Switch 2 snabbast säljande Nintendo-konsolen hittills

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Lite förvånande. Jag hade intrycket att intresset var relativt svalt för Switch 2.

Har själv upplevt det på samma sätt. Få inlägg om det, verkar inte vara speciellt många recensioner ute, få nya spel har lanserats till Switch 2 etc. Säger inte att det är en dålig konsol, men ser liksom ingen anledning att köpa direkt vid lanseringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nithlon:

Skulle Mario Galaxy, ett av de mest hyllade Mario spelen, inte vara ett bra 3d mario?

Inte för mig och därför avstod jag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Konsoler brukar sälja slut i början så allt sånt spelar ingen roll. Det som gör skillnad är hur bra tillgång Nintendo lyckas ha och där har dom lyckats väldigt bra.

Du har nog helt rätt där. Tillgången är viktigast i dagens läge när vi är såpass mycket människor som har möjligheten att köpa något för den summan pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Har själv upplevt det på samma sätt. Få inlägg om det, verkar inte vara speciellt många recensioner ute, få nya spel har lanserats till Switch 2 etc. Säger inte att det är en dålig konsol, men ser liksom ingen anledning att köpa direkt vid lanseringen.

10% rabatt via presentkort var absolut enda anledning att jag köpte dagen efter release. Hade annars inga planer att köpa innan typ Metroid eller kanske nästa Zelda eller Mario släpps. Konsollen lär ju kosta lika mycket då ändå.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det var det abslut dummaste jag läst idag.

Självklart är det ju Nintendo's fel. Det är ju de som väljer att ta ut patent på triviala spelmekaniker, samt väljer att ta ut retroaktiva patent enbart för att kunna jävlas med en konkurrent.

Och det är inte bara i Japan som man gör detta, utan man kör även på i USA och fösöker få genom vilka patent som helst, med blandad framgång.
https://gamesfray.com/nintendo-secures-two-more-anti-palworld...
https://www.pcgamer.com/games/survival-crafting/japanese-pate...

Att påstå att det är "inte Nintendos fel", är bara så dumt att det gör ont.

Blame the game, not the player. Eh?
Annars kan du hata på alla techbolag globalt men nåt säger mig att du redan gör det...

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

För runt 3-4000 kronor hade jag gärna köpt en ny Zelda-konsol, men det blir lite för mycket lalla bort-pengar för att motivera. Jag har ju Magic-lekar att bygga, för bövelen.

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med min Switch 2. Ser fram emot framtida spel som kommer.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Jag skippar den och inväntar OLED varianten

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skribent
Skrivet av RatCat:

Utveckla gärna vad som gör Nintendo såpass "konsumentfientliga och konkurrensfientliga" att alla skulle bojkotta Nintendo? Är de 3x dyrare än konkurrenternas produkter? Säljs de produkterna 50% dyrare än MSRP pga "brist"? Går de sönder bara av att titta på dem?

• Nintendo underminerar aktivt innehållsskapare genom att antingen ta ner videor, streams och liknande, eller kräva en andel av intäkterna. Det har förvisso blivit något bättre sedan de avvecklade sitt Creators Program, men de är fortfarande överlägset värst i branschen när det gäller att ta ner innehåll på nätet.

• De är totalt allergiska mot moddning av deras spel, oavsett om det rör sig om enkla bugfixar eller större ROM-projekt.

• I samma anda är de en av få – kanske den enda större aktören – som aktivt går ut och jagar emulatorer. Visst, Sony, SEGA och Microsoft är knappast glada över att de existerar, men ingen av dem går lika långt som Nintendo för att försöka stänga ner sådana projekt.

• Nintendo är vad jag vet den enda konsoltillverkaren som aktivt blockerar möjligheten att göra backups på sparfiler. Antingen betalar du för Nintendo Online, eller så riskerar du att förlora dina sparfiler helt om konsolen går sönder – om du nu inte vill använda vad Nintendo kallar "illegal" hårdvara för att dumpa filerna lokalt.

• De försöker dessutom artificiellt hålla uppe priserna på sina spel genom att konsekvent undvika nämnvärda reor. Visst, det kan bidra till högt andrahandsvärde, men för de som köper digitalt eller inte säljer vidare sina spel är det här en direkt konsumentfientlig strategi – särskilt drabbande för barnfamiljer.

