pro via en varvtalsregulator som jag ställt in på tillräckligt högt varvtal för att få bort värmen men ändå hålla en låg ljudnivå. När man startar PS5:an så går fläkten igång.

Kan ha dörren stängd (eller lite på glänt under sommaren) när jag spelar och konsolen känns inte direkt varm om man lägger handen på ovansidan efter en längre spelsession. Det är ca 15 cm i höjd på varje hyllplan och jag har bänken ca 8-9 cm från väggen.

<Uppladdad bildlänk>

Så ja, det kommer funka fint i din tv-bänk. Det är tillräckligt med plats runt omkring PS5:an.

Ett problem med PS5 Pro är att den inte har vanligt USB på framsidan. Det ställer till det för den där lösningen. Tycker det är märkligt att inte vanligt USB är på framsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Svenska Arrowhead ligger bakom succéspelet Helldivers och gjorde efter sin senaste lansering en vinst på 729 miljoner kronor förra året. Dessutom har kinesiska Tencent köpt drygt 15 procent av aktierna till en värdering på drygt 5 miljarder.
“Att få tillgång till den kinesiska spelarbasen är den heliga graalen i spelindustrin”, säger medgrundaren Johan Pilestedt till DI.

Johan Pilestedt är väl ännu en svensk spel-miljardär bara. Tycker få av dem har moral att skryta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Ett problem med PS5 Pro är att den inte har vanligt USB på framsidan. Det ställer till det för den där lösningen. Tycker det är märkligt att inte vanligt USB är på framsidan.

Fläkten är kopplad till en av usb-kontakterna på baksidan. Varför skulle man vilja ha det kopplat framtill?
Om man nu vill det så finns usb-c till usb-a att köpa på Amazon.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Är det åtkomsten till Kinesiska marknaden eller att Tencent investerat som gör att du vill bojkotta?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Är det åtkomsten till Kinesiska marknaden eller att Tencent investerat som gör att du vill bojkotta?

Det går ju inte att släppa spel eller film i Kina utan kinesiskt ägande, så det är förståeligt om bolag tar in dem som ägare.
Tencent och Saudi inte vilka ägare som helst... vilket vi inte ska gå in på här.
Det är bara dåligt för spelindustrin och Ubisoft står väl på tur att bli uppköpta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det går ju inte att släppa spel eller film i Kina utan kinesiskt ägande, så det är förståeligt om bolag tar in dem som ägare.
Tencent och Saudi inte vilka ägare som helst... vilket vi inte ska gå in på här.
Det är bara dåligt för spelindustrin och Ubisoft står väl på tur att bli uppköpta.

Helt enig. Alla måste förstå konsekvenserna av att fienden köper upp våra företag.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Är ja kräsen kanske, men tycker både State of play och dagens event var blekt..

Var är nya Nier? FF9 Remake? Silksong?

Mycket som visas är så lika varandra.

Minns när man såg Expedition 33 trailern första gången, något som greppa om en på en gång! Väldigt lite nu för tiden som gör det.

Aja, får hoppas Xbox på söndag visar upp ovan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

<Uppladdad bildlänk>

Du har ju mycket mindre plats än mig, så om den inte överhettar med så tighta hyllplan, borde min inte göra det heller, bara frågan vilka fläktar (om några ens behövs) man ska sätt bakom konsollen för att ska luftflöde.

Skrivet av Öltorp:

Aldrig haft problem.

Köpte även dessa fötter

NexiGo horisontellt stativ för ny... https://www.amazon.se/dp/B0CZBK1T7H?ref=ppx_pop_mob_ap_share

Ska titta på de där fötterna, för jag måste absolut ha något imellan konsollen och träbänken, PS5 Pro'n står just nu på dubbla möberdynor för att hindra disk vibrationer att fortplanta sig ner i träbänken.

