Köpa OnePlus buds 3 pro ifrån Aliexpress?

Permalänk
Medlem

Köpa OnePlus buds 3 pro ifrån Aliexpress?

Halloj!

Är på jakt efter nya in ear true wireless lurar och valet kommer troligtvis bli OnePlus buds 3 pro. Jakt på billigaste stället att förvärva verkar vara Aliexpress ; https://a.aliexpress.com/_Ex0xTKa är det någon som har erfarenhet av denna sida? Är den trovärdig och är produkterna legitima? Dvs inga fejkprodukter. Förstår det som att det är en dropshippingsida likt amazon, Ebay etc. Det som gör mig tveksam är att jag får känslan att det är som temu och shein vilket för mig ger scamvibbar.

Upplys mig gärna av era erfarenheter.

Tack!

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. & flyttad till relevant forumdel - MOD
Permalänk
Medlem

AliExpress är ju en av de bättre att köpa från när det är direkt från kina.

Dock är AliExpress lite likt ebay, d.s.v. mer eller mindre en marknadsplats, fast för företag.

Därav kan kvalitet vara allt mellan himmel och jord.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Det brukar fungera bra, men upplever att man har en mer direkt kommunikation med säljaren än Aliexpress om något går fel. Lite som tradera ungefär, lös det med säljaren först, så ser vi vad vi kan göra om det inte blir bra. Säljaren i din länk är "Technest store" i Frankrike sedan 2024-05 och googling ger en massa träffar med liknande namn. Den mest troliga ger "Secure Connection Failed" i min Firefox. Troligen är det en pop-up registrerad från Kina och produkten kan vara en kopia. Grundregeln är väl att inte handla för större summor än vad du kan rycka på axlarna åt

Det bästa är om du hittar OnePlus egen officiella marknadsplats på Aliexpress, Banggood, Amazon eller liknande. Verkar ej finnas.

Oneplus egen "Store" (oneplus.com/se) säljer dem för 2000 SEK, Amazon har en extern säljare som tar 1500 och Aliexpress "TechStore" 1350. Du får själv avgöra risk/reward baserat på priset. Hittade även en för 1275 SEK från "Euro Tech Store", så titta på hur många de har sålt och hur deras omdömen låter, väg sedan in det i priset. Bra omdömen betyder inte att det är en originalprodukt, bara att det kan vara en bra kopia. Med tanke på hur saker tillverkas i Kina så kan det vara sidoproduktion också, d.v.s. samma fabrik säljer produkten till både OnePlus och en mängd andra mindre aktörer.

Permalänk
Medlem

Ja, prisskillnaderna gör mig tveksam. Sedan är jag alltid skeptisk recensioner då de flesta känns generiska och troligen botar.

Lutar kanske åt att försöka finna ett bättre par begagnat eller invänta någon större drajv.

Tack mod för korrigering av titel och placering och tack för respons till ni övriga.