Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

Omsyn av ST Picard.

Det behövdes, jag fattade inte hälften av handlingen första gången, men nu blev det tydligare.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk

A Good Girl's Guide to Murder
Det här är nu för betydligt yngre personer än mig tog mig igenom den med hjälp av snabbspolning.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk

Såg klart 5e säsongen av Fargo här om dagen.

Väldigt bra serie där varje säsong är fristående och med egna karaktärer, den gemensamma faktorn är att de alla utspelar sig Minnesota.

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Medlem

My name is earl (alla säsonger) igen. Så jäkla skön komediserie.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Andor ssäsong 2. Jag vet inte om det blir ngn säsong tre av denna fantastiska serie, men jag hoppas det. Otroligt bra och ger en mer nyanserad bild av Imperiet / Rebellerna. Bland det bästa jag sett när det gäller Star Wars på senare år. Gillar ni Star Wars, se Andor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Andor ssäsong 2. Jag vet inte om det blir ngn säsong tre av denna fantastiska serie, men jag hoppas det. Otroligt bra och ger en mer nyanserad bild av Imperiet / Rebellerna. Bland det bästa jag sett när det gäller Star Wars på senare år. Gillar ni Star Wars, se Andor.

Det blir ingen säsong 3 eftersom filmen Rouge One tar vid där sösong 2 slutar. Dock skulle jag gärna se att Gilroy bröderna får fortsätta göra SW material då de ligger bakom det bästa sedan original-trilogin, dvs Andor ovh Rouge One.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Vice Principals (2016)

Vet inte hur jag missat denna, såg i en intervju om The Righeous Gemstones där de pratade om Vice Principals.
Walton Goggins och Danny McBride, makalöst rolig.
Rektorn i en skola går bort och dessa två herrar ska tävla om vem som ska bli nya rektorn.
Under tiden blir båda interimistiskt tillsatta som vice principals och det är lika fucked up som man kan förvänta sig av Danny McBride.
8,5/10

The Righteous Gemstones (2019)

Sett klart denna nu.
Påminner såklart väldigt mycket om både Eastbound & Down och Vice Principals.
Sjukt jäkla bra.
John Goodman (!) spelar farsa åt dessa curlade tre syskon och familjen driver "a mega church" med allt vad det innebär.
Edi Patterson är så bisarr och rolig. Tim Baltz får en att skratta omåttligt mycket.
Walton Goggins är den ljusast skinande stjärnan med hög konkurrens
Väldsklass!
9/10

Som Danny McBride säger, "We like to hang dongs in this show". Spoiler

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mobland

Jäklar vad bra i de inledande avsnitten.

Permalänk

Mr Inbetween
Har sett första säsongen av den här sköna serien.
Scott Ryan som huvudpersonen Ray är klockren.
Ray en gangster med vanliga o ovanliga problem.
Kom på att ett betyg kanske man ska sätta 9/10

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk

Apples Never Fall
Tittade på den för att Mr Inbetween inte ska ta slut för fort.
Annette Bening o Sam Neill räddar inte den här serien.
Hade det inte varit en miniserie hade jag inte tittat till slutet.
Kan få 4/10.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vice Principals [2016-2017]
Hbo Max

Gillar man Danny McBride och hans form av humor kommer man definitivt gilla denna då det är... en serie som precis alla andra serier han skapat och varit med i. Han spelar samma sorts karaktär som vanligt... Egocentrerad, Narcissistisk, allmänt korkad och ett väldigt fragilt ego. Men någonstans under ytan finns ändå... trots allt... ett gott hjärta.

Det enda som skiljer hans serier åt är egentligen miljön de utspelar sig.

Walton Goggins och Edi Patterson (från The Rightous Gemstones) återfinns även i denna serie, denna kom dock innan TRG... men har en vag känsla av att flera har sett TRG än denna serie.

Två säsonger med 9 episoder i varje säsong där varje avsnitt är ca 30 minuter så perfekt att se när man har lite tid över. Risken finns dock att man drar igenom alldeles för många åt gången då... om man är på rätt humör för denna typ av humor.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Kollade på The Killing, helt ok serie. 7/10
https://www.svtplay.se/the-killing

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | AMD Ryzen™ 9 5900XT | Kingston FURY Renegade 64 GB
Red Devil AMD Radeon™ RX 6950 XT 16GB | CREATIVE Sound BlasterX AE-9
Phanteks Enthoo Pro II Server Edition | Phanteks Glacier One 420D30
LG 32" UltraGear 180Hz 32GS85Q | BenQ 32" 60Hz PD3200Q
Glorious GMMK 3 100%| Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Agents of S.H.I.E.L.D.