• Med Switch 2 ser vi nu även exempel på att vissa uppgraderingar och förbättringar kostar extra, trots att det handlar om funktioner som rimligen skulle kunna släppas via en gratis uppdatering. Jämför med hur Sony hanterar sina Pro-modeller, där förbättringar av prestanda i äldre titlar ofta aktiveras kostnadsfritt (undantaget Remasters, som i dessa lägen bidrar med långt mycket mer än Nintendos betalda uppgraderingar).

Jag skulle kunna fortsätta, men tror poängen är tydlig. Konkurrenterna är absolut inga helgon, men utifrån mitt perspektiv verkar Nintendo gå aktivt ur sin väg för att straffa sina mest lojala fans – gång på gång. De är i särklass sämst på att ta fram affärsmodeller eller koncept som faktiskt gynnar konsumenten i slutändan.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Mycket roligt och skönt att scalpers verkar fått gå lottlösa denna gången!

Tror jag inte, sålt på rätt bra även i sverige då det är slut på många ställen. Bergsala skrattar hela vägen till banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Inte för mig och därför avstod jag.

Super Mario Galaxy 2?

Vad är annars ett bra Mario enligt dig?

Super Mario 3D Land till 3DS är en favorit i sig. Just nu ser jag fram emot att köra igenom Super Mario Odyssey på Switch 2 i uppdaterad utgåva. Även kul gimmick med Game Share!

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Visar återigen hur arga män på internet inte representerar konsumenter särskilt väl.

Ja, det stämmer nog för mycket.

Alla köper ändå nvidia, nintendo, apple, "sexistiska" "icke-woke" spel, etc.

Marknaden är marknaden, den vill ha vad den vill ha.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Alla köper ändå nvidia, nintendo, apple, "sexistiska" "icke-woke" spel, etc.

Jag använde precis Nintendo Today!-appen för att lyssna på Nvidia-VD:n på min Apple iPhone.

Är jag redan en förlorad själ? 😥

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av walkir:

Jag använde precis Nintendo Today!-appen för att lyssna på Nvidia-VD:n på min Apple iPhone.

<Uppladdad bildlänk>

Ehuru du söker det, kan du icke mista vad redan är sålt i svek och skam.

Permalänk
Medlem

Nintendo själva har ju sagt att tillgången skulle vara mycket högre än normalt vid lanseringen av Switch 2, och det skulle inte förvåna mig om Nintendo valde att skjuta fram releasen av anledningen att de ville slå rekord. De har sedan åtminstone Wii släppt sina konsoler i slutet av det japanska räkenskapsåret (november-mars), så att de nu helt plötsligt väljer juni är lite lustigt.

Switch 1 var bristvara under de första månaderna pga underskattning, och kunde ha sålt bättre än det fanns större tillgång. Med Switch 2 så verkar det inte råda någon större brist i vare sig butiker eller webblager.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Super Mario Galaxy 2?

Vad är annars ett bra Mario enligt dig?

Super Mario 3D Land till 3DS är en favorit i sig. Just nu ser jag fram emot att köra igenom Super Mario Odyssey på Switch 2 i uppdaterad utgåva. Även kul gimmick med Game Share!

Gillat 64 sunshine odyssey och 3d world. Galaxy fastnade jag aldrig för gillar inte fokuset på viftandet. Har även gett det en chans med hd samlingen till switch.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

<Uppladdad bildlänk>

Du har en bit kvar, men du är inte långt ifrån. 👍🦼🦎

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Men men, den är ju så dyr...
Hur gick detta till?

Är själv sugen på en efter sett listan över alla förbättrade Switch 1 spel.
Så kommer vi ha två Switch enheter i huset.
Men avvaktar lite. Men kul att den faktiskt har varit så tillgänglig.

Permalänk
Medlem

Blir en switch 2 när den går att jailbreaka, tills dess kör jag vidare på min switch lite och switch med hombrew

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Nintendo är skickliga på att lyfta fram imponerande siffror vid konsollanseringar, ibland undrar man vad som faktiskt ligger bakom dem. Är det enheter som nått slutkund, eller räknas även förhandsbokningar och leveranser till återförsäljare? En viss andel lär dessutom stå kvar på lagerhyllor.

Tillgången påverkar förstås också intrycket. Det är inte ovanligt med initial brist, vilket delvis kan vara ett sätt att undvika överproduktion, men också förstärka känslan av efterfrågan. Här verkar det inte råda någon brist?

