Oatly havrechokladdryck smakar plötsligt sämre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Ja dessvärre är det den jag menar😆 ja den är inte helt hundra men intalar man sig att man får i sig mycket protein via den så tenderar den o smaka lite bättre..

Hehe håller med
Köper jag alpro så brukar jag köra den andra ”vanliga” soya chokladen som är godare. (Fylligare o nog lite sötare)
Jag borde nog jämföra innehåll o kanske testa proteinvarianten mer igen dock…

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Hehe håller med
k
köper jag alpro så brukar jag köra den andra ”vanliga” soya chokladen som är godare. (Fylligare o nog lite sötare)
Jag borde nog jämföra innehåll o kanske testa proteinvarianten mer igen dock…

Jag körde med Alpros osötade sojamjölk, tycker den är riktigt god, nu gör jag dock sojamjölk själv i maskin, inte riktigt lika god som alpros men det fungerar för flingorna och som dryck tycker jag.

Permalänk
Medlem

Känns som smaken på Oatlyn har blivit lite mer som vanligt igen nu
Jag reagerar inte på den på samma sätt som jag gjorde där tidigare iallafall...

(Dricker även lite oftare alpros med extra protein också:
(Den här https://www.mathem.se/se/products/64776-alpro-sojadryck-prote... )

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Måste bara kolla om det bara är jag, men såvitt jag kan se så har Oatly ganska nyligen gjort en revision av kartongen, och såvitt jag kan smaka så har de även gjort om receptet till det sämre i samma veva
Den har numer för mig nån mörk, småbesk oljig eftersmak med toner av typ mandelmassa. Känns om en billig knock-off som typ Coops eller ICA:s havredrycker.

Nyfiken om det bara är jag som märkt nån skillnad på sistone? Kanske bara är någon tillfällig svacka eller ett dåligt parti eller något?
Jag har provat 3-4 kartonger nu och alla har haft ungefär samma smak såvitt jag märkt.

Gör mina frukostar när jag äter hemma lite tråkigare

Jag hr alltid tyckt att Oatly är odrickbart..finns drickbara andra fabrikat..på Lidl, minns inte fabrikatet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Bra att det inte bara är jag som reagerat!
Hmm ska prova Lidls igen, var länge sen sist. Minns inte den som nån höjdare men värt en chans

Bökigare, och gissar det är onödigt mycket socker i Oboy. (Osäker hur bra de blandas i havremjölk heller - har aldrig testat )
Hittar man ingen annan dryck som är god o prisvärd kanske man får prova...

Vad är "havremjölk" ?..mjölk kommer väl från kossorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-pax666:

Jag hr alltid tyckt att Oatly är odrickbart..finns drickbara andra fabrikat..på Lidl, minns inte fabrikatet

Flera har nämnt att det finns chokladrycker på Lidl men de få gånger jag varit där har jag inte hittat några laktosfria chokladdrycker?
Vore bra om ni kunde komma på fabrikatet och nån bild så man vet vad man ska leta efter
(alltid kul med alternativ!)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Flera har nämnt att det finns chokladrycker på Lidl men de få gånger jag varit där har jag inte hittat några laktosfria chokladdrycker?
Vore bra om ni kunde komma på fabrikatet och nån bild så man vet vad man ska leta efter
(alltid kul med alternativ!)

laktos ?..vi pratar väl om havredryck..och det innehåller varken laktos eller gluten

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-pax666:

laktos ?..vi pratar väl om havredryck..och det innehåller varken laktos eller gluten

Ja Oatly som togs upp i första inlägget är en havredryck, men om du läst resten av tråden så kanske du märkt att andra alternativ också har diskuterats, så är jag flexibel och kan tänka mig soja och andra varianter också. I första hand är det laktosen jag vill komma från.
Men som sagt: när jag varit på Lidl så har det varit väldigt tunt med alla varianter av laktosfria chokladdrycker (inklusive havredryck), så jag är öppen för förslag, vare sig det är havre eller soja eller annat

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Ja Oatly som togs upp i första inlägget är en havredryck, men om du läst resten av tråden så kanske du märkt att andra alternativ också har diskuterats, så är jag flexibel och kan tänka mig soja och andra varianter också. I första hand är det laktosen jag vill komma från.
Men som sagt: när jag varit på Lidl så har det varit väldigt tunt med alla varianter av laktosfria chokladdrycker (inklusive havredryck), så jag är öppen för förslag, vare sig det är havre eller soja eller annat

En sak, har man inga problem med laktos eller gluten, så ska man absolut inte undvika det !!

Permalänk
Medlem

Nu var jag förbi Lidl och hittade till sist en chokladhavredryck där
Vemondo är märket - tydligen Lidls egna veganska märke?

Ok smak, relativt ljus med ganska lite "chokladinnehåll" och hyfsat söt.
(får kolla innehållsförteckningen senare)
Billigare än Oatly mfl, och upplevdes nog lite trevligare än vissa andra budgetalternativ (renare smak, jämnare konsistens osv) så
kommer köpa då o då igen om jag ser den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testade lite oddly good drycker. Barista. Första intrycket var typ kräk fast milt. Det gick att dricka men hittar inget bättre att jämföra med

Oddly good Ice, ice coffee vanilla är något av det mest brutala jag någonsin druckit. Total chock för smaklökarna. Det luktar till och med illa. Har en riktigt vidrig konstistens i det och andra och tredje sippen var lika illa som den första. Åker i vasken och jag är inte direkt kräsen...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x