I am very smart (tipsa om dina life hacks)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentKnutte:

Är du helt från vettet?

Jag var det innan jag trappade ner

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Fetmarkerat är nästintill ett krav. För ett gäng år sedan gick jag över till bara svarta strumpor. Några slets ut så jag köpte lite nya - inte hlet identiska. Några sådan vändor senare så sitter man och behöver matcha olika svarta ungefär likadana strumpor.
Världssämst haha
Det här är bara bra om alla strumpr är identiska.
Så köp antingen precis likadana - eller släng å börja om.

Så nu har jag vänt på steken. Kör bara unika strumpor. Typ happysocks. Superlätt att matcha paren jämte svarta nästan identiska 😅.

Eller så kan man göra som min granne. Gör en grej av att aldrig ha likadana strumpor på höger/vänster fot. Problem solved!

Gör också det. 30 par resteröds vart femte år ungefär.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag hade stora problem att öppna en syltburk, satt som berg.
Använde en sked och bände försiktigt på mellan glasburken och locket.
Då släpper vacuum och det blir väldigt lätt att öppna burken.
Fungerar verkligen bra.

Synd om alla (inklusive mig) som har kämpat genom åren med öppna en glasburk där locket sitter stenhårt
Någon som känner igen sig?

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Det torkar ut händerna dock.

Men - 39 - Yes i en sprayflaska som man sprutar för dyl och direkt i diskmaskinen för fördisken är utmärkt.

Jag tror inte det var menat som handtvål, utan för att dosera lagom mängd diskmedel, till exempel i en matlåda eller direkt på diskborsten

Skrivet av Sinery:

Tänkte fixa min P2 Volvo, köpte en scanner (populärast på Amazon), funkade inte.
Är inte så lätt även med gamla bilar

Sedan är kylskåp bland det farligast i hemmet, ett andetag och du är död om det läker/brinner

Kan aldrig påstå att jag kastat ett klädesplagg pga utnött av tvättning, kan inte tänka mig detta är ett problem för folk.

Kylskåp kan innehålla många olika ämnen, men ofta är det propan nu för tiden, det är liknande det som är i gasolgrillar, men väldigt små mängder

Dessutom är det ofta partiellt vacuum i systemen för att nå rätt temperaturer, så om det läcker bör det främst läcka in i systemet inte ut

Men absolut kan kylskåp som läcker vara farliga, bara inte alla och de är väldigt säkra

Permalänk
Medlem

Om någon gillar Burger King.

Spar kvitto och gå tillsidan:

https://bk-feedback-se.com/

Du får fram en kod skriv denna på kvittots baksida.
Visa i kassan.
Ger halva priset på Whopper meal.
Har gjort detta många gånger.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850