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Enda spelet som annonserats hittills i sommar som är 100% min grej, är RE9. Annars är det nog sämsta någonsin vad jag kan komma på i hypeväg. Betyder ju egentligen ingenting då det handlar om trailers och annonseringar. Spelen i sig kan ju visa sig vara kanon i slutändan.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Tyckte gårdagens Summer Game Fest iallafall var bättre än State of Play, men bara lite bättre. Dom hade ju trots allt två timmar på sig, så en mycket längre show än State of Play.

Det här var det som var/såg intressant ut för mig:

Death Stranding 2 (men trailern i sig var inte så kul, men jag är hypad för spelet)
Resident Evil (9) Requiem, som det redan postats trailer på här i tråden (det är ju mer RE, det brukar inte vara dåligt)

End of Abyss (såg ut att kunna vara intressant)

Atomic Heart 2 (gillade första spelet, så jag borde gilla detta också)

Onimusha Way of the Sword (Jag hoppas att dom lyckas att fånga Onimusha känslan, då kan det här bli bra)

Dying Light The Beast (hoppas det håller måttet och går i samma stil som dom andra DL spelen)

ILL (det här var nog favorit trailern, såg riktigt intressant ut)

Annars tycker jag att det blev lite för mycket fokus på multiplayer spel och "barn" spel vid flera tillfällen under showen. Men det är väl bra att dom hade en ganska bra bredd, även om det inte tilltalade mig personligen.

Permalänk
Medlem

Efter 1.5h stängde jag av... orkade inte titta mer och det blir bara värre för varje år.
Här är Hideo Kojjima som som gör reklam för ingenting.
Game of thrones trailer som inte har något med spelet att göra osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Tyckte gårdagens Summer Game Fest iallafall var bättre än State of Play, men bara lite bättre. Dom hade ju trots allt två timmar på sig, så en mycket längre show än State of Play.

Death Stranding 2 (men trailern i sig var inte så kul, men jag är hypad för spelet)
Resident Evil (9) Requiem, som det redan postats trailer på här i tråden (det är ju mer RE, det brukar inte vara dåligt)

https://www.youtube.com/watch?v=1hV2Cu-grqU

https://www.youtube.com/watch?v=fquBSxalY1Y

Onimusha Way of the Sword (Jag hoppas att dom lyckas att fånga Onimusha känslan, då kan det här bli bra)
https://www.youtube.com/watch?v=f4ee6REzoGA

Dying Light The Beast (hoppas det håller måttet och går i samma stil som dom andra DL spelen)
https://www.youtube.com/watch?v=M0GCr2P9510

https://www.youtube.com/watch?v=ZBPi85S2MmA

Annars tycker jag att det blev lite för mycket fokus på multiplayer spel och "barn" spel vid flera tillfällen under showen. Men det är väl bra att dom hade en ganska bra bredd, även om det inte tilltalade mig personligen.

Ill såg med lite intressant ut, men för lite info än så länge för att trigga mig.
Dying light 2 spelar jag just nu CoOp och är bra. Beast ser ut som en dlc i exakt samma miljöer mm som 2an. Får se framöver när mer visas.

Skrivet av Bozzeta:

Efter 1.5h stängde jag av... orkade inte titta mer och det blir bara värre för varje år.
Här är Hideo Kojjima som som gör reklam för ingenting.
Game of thrones trailer som inte har något med spelet att göra osv.

Exakt, 90% smörja och snack.
Sista riktigt bra gjorde Sony för några år sedan runt Ps5-releasen när man matade på intressanta spel blandat med lite mindre titlar emellan i typ 1 timme non stopp. Förstår man inte släpper sånna varje år men nu va det riktigt länge sen man släppte nya intressanta titlar.
Ser fram emot GTA VI och Witcher 4 av det jag sett sista åren. Sen kommer det alltid något till som är bättre än man anat men väldigt få AAA spel nuförtiden. Och ser man på Clair Obscure så behöver det inte krävas 1000 pers och 8 års tid så jag köper inte det argumentet längre. Stora Bolagen har halkat in på fel bana med onlinespel, konstiga grafikmotorer och annat avancerat krafs man tror behövs men uppenbarligen inte det som gör ett bra spel endast.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

