Prisras på Radeon RX 9070 XT ledde till orderkaos

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

TUF är ett tier över Prime, ska vara bättre sett till kylning.

Lite konstigt att Komplett skickar ut olika erbjudanden till folk där vissa får dyrare modeller än andra, till samma pris.

Yes lite skumt… kanske fått slut på primekorten tillfälligt?
*edit*
verkar ju inte så... korten finns ju i lager?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Jag fick även ett erbjudande på ett Asus TUF 9070 XT OC för samma pris, är det ett bättre kort?

Hur länge väntade du på svar? Jag är inne på arbetsdag 4 och börjar bli lite otålig

Permalänk
Medlem
Skrivet av batsman:

Hur länge väntade du på svar? Jag är inne på arbetsdag 4 och börjar bli lite otålig

Det var väl några dagar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av batsman:

Jag har inte fått svar och jag skrev förra tisdagen till dom..

Permalänk
Medlem

Dom skickade mitt Prime kort i dag!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

TUF är ett tier över Prime, ska vara bättre sett till kylning.

Lite konstigt att Komplett skickar ut olika erbjudanden till folk där vissa får dyrare modeller än andra, till samma pris.

Antagligen för dom har slut på Prime och försöker rätta till sitt misstag så folk blir nöjda och glada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Antagligen för dom har slut på Prime och försöker rätta till sitt misstag så folk blir nöjda och glada.

Står att dom har 50+ i lager.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Jag fick även ett erbjudande på ett Asus TUF 9070 XT OC för samma pris, är det ett bättre kort?

Bild på det? Du är den första som säger annat än Prime.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Bild på det? Du är den första som säger annat än Prime.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

<Uppladdad bildlänk>

Grattis!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

<Uppladdad bildlänk>

Man får gratulera.

Permalänk
Medlem

8 pinns

Fick mitt kort idag men insåg att jag kastat så jag saknar 1-2 8pinn till ett seasonic focus plus 850w gold.
Ingen som råkar sitta på en sådan, gärna i sthlm som vill sälja?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

<Uppladdad bildlänk>

Fast jag får säga att mitt mail ser inte ut som ditt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Enligt komplett, per mail, har de inte erbjudit något annat än Prime modellen. Är det personen som hittar på eller är det komplett som inte har koll på vad de erbjudit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Enligt komplett, per mail, har de inte erbjudit något annat än Prime modellen. Är det personen som hittar på eller är det komplett som inte har koll på vad de erbjudit?

Jag tror vi kan konstatera vid det här laget att vad Komplett skriver inte nödvändigtvis behöver vara sanningen.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av FubbHead:

Jag tror vi kan konstatera vid det här laget att vad Komplett skriver inte nödvändigtvis behöver vara sanningen.

Och hanteringen inte nödvändigtvis konsekvent och rättvis

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Och hanteringen inte nödvändigtvis konsekvent och rättvis

Och inte nödvändigtvis följer lagar. 😉

Permalänk
Medlem

Bara som uppföljning: jag bad Komplett om rabatt på andra delar (CPU/moderkort/minnen) i stället för grafikkortet. Fick ett erbjudande på en varukorg värd ca 8 100 kr – med hela 100 kr rabatt.

Vill bara att ni som är nyfikna på hur "kompensationerna" ser ut har ett hum om nivån.

För den som undrar: det finns ett ärende hos ARN gällande detta. Blir intressant att se vad som sägs där – kanske någon instans faktiskt tycker att företagen ska stå för sina egna misstag.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Bara som uppföljning: jag bad Komplett om rabatt på andra delar (CPU/moderkort/minnen) i stället för grafikkortet. Fick ett erbjudande på en varukorg värd ca 8 100 kr – med hela 100 kr rabatt.

Vill bara att ni som är nyfikna på hur "kompensationerna" ser ut har ett hum om nivån.

För den som undrar: det finns ett ärende hos ARN gällande detta. Blir intressant att se vad som sägs där – kanske någon instans faktiskt tycker att företagen ska stå för sina egna misstag.

100kr! Det kallar jag kompensation. Tänkte också skriva ett mail om det men skit samma.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Fick mitt i dag, rent subjektivt tycker jag det är tystare än mitt XFX RX 7700 XT

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Fick mitt i dag, rent subjektivt tycker jag det är tystare än mitt XFX RX 7700 XT
<Uppladdad bildlänk>

Provade mitt kort idag jag också och var ett himla uppsving från mitt gamla 2080.
Tyvärr låter det lite för mycket mot mitt förra som hade 2st Noctua på sig.
Någon som vet vad kabeln heter och vart man kan köpa den ifall man vill testa att deshrouda detta asus-kort och styra fläktarna via kortet eller är det bara lättare att styra från moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Provade mitt kort idag jag också och var ett himla uppsving från mitt gamla 2080.
Någon som vet vad kabeln heter och vart man kan köpa den ifall man vill testa att deshrouda detta asus-kort och styra fläktarna via kortet eller är det bara lättare att styra från moderkortet?

Öppna adrenaline och sätt max fan speed på 50 eller 60% och dra en undervolt om så också behövs. Går att få ner till 240w utan negativ prestanda.

Mitt har inte ens anlänt hos postnord ännu, trots att det skickades i tisdags.

Permalänk
Medlem

Prime gör för mycket oväsen av sig i stock. Egen fläktkurva och lite sänkt strömbudget hjälper en hel del. Undervolta om du känner att det behövs.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Skrivet av slusk:

https://gpuconnect.com/products/asus-tuf-rx-9070-xt-tuf-oc-7-...
Denna har jag till mitt asus tuf, bör va samma connect till prime men du får nog öppna kortet för att säkerställa det

Visa signatur

Asus tuf 9070xt deshrouded, 7800x3d, 32gb Kingston fury, 650b asus tuf gaming wifi+, peerless assasin, phanteks xt black, noctua x6, arctic x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangemcfly:

https://gpuconnect.com/products/asus-tuf-rx-9070-xt-tuf-oc-7-...
Denna har jag till mitt asus tuf, bör va samma connect till prime men du får nog öppna kortet för att säkerställa det

Toppen! Tack och bock 😁

Permalänk
Medlem

Fick också erbjudande på en prime för 7299 idag. Hoppas det blir en bra uppgradering till sonen från 2080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Börjar undra om det inte är personen som hittar på!

Visa signatur