Att Switch 1 sålde starkt känns fullt rimligt, den var något nytt och lanserades tillsammans med titlar som verkligen bar konsolen. Med Switch 2 är det kanske inte samma tekniska språng, men det säger en hel del om hur starkt varumärket och spelutbudet fortfarande är.

Jag är uppenbarligen inte rätt kund längre för Nintendo för jag ser inte det speciella, iallafall inte än.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Lite förvånande. Jag hade intrycket att intresset var relativt svalt för Switch 2.

Inte särskilt insatt. Bryr mig nog inte heller tbh. Men skulle vara intressant att höra vad du syftar på trotts allt. Är det något annat än deras ivrighet att stämma de som missbrukar deras IP? Samt emulator-fientlighet etc.

Skrivet av RatCat:

Utveckla gärna vad som gör Nintendo såpass "konsumentfientliga och konkurrensfientliga" att alla skulle bojkotta Nintendo? Är de 3x dyrare än konkurrenternas produkter? Säljs de produkterna 50% dyrare än MSRP pga "brist"? Går de sönder bara av att titta på dem?

Skrivet av EntropyQ3:

Det de håller på med är att de försöker
a) skydda sin IP
b) säkra vinstutveckling

Knappast unikt för Nintendo.
Det jag framför allt ifrågasätter är att de blockerar emulering (försöker åtminstone). Det är begripligt eftersom de har sina gamla spel som argument för att betala för online (jävla oskick, men Nintendo är knappast företaget att kritisera i det fallet), men det är irriterande att jag inte äger mina spel. Får väl bli bekväm med det, eller hur Ubisoft?

Att de försöker höja prisnivån på spel är också surt, men det är de inte ensamma om det heller och lösningen där är enkel. Man låter helt enkelt bli att köpa förrän pris och spelvärde matchar.
Nintendo Switch har sålt i över 150 miljoner exemplar och har (långt) över hundra miljoner aktiva spelare. Nintendo Switch 2 har 3,5 miljoner. Det är inte de 3,5 miljonerna som bestämmer om konsolen blir en framgång på samma nivå som sin föregångare.

Personligen tror jag inte att PC/konsol-spelmarknaden kan stödja fortsatt vinsttillväxt. Företagen kommer att fortsätta försöka få kunderna att betala mer, men fan vet om det kommer att lyckas. Det skall bli intressant att följa de närmaste tio åren, för det är klart att företagens vinstintressen rimmar dåligt med mitt personliga intresse för datorspel.

Den här videon kanske ger lite kontext över Nintendos historia och varför folk inte gillar nuvarande Nintendo.

Ni kanske läser rubriken och tänker: Det är en clickbait hater video. Men icke. Videon börjar med att gå igenom Nintendos historia med dess chefer och deras tankesätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Att Switch 1 sålde starkt känns fullt rimligt, den var något nytt och lanserades tillsammans med titlar som verkligen bar konsolen. Med Switch 2 är det kanske inte samma tekniska språng, men det säger en hel del om hur starkt varumärket och spelutbudet fortfarande är.

Ja, vem minns inte storheter som "1 2 Switch" och andra klassiska titlar.

Switch 2 har förmodligen en starkare launch line-up än Switch 1. Enbart pga Mario Kart vilket är en oerhört stark titel, större än ett nytt Zelda eller ett 3D Mario.

De sistnämnda är nog snarare titlar som bara mår bra av att kundunderlaget är större. I betydelsen att jag inbillar mig att de säljer bäst då de är nya medans Kart har en mer konstant efterfrågan. Source: trust me, bro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Den här videon kanske ger lite kontext över Nintendos historia och varför folk inte gillar nuvarande Nintendo.
https://www.youtube.com/watch?v=n025Gxn5GEM

Ni kanske läser rubriken och tänker: Det är en clickbait hater video. Men icke. Videon börjar med att gå igenom Nintendos historia med dess chefer och deras tankesätt.