https://www.youtube.com/watch?v=1hV2Cu-grqU

https://www.youtube.com/watch?v=fquBSxalY1Y

https://www.youtube.com/watch?v=f4ee6REzoGA

https://www.youtube.com/watch?v=M0GCr2P9510

https://www.youtube.com/watch?v=ZBPi85S2MmA

Håller med om spelen du länkade till. Re9 är nog inte ”9”. Känns som en omtagning. Det känns bra tycker jag. Jag hoppas på nyheter. Att spelet vågar utvecklas. Definitivt day one för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Ill såg med lite intressant ut, men för lite info än så länge för att trigga mig.
Dying light 2 spelar jag just nu CoOp och är bra. Beast ser ut som en dlc i exakt samma miljöer mm som 2an. Får se framöver när mer visas.

Exakt, 90% smörja och snack.
Sista riktigt bra gjorde Sony för några år sedan runt Ps5-releasen när man matade på intressanta spel blandat med lite mindre titlar emellan i typ 1 timme non stopp. Förstår man inte släpper sånna varje år men nu va det riktigt länge sen man släppte nya intressanta titlar.
Ser fram emot GTA VI och Witcher 4 av det jag sett sista åren. Sen kommer det alltid något till som är bättre än man anat men väldigt få AAA spel nuförtiden. Och ser man på Clair Obscure så behöver det inte krävas 1000 pers och 8 års tid så jag köper inte det argumentet längre. Stora Bolagen har halkat in på fel bana med onlinespel, konstiga grafikmotorer och annat avancerat krafs man tror behövs men uppenbarligen inte det som gör ett bra spel endast.

Det State of play som introducerade Re4 remake är 10/10 dock. Helt suveränt state of play. Det var 2022.

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte kolla vad det skulle kosta att uppgradera alt köpa ps5 versionen av gta5, kommer till gta5, där det står ps5 på,men klickar jag där,kan jag bara ladda ner min ps4 version, vadan detta
Måste jag köpa den på skiva för att jag äger ps4 versionen?🫣😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Aldrig haft problem.

Köpte även dessa fötter

Hjälper dessa till att dämpa ljudet från skivläsaren? Den låter ju rent ut sagt förjäkligt. Fattar inte hur det kan vara ok till en top tier produkt 2025.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hej, tänkte kolla vad det skulle kosta att uppgradera alt köpa ps5 versionen av gta5, kommer till gta5, där det står ps5 på,men klickar jag där,kan jag bara ladda ner min ps4 version, vadan detta

Du måste välja edition tror jag:

https://www.playstation.com/en-se/games/grand-theft-auto-v/#b...

Kan vara förvalt på den du har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Går inte att uppgradera från PS4 versionen så ah du måste köpa de på nytt. Men ja du får se till att välja PS5 edition, bäst är att köpa den som är nedsatt till 239,50 kr just nu.

Permalänk
Konsolgrävare

Future Games Show: Summer Showcase, Idag 22:00

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Du måste välja edition tror jag:

https://www.playstation.com/en-se/games/grand-theft-auto-v/#b...

Kan vara förvalt på den du har

Kan inte välja edition när ska ladda ner,står bara ps4 när jag klickar på gta5, men står gta5 innan jag klickar på den😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Hjälper dessa till att dämpa ljudet från skivläsaren? Den låter ju rent ut sagt förjäkligt. Fattar inte hur det kan vara ok till en top tier produkt 2025.

Det tycker jag.

Dock låter ju själva spinnandet av skivan. Men i och med att den lyfter lite så är det dämpande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kan inte välja edition när ska ladda ner,står bara ps4 när jag klickar på gta5, men står gta5 innan jag klickar på den😅

PS store är sämst, så du kan pröva via appen/webben lika gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har du köpt PS5 versionen då? Man får inte PS5 versionen om man endast äger PS4 versionen.