Nintendo Switch Online Family Membership diskussioner/dela membership med andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Hade Nintendo ändrat i något avtal nu att om man har online family så måste det va inom familjen "typ samma ip" som Spotify/youtube annars blockar de konsolen?

Kanske bäst och säkrast att ha eget online.

Iom att resten av vårt gäng: 6 pers, inte hade några problem att ansluta så verkar det inte vara så.
Jag ska se om jag kan få kontakt med Nintendo så att de kan "låsa upp detta" för vår sisat medlem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Iom att resten av vårt gäng: 6 pers, inte hade några problem att ansluta så verkar det inte vara så.
Jag ska se om jag kan få kontakt med Nintendo så att de kan "låsa upp detta" för vår sisat medlem.

@Swe.Stars

Tänkte mest om det va lagligt att göra såhär eller om det måste vara inom familjen/samma adress så de inte stänger av konsolen om det är något som finns med i deras nya avtal de har skickat ut.

Har inte hunnit läsa vad som gäller för familje delning och vad som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

@Swe.Stars

Tänkte mest om det va lagligt att göra såhär eller om det måste vara inom familjen/samma adress så de inte stänger av konsolen om det är något som finns med i deras nya avtal de har skickat ut.

Har inte hunnit läsa vad som gäller för familje delning och vad som gäller.

God tanke! Det verkar ha varit ett problem som funnits hos Nintendo sedan tidigare. T ex. hos vår räv-kompis här ovan som bråkat med Nintendo men inte fått det löst.

Chattar med deras kundtjänst nu så får se vad de säger. Men än så länge finns ingenting på t ex. Reddit (där det brukar dyka upp direkt) om att dela familjeabonnemang utanför ens hushåll.

Återkommer!

Edit: Det funkade galant! Nu har iv alla medlemmar i vår familj! Om någon mer får problem med det felmeddelandet, testa ta kontakt med deras Chatt-support (efter kl. 15.00, USA-times and all).

https://en-americas-support.nintendo.com/app/contact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

God tanke! Det verkar ha varit ett problem som funnits hos Nintendo sedan tidigare. T ex. hos vår räv-kompis här ovan som bråkat med Nintendo men inte fått det löst.

Chattar med deras kundtjänst nu så får se vad de säger. Men än så länge finns ingenting på t ex. Reddit (där det brukar dyka upp direkt) om att dela familjeabonnemang utanför ens hushåll.

Återkommer!

Edit: Det funkade galant! Nu har iv alla medlemmar i vår familj! Om någon mer får problem med det felmeddelandet, testa ta kontakt med deras Chatt-support (efter kl. 15.00, USA-times and all).

Kommer in i tråden lite sent här! Såg att du citerat mig, ber om ursäkt för sent svar. Tror du hade blivit totalt galen av att läsa mina mailkonversationer med Nintendo 😅

Men vad bra att det löste sig! Vår 8e medlem hittade annan grupp iallafall så det löste sig för alla. Men då kan jag ju ta ett snack med dom så kanske vi kan få in en till medlem också.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Kommer in i tråden lite sent här! Såg att du citerat mig, ber om ursäkt för sent svar. Tror du hade blivit totalt galen av att läsa mina mailkonversationer med Nintendo 😅

Men vad bra att det löste sig! Vår 8e medlem hittade annan grupp iallafall så det löste sig för alla. Men då kan jag ju ta ett snack med dom så kanske vi kan få in en till medlem också.

Haha! Jag höll på att bli galen bara av att tänka på att de skulle svara mig som de svarade dig. Men "Trey" car hur hjälpsam som helst. Härligt att Det löste sig och gör ett försök till! Värt, med tanke på hur snabbt det gick för mig 🤞 ♥️

Permalänk
Medlem

Finns det någon plats kvar i någon grupp?

Permalänk
Medlem

Är Intresserad av att vara med i någons grupp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Provade denna, de vägrade hjälpa till när de insåg att jag befinner mig i EU

Edit: ändrade country of residence till USA i min profil och startade ett chatt-ärende på nytt - då funkade det!

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

Hallå,

Jag är gärna med i en familj där det finns plats. Betalar direkt till den som är ansvarig. Om inte nintendo blockar en såklart!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Hej jag söker också familj.

Visa signatur

Stora fötter stor..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khwaj:

Finns det någon plats kvar i någon grupp?

Skrivet av LatPirat:

Är Intresserad av att vara med i någons grupp.

Skrivet av PwnTh3W0r1d:

Hallå,

Jag är gärna med i en familj där det finns plats. Betalar direkt till den som är ansvarig. Om inte nintendo blockar en såklart!