Missat kanske något men tycker videon ”hyllar” Nintendo och avslutar med att de tycker det är för dyrt och att de inte gillar det som händer nu på slutet.
Ingenting om IP eller stämma folk som gör intrång. För här ser jag endast ett bolag som gjort bra produkter och tänkt smart.
Sen följer de med i tiden och börjar ta betalt för massa som försämrar upplevelsen enligt mig, men de är ju ett bolag som ska tjäna pengar och förhoppningsvis slutar de med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag har alltid känt att Switch sålde bra mycket tack vare att Wii U misslyckades att nå ut till marknaden. Allmänheten förstod inte att det var en efterträdare till Wii.

Många spel till Switch som exempelvis Mario Kart 8 fanns även på Wii U.

Prestandamässigt så var det väl inte heller något jättekliv mellan Wii U och Switch?

Själv kom jag från Nintendo 3DS -> Switch, så då var det mycket nytt för mig.

Som många varit inne på, så hade Switch 2 kunnat heta Switch Pro istället, men tror inte att Nintendo vill göra om misstaget med just Wii -> Wii U igen.

Nu har allmänheten förstått att 2 betyder något nytt och alla vill ha den!

Permalänk
Medlem

Vad som händer precis i början är att fansen köper. Stora massan kommer senare.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:
  • Nintendo underminerar aktivt innehållsskapare genom att antingen ta ner videor, streams och liknande, eller kräva en andel av intäkterna. Det har förvisso blivit något bättre sedan de avvecklade sitt Creators Program, men de är fortfarande överlägset värst i branschen när det gäller att ta ner innehåll på nätet.

• De är totalt allergiska mot moddning av deras spel, oavsett om det rör sig om enkla bugfixar eller större ROM-projekt.

• I samma anda är de en av få – kanske den enda större aktören – som aktivt går ut och jagar emulatorer. Visst, Sony, SEGA och Microsoft är knappast glada över att de existerar, men ingen av dem går lika långt som Nintendo för att försöka stänga ner sådana projekt.

• Nintendo är vad jag vet den enda konsoltillverkaren som aktivt blockerar möjligheten att göra backups på sparfiler. Antingen betalar du för Nintendo Online, eller så riskerar du att förlora dina sparfiler helt om konsolen går sönder – om du nu inte vill använda vad Nintendo kallar "illegal" hårdvara för att dumpa filerna lokalt.

• De försöker dessutom artificiellt hålla uppe priserna på sina spel genom att konsekvent undvika nämnvärda reor. Visst, det kan bidra till högt andrahandsvärde, men för de som köper digitalt eller inte säljer vidare sina spel är det här en direkt konsumentfientlig strategi – särskilt drabbande för barnfamiljer.

• Med Switch 2 ser vi nu även exempel på att vissa uppgraderingar och förbättringar kostar extra, trots att det handlar om funktioner som rimligen skulle kunna släppas via en gratis uppdatering. Jämför med hur Sony hanterar sina Pro-modeller, där förbättringar av prestanda i äldre titlar ofta aktiveras kostnadsfritt (undantaget Remasters, som i dessa lägen bidrar med långt mycket mer än Nintendos betalda uppgraderingar).

Jag skulle kunna fortsätta, men tror poängen är tydlig. Konkurrenterna är absolut inga helgon, men utifrån mitt perspektiv verkar Nintendo gå aktivt ur sin väg för att straffa sina mest lojala fans – gång på gång. De är i särklass sämst på att ta fram affärsmodeller eller koncept som faktiskt gynnar konsumenten i slutändan.

Håller med dig på punkten med sparfilerna, i övrigt så tycker jag nintendo har varit rätt duktiga på att värna om sina fans. Ta switch 2an till exempel. Bakåtkompatibel med alla spel från switch 1, samt dess kontroller. Efter köp var det bara att plugga in switch 2'an, följa stegen för att föra över profiler och sparfiler från switch 1(vilket inte krävde nintendo online), sedan var det bara att tuta och köra. Jag behövde inte heller köpa nya kontroller då switchens joycons fungerar utmärkt även på tvåan, vilket resulterade i 4player MK i helgen.

Nintendo har överlag varit bland de bättre konsoltillverkarna när det kommer till bakåtkompabilitet. GBC kunde köra GB, GBA kunde köra GBC och GB. Wii kunde man köra GCN på, Wii U hade fullt stöd för Wii, 3DS hade stöd för att spela DS-spel och DS hade stöd för GBA.

