Problem med connection mellan JBL Tune 770 NC och Windows

Permalänk

Problem med connection mellan JBL Tune 770 NC och Windows

Lär fasen fråga er här, för nu börjar jag lessna. Har haft ett par JBL Tune 510BT som funkat perfekt med datorn i ett par år nu. Fick nyss ett par Tune 770NC som present och tänkte det skulle bli en skaplig uppgradering då 510 är on-ear och jag har glasögon, så får lite ont bakom öronen efter ett tag då lurarna trycker mot bågarna. Grejen är att de nya vägrar stanna som "connected" via bluetooth, mina andra, aldrig några problem. De nya connectar några sekunder sen disconnectar dem och Windows säger bara "paired" om jag går till settings/bluetooth. Kan connecta igen och de står som connected både i bluetooth-seetings och om jag klickar på ikonen längst ner till höger i taskbar, men efter ett kort tag försvinner de igen. Har provat det mesta jag kan tänka på och det enda jag kan tänka mig är att min BT-adapter är för gammal? Mina 510BT har Bluetooth 5.0 men de nya 5.3. Kan det vara grejen? Tacksam för era funderingar.
Edit: funkar helt utan problem till luren dock så måste ju vara något mellan lurarna och datorn som inte riktigt vill samarbeta

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem

Är lurarna anslutna till mobilen samtidigt? Om ja, prova slå av BT på mobilen

Visa signatur

7800X3D - 7900XT - 4K

Permalänk
Skrivet av Javis:

Är lurarna anslutna till mobilen samtidigt? Om ja, prova slå av BT på mobilen

Nej det är den inte, och i vilket fall så klarar lurarna 2 enheter samtidigt. Men tack ändå för förslaget

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT