Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Beat Saber verkar överge PSVR2
https://beatsaber.com/faq.html#PS4-PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Om Sony har nått på gång borde dom ha sagt det innan switch 2 släpptes. Kommer ju inte köpa en till handheld..

Switch 2 och Xbox nya där du har tillgång till alla Stores bibliotek du har plus alla andra Windows handheld mm. Hoppas dom lägger ner det där och foluserar på nästa generations konsol. Den kommer floppa stort om dom inte har tex Steamlibary med, vilket dom inte kommer ha. Alla spelen finns dessutom där inom 1 år efter releasen numera.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Har du Switch 2? Hur står sig en sådan mot Ps portal?

Jag har Switch 2 men aldrig provat Portal.

Skrivet av Bozzeta:

Wow!

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls Online PS5 Pro Enhanced
ESO is now PS5 Pro Enhanced, taking full advantage of the capabilities of the PS5 Pro hardware with variable rate shading and other optimizations. You will no longer see options for Performance or Fidelity within the game’s settings but instead play with the advantages of both to get the best visual quality at 4k resolution and 60 frames per second. This feature is exclusive to the PS5 Pro console.
https://forums.elderscrollsonline.com/en/discussion/679223/pl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Trist, men de ägs ju av Meta så nästan förvånande att det släpptes i överhuvudtaget.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Har du Switch 2? Hur står sig en sådan mot Ps portal?

2 helt olika användningsområden egentligen men som handhållna skulle jag säga att största skillnaderna är
Ps portal: Mer premiumbyggd och ergonomisk skönare att hålla i och spela på. Skärmen är mycket bättre färg och svärta men SW2 har fördelen med 120Hz VRR. SW2 finns, och kommer finnas olika tillbehör som gör den skönare att hålla i men portalen sitter som en smäck för mig. Switchen har också en jävla massa olika andra tillbehör som väskor, minneskort, skärmskydd och allt möjligt skit och bra ha.
Nackdelen med portalen är spelen och Streamingen som är märkbart sämre än en lokal sparat spel som switchen har. Både som streaming(beta) som portal har men även via wifi är klart bökigare och sämre alternativ än SW2.

Sen skiljer sig givetvis spelkatalogerna sig helt och rent ”grafiskt” så är ju portalen överlägsen.

Hade jag haft en ps5 så hade valet mellan SW2 och en portal varit självklart att jag hellre köpt en SW2, men som jag skrev, helt olika användningsområden och också priser.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem

Capcom Spotlight announced for Thursday, June 26 featuring Monster Hunter Wilds, Resident Evil Requiem, Pragmata, Street Fighter 6
https://www.capcom-games.com/showcase/spotlight/en-uk/

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

2 helt olika användningsområden egentligen men som handhållna skulle jag säga att största skillnaderna är
Ps portal: Mer premiumbyggd och ergonomisk skönare att hålla i och spela på. Skärmen är mycket bättre färg och svärta men SW2 har fördelen med 120Hz VRR. SW2 finns, och kommer finnas olika tillbehör som gör den skönare att hålla i men portalen sitter som en smäck för mig. Switchen har också en jävla massa olika andra tillbehör som väskor, minneskort, skärmskydd och allt möjligt skit och bra ha.
Nackdelen med portalen är spelen och Streamingen som är märkbart sämre än en lokal sparat spel som switchen har. Både som streaming(beta) som portal har men även via wifi är klart bökigare och sämre alternativ än SW2.

Sen skiljer sig givetvis spelkatalogerna sig helt och rent ”grafiskt” så är ju portalen överlägsen.

Hade jag haft en ps5 så hade valet mellan SW2 och en portal varit självklart att jag hellre köpt en SW2, men som jag skrev, helt olika användningsområden och också priser.

Hemmavid tycker jag att ps portal funkar hur bra som helst. Angående detta håller jag t ex inte alls med DF:s slutsatser.

Ps Portal får mig snarare att misstänka digital foundry och liknande institutioner. Det som innebär att spel knappt är spelbart på enheten, enligt dem, upplevelse inte jag som problem, jag lägger knappt märke till det. Men det mest irriterande är annars att man inte kommer direkt in i spelen. Det här är väl den mest nyanserade genomgången tycker jag: https://youtu.be/BfR1iFmy4yo?si=BaZRsZsG6g2SCh7i

Men jag kommer att köpa NS2 med. Absolut. Men bara för Nintendos egna spel. Jag är en sån där jobbig person som av princip vägrar köpa samma spel på flera plattformar.

Permalänk
Medlem

Skill Up har fått spelat Death Stranding 2, här är en video där han berättar lite om sin upplevelse med spelet. Tycker det låter lovande, speciellt eftersom jag verkligen gillade första spelet. Det låter som att det kommer att vara samma grundupplägg, men med en del nytt och givetvis en fortsättning på storyn m.m.

Permalänk
Medlem

Kinesisk variant av Uncharted & Assassin Creed.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=bW1m_qzi4EM

Oj oj oj, detta såg ju otroligt intressant ut 😲

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Oj oj oj, detta såg ju otroligt intressant ut 😲

Efter att ha hört världens bästa utvecklare på state of Unreal prata om hur mycket de skrev om hela UE5, så ser man fram emot att spela denna i 10fps och frame gen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=bW1m_qzi4EM

Tycker det det ser tråkigt ut. Bara en variant på sådant som redan finns. För att det ska bli riktigt bra måste det upp på samma nivå. Tror det blir svårt.

Jag ser hellre lite udda och experimentella spel.

Permalänk
Medlem

Tips till alla som tycker DualSense är för stor till PC

Ps4 kontroller kommer snart försvinna helt, Sony har slutat tillverka dessa nu, så pass på att köpa om ni har slitna spakar osv.

Permalänk
Medlem

Ska börja spela Clair Obscur: Expedition 33. Wish me luck.

Permalänk
Medlem

Elgiganten sänker priset

Death Stranding 2: On The Beach (PS5)
699 kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/death-stranding...

Death Stranding 2: On The Beach - Collector's Edition (PS5)
2499 kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/death-stranding...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Ska börja spela Clair Obscur: Expedition 33. Wish me luck.

Bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Har inte börjat än😊👍 Jag kan återkomma med ett första intryck.

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte till min bestörtning att USB typ A på baksidan om PS5 Pro inte funkar med min externa Samsung ssd. Samma ssd funkar med en annan kabel till USB C på framtiden. Är det något fel på min kontakter?😢🤷😳

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag upptäckte till min bestörtning att USB typ A på baksidan om PS5 Pro inte funkar med min externa Samsung ssd. Samma ssd funkar med en annan kabel till USB C på framtiden. Är det något fel på min kontakter?😢🤷😳

Borde va något fel om du inte har nån setting som gör att den inte fungerar. Kolla så den är igång även i avstängt läge osv just in case. Jag har min externa där och det funkar kanon.
(Och du har såklart testar en annan usb-A kabel också..)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Borde va något fel om du inte har nån setting som gör att den inte fungerar. Kolla så den är igång även i avstängt läge osv just in case. Jag har min externa där och det funkar kanon.
(Och du har såklart testar en annan usb-A kabel också..)

Du har PS5 Pro? Båda funkar med extern ssd? Är det fel på kontakterna vill jag ha en ny konsol. Jag har testat med kabeln som ingår till duelsense edge. Båda kontakterna funkar dock för att ladda kontrollen.

Permalänk
Medlem

@EdvinR prova koppla in något annat.
USB-minne, mobil osv.

Verifiera att porten fungerar.
Om inte reklamera din konsol.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@EdvinR prova koppla in något annat.
USB-minne, mobil osv.

Verifiera att porten fungerar.
Om inte reklamera din konsol.

Jag kan ladda såväl telefon som kontroller i båda USB på baksidan. Kabeln tycks inte stödja överföring från ssd. Snålt. https://www.reddit.com/r/Dualsense/comments/1ff64lg/dualsense...

Men jag har testat med flera kablar. Jag kan ladda. Men ssdn funkar inte.