Nintendo Switch var första gången sedan GCN som man var tvungen att bygga upp ett nytt bibliotek vid launchen, och inte bara kunde köra vidare på föregående generation. Sen är det trevligt att majoriteten av deras spel säljs fysiskt, utan att de knyts till konsolen. Gillar man att köpa och sälja begagnat, samt "äga" sina spel så är nintendo fortfarande ett bra alternativ.

Sen med tanke på din långa text och min långa text inte har allt för mycket gemensamt så tror jag att vi prioriterar olika gällande vad som gynnar konsumenten, men olika är ju bra

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Har för mig att Wii U sålde slut vid sin launch också. Frågan är om Switch 2 kommer att ha ben till att sälja många units. Tror faktiskt inte att det kommer ha det vid sin nuvarande prisbild. Känner flera, inkluderande mig själv, som inte är villiga att betala 900:- för ett spel (som inte är någon speciell edition).

Konsollpriset verkar helt okej utomlands men spelen är fortfarande för dyra. I Spanien i en butik så hade de satt Mario Kart på discount från dag ett till 75€, men det är fortfarande ~800:- och för dyrt enligt mig. Speciellt när man kan plocka upp spel på Steam för en bråkdel. Det här kommer från någon som har en rejäl backlog av Switch spel, så tror inte Nintendo kommer nå ut så brett som de kan med nuvarande strategi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorial:

Har för mig att Wii U sålde slut vid sin launch också. Frågan är om Switch 2 kommer att ha ben till att sälja många units. Tror faktiskt inte att det kommer ha det vid sin nuvarande prisbild. Känner flera, inkluderande mig själv, som inte är villiga att betala 900:- för ett spel (som inte är någon speciell edition).

Konsollpriset verkar helt okej utomlands men spelen är fortfarande för dyra. I Spanien i en butik så hade de satt Mario Kart på discount från dag ett till 75€, men det är fortfarande ~800:- och för dyrt enligt mig. Speciellt när man kan plocka upp spel på Steam för en bråkdel. Det här kommer från någon som har en rejäl backlog av Switch spel, så tror inte Nintendo kommer nå ut så brett som de kan med nuvarande strategi.

Håller med.
De förde i och för sig fram att de skulle ha en differentierad prisbild som inte nödvändigtvis var samma för alla deras titlar.
Jag misstänker att om försäljningen/attach rate av deras spel inte når upp till deras prognoser så kommer de att sänka priserna på nya titlar alternativt ha dem på rea tidigare och/eller kraftigare nedsatta för att driva försäljningsvolymerna.

Här bestämmer konsumenterna vad som är acceptabelt, företagen kontrar med micro-transactions, 3 dagars early access, season passes, och så vidare. Företagen kommer att försöka pressa ut så mycket som möjligt ur konsumenterna, och konsumenterna kan i sin tur styra marknaden genom sina val.

Jag har annat att göra, och annat att lägga pengar på än spel, så att försöka pressa ut mer ur mig kommer helt enkelt inte att gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorial:

Just för mig som också har en rejäl backlog av Switch-spel, så känns Switch 2 helt perfekt.

Mario Kart World "på köptet" med konsolen och sen en hög med gamla godingar i högre upplösning och HDR helt gratis

https://www.dekudeals.com/bang-for-your-buck

Bäst av allt är att mina Switch 1-spel fungerar direkt på min Switch 2, utan att kräva extra nedladdningar En dröm för mig med ett 40-tal fysiska gamla Switch-spel.

Edit:
Någon som vet om fysiska spel köpta i Japan fungerar här? Såg att Mario Kart World går på 550-650 SEK där beroende på utgåva.

https://store-jp.nintendo.com/item/software/D70010000092842?t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorial:

Priserna ska upp, har hållits artificiellt låga sedan PS2-tiden. Microsofts har sagt att alla nya spel kommer vara lika dyra som MK (inte specifikt MK men $80 så som MK också kostar). SONY kommer följa efter rätt snart, de började trots allt PS5-generationen med att höja till $70.

Angående rea på Nintendos spel så har de rea, men bara 33% och någon enstaka gång per år. De har förmedlat att de funderar över spelens värde och sätter priset därefter (så vissa titlar kommer vara billigare, redan idag skiljer det $20 mellan vissa Nintendo-spel på eShop).
Zelda Botw/MK8D brukar fortfarande ligga på top10/top20 placeringar över sålda spel, så här 8 år senare, trots brist på Steam-reor.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!