Började kika på denna igen och kan inte för min själ komma på vad jag, när den gick, tyckte var bra med den 🤷‍♂️

Nä, efter tre avsnitt låter jag den vila i frid i minnena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Agents of S.H.I.E.L.D.

Började kika på denna igen och kan inte för min själ komma på vad jag, när den gick, tyckte var bra med den 🤷‍♂️

Nä, efter tre avsnitt låter jag den vila i frid i minnena.

Tahiti, It's a magical place.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Playa del Sol
Svt Play

Jag snubblade på denna när barnen skulle sova

Förvånansvärt kul bitvis, men ingen banger
6/10 kanske

https://www.svtplay.se/playa-del-sol

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ser Rock Is A Lady's Modesty där Band-Maid haft finger med i och Last of Us just nu, så inget man sett klart uppenbarligen men två riktigt bra serier.

Permalänk
Medlem

For All Mankind

https://www.imdb.com/video/vi1405404953/?playlistId=tt7772588&ref_=tt_ov_ov_vi

Grym serie som jag har missat tidigare,finns på apple tv.

4/5

Permalänk
Medlem

The Walking Dead: Dead City (2023)
Såg klart säsong 2 nu.
Lite självplågeri att se igenom. Men såg det pga Jeffrey Dean Morgan / Negan.
Hur mycket man än försöker att gilla serien så är det usel.
3/10 tyvärr. S02E07 är bland det sämsta tv som producerats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Frasier (Reboot) [2023]
SkyShowTime

Sökte efter en lite lättsam serie med korta avsnitt då jag sett klart de som jag brukade somna till. Så fick bli denna och.... det märks hur daterad den känns då den följer samma recept som när originalet gick så att säga. Man har bytt ut vissa karaktärer och slängt in mer "familj" istället. Men det är verkligen exakt samma "situations-komedi" som 90-talet överöste oss med... och i viss mån har kommit tillbaka i nya, moderna tappningar. Denna kändes dock... väldigt daterad.

Var man inget superfan av Frasier när det begav sig, eller ute efter en 90-tals nostalgitripp är detta inget jag kan rekommendera.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk

Unforgotten

Välgjord brittisk krim-serie. Sevärd. 8/10.

Permalänk
Medlem

Murderbot (2025)

Lättsam Sci-fi komediserie som är underhållande men inte jättebra. Skarsgård gör den sevärd.
Ett par roliga gästspel.

6/10 för att vara lite generös.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Squid Game Season 3 (Netflix)

6/10

Permalänk
Medlem

Departure

Netflix (Säsong 3, 6 avsnitt, HD, 5.1).

En kamp mot klockan inleds när dykare upptäcker livstecken från passagerarna i det sjunka fartyget, samtidigt som de överlevande försöker få ihop vad som egentligen hände.

En del Estonia inslag/inspiration i säsongen.
Lätt en sevärd säsong.

9/10
Kunde haft Atmos ljud.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

For All Mankind
https://www.imdb.com/video/vi1405404953/?playlistId=tt7772588...

Grym serie som jag har missat tidigare,finns på apple tv.

4/5

uppdatering! skippa säsong 4..totalt värdelös,Joel kinnaman ser ut som ett fån med.

Permalänk
Medlem

Sitter och betar av Long Way Home, Ewan McGregor och Charley Boormans fjärde mc-resa-dokumentär. Riktigt härliga reseskildringar, nu på "hemmaplan" runt östersjön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Sitter och betar av Long Way Home, Ewan McGregor och Charley Boormans fjärde mc-resa-dokumentär. Riktigt härliga reseskildringar, nu på "hemmaplan" runt östersjön.

Har sett alla de andra. men minns inte att jag sett denna.. Ska genast läggas till på listan

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Saknad, aldrig glömd på SVT Play:
https://www.svtplay.se/saknad-aldrig-glomd?tabs=season-6-KqvM...

En grymt bra dramaserie med många bottnar. Handlar om en grupp poliser som löser kalla fall.
Alla sex säsongerna finns på SVT Play.
Men om du vill ha flashiga miljöer och action är det här definitivt inte serien för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Den är riktigt bra tycker jag, precis som dom tidigare.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Squid Game säsong 3.
Lite svårbedömd på egen hand då den är så starkt sammanhängande med säsong 2.
Personligen tycker jag det var en kanonsäsong och blev ett väldigt värdigt avslut på hela serien. Dock tycker jag att nu får det räcka, vi behöver inga spinoffs eller fler säsonger. Berättelsen är klar, budskapet framfört och karaktärerna har fått sina avslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Skrivet av infelix:

Den är riktigt bra tycker jag, precis som dom tidigare.

Japp, har nu kommit in några avsnitt och får samma härliga känsla som med de tidigare serierna.

Rekommenderas varmt.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.