Tack på förhand

Skrivet av sleepzou:

Hej jag söker också familj.

Ska vi dra ihop nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Ska vi dra ihop nåt?

Jag är på, känner du dig manad att hålla i det?
Kanske kan få med några IRL polare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Ska vi dra ihop nåt?

Jag e på

Visa signatur

Stora fötter stor..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

@Swe.Stars

De kan inte bricka konsolerna då om man missbrukar family delningen när det inte är inom familjen/hushållet då?

De har ju uppdaterat sina regler med en massa nu.
Eller det ska vara lugnt?

Permalänk
Skrivet av Birdperson:

Ska vi dra ihop nåt?

Låter bra! Jag är på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Ska vi dra ihop nåt?

Jag har redan gått med på en annan grupp.

Permalänk
Medlem

Förslag till ny grupp

Verkar som att ni ändå är ett gäng som kanske kan få ihop en ny grupp? Om någon tar ledning och gör en uppställning så blir det lätt för nykomna att läsa och se när gruppen eventuellt blir full.

Kalla den exempelvis Grupp 7

Några av oss har haft lite problem med att lägga till folk som nyligen lämnat en familj för att sedan gå med i en annan. Det verkar kvitta om det är just den senaste personen som gått med eller inte, utan det kan sätta restriktion på hela gruppen. Så ett tips är att stämma av med varandra innan ni kör igång.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

Jag har köpt och startat ett familje-abonnemang för Nintendo Online + Expansions. Jag tror inte det blir några problem att fylla gruppen så priset som gäller per person är totalt 86kr för 12 månader.

OBS: Ni swishar mig FÖRST, sen addar jag er i gruppen. Inget annat alternativ här. Är ni intresserade av att gå med så PMa mig och ni får mitt mobilnummer och ni ger mig ert Nintendo acc info.

Nintendo nämner i sitt användaravtal för familje-abonnemanget att samtliga i familjen kan få problem om någon i gruppen strider mot Nintendos användaravtal, så tänkte ni hoppa på och testa första bästa eventuella moddning eller pyssla med andra överträdelser kommande 12 månader så vänligen avstå från att vara med i min grupp.

Edit:
Gruppen är nu full! Vi hörs om ett år igen när det är dags att förnya

Mvh
Bird

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Jag har köpt och startat ett familje-abonnemang för Nintendo Online + Expansions. Jag tror inte det blir några problem att fylla gruppen så priset som gäller per person är 86kr.

OBS: Ni swishar mig FÖRST, sen addar jag er i gruppen. Inget annat alternativ här. Är ni intresserade av att gå med så PMa mig och ni får mitt mobilnummer och ni ger mig ert Nintendo acc info.

Nintendo nämner i sitt användaravtal för familje-abonnemanget att samtliga i familjen kan få problem om någon i gruppen strider mot Nintendos användaravtal, så tänkte ni hoppa på och testa första bästa eventuella moddning eller pyssla med andra överträdelser kommande 12 månader så vänligen avstå från att vara med i min grupp.

Medlemmar i ´Birdpersons grupp än sålänge:

• Birdperson

• Birdpersons vän

• Eventuellt Birdpersons vän 2

Mvh
Bird

Skickar PM
Edit: För att ta med det som nämndes i inlägget ovan, så har jag inte varit med inågon familjegrupp tidigare.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Nån mer som vill dela medlemskap?

Permalänk
Skrivet av Sagittarius A:

Hakar gärna på!

Permalänk
Skrivet av Sagittarius A:

Jag joinar gärna. 😀

Permalänk

@Sagittarius A
@jockewest

Skapade precis en ny grupp om ni är sugna på att gå med.

Permalänk
Skrivet av Stickysoda:

@Sagittarius A
@jockewest

Jag hoppar också gärna på, om det finns plats

Permalänk
Skrivet av Stickysoda:

@Sagittarius A
@jockewest

Jag hoppar också gärna på om det finns plats kvar!

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem

Är också intresserad om det finns plats!

Permalänk
Medlem

Jag + en till är intresserad ifall det finns plats kvar

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad

Permalänk

Jag tänkte bara fråga lite fort här innan jag ansluter mig till en viss grupp: Är det 87 SEK det blir per skalle om man är 8 st för NSO + Expansion Pack?

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Jag tänkte bara fråga lite fort här innan jag ansluter mig till en viss grupp: Är det 87 SEK det blir per skalle om man är 8 st för NSO + Expansion Pack?

Mvh,
WKF.

Stämmer bra det Jag räknade på 85 SEK i min grupp.

Visa signatur