Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Tyder väl dock på att produkten inte är ny? Oavsett om det går att ändra

Min var iallafall helt ny men det var en äldre modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Min var iallafall helt ny men det var en äldre modell.

Varför var garantin aktiverad om den var ny? Genuint undrande

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Vive la liberté!

Varför var garantin aktiverad om den var ny? Genuint undrande

De flesta leverantörer aktiverar garantin baserat på tillverkningsdatum, och justerar till inköpsdatum när man skickar in kvittot. Värt om man får ett hyllvärmarex.

Permalänk
Medlem

Så om garantin är aktiverad hos Lenovo så har ingen annan haft produkten 🤔

Ibland registreras det direkt när datorn levereras till återförsäljaren. Sedan justeras det när kund får datorn.

Permalänk
Medlem

Spännande att hämta ut den sedan då 🫣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apanx:

De flesta leverantörer aktiverar garantin baserat på tillverkningsdatum, och justerar till inköpsdatum när man skickar in kvittot. Värt om man får ett hyllvärmarex.

Skrivet av Leyer:

Ibland registreras det direkt när datorn levereras till återförsäljaren. Sedan justeras det när kund får datorn.

Då har jag lärt mig något nytt, dock verkar det helt bakvänt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av firecloud:

Produkt: Samsung Galaxy Tab S9 FE+ WiFi surfplatta 8/128GB (grå)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...
Kategori: Surfplatta
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11855279
Pris: 2990 kr

Missade denna och nu står den som ”Ej tillgänglig”. Erbjudandet gäller dock till 20 juli. Någon som har koll på om det kommer in fler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

TCL 98" QLED780 4K QLED Smart TV (2024)

17990:- hos Elgiganten.

Länk: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Galet, än mer galet som klubbmedlem (gratis) och med rabattkoden MEMBER25JULY som tipsades om tidigare.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Missade denna och nu står den som ”Ej tillgänglig”. Erbjudandet gäller dock till 20 juli. Någon som har koll på om det kommer in fler?

Jag beställde en imorse ca kl 05:30
kanske något som avbokade

Permalänk
Skrivet av Lilla Tiger:

Finns nu 100+ i lager 😊

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Skrivet av Lilla Tiger:

Skrivet av digitalflaskpost:

Finns nu 100+ i lager 😊

När jag kikade nu (10:30) så är den återigen ej tillgänglig

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

Tradera:
Passa på! Med koden SOMMAR25 säljer du för halva avgiften på upp till 10 annonser. Erbjudandet gäller till och med den 27 juli 2025.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Tvnissen:

Finns för samma pris hos Elon.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

7% cashback via Refunder också

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

bör man gå för en Samsung eller Redmi pad pro ? finns på flashrean

Permalänk
Skrivet av Cove:

När jag kikade nu (10:30) så är den återigen ej tillgänglig

Hmm... Verkar fortfarande vara 100+ tillgängliga online samt i flera butiker.

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

<Uppladdad bildlänk>

Hmm... Verkar fortfarande vara 100+ tillgängliga online samt i flera butiker.

Tror det var en Samsung Galaxy Tab de diskuterade?

Permalänk
Skrivet av Bjirn:

Tror det var en Samsung Galaxy Tab de diskuterade?

Ah ok, då förklarar det saken 😊

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det något jag missar här eller är inte denna surface pron jävligt billig?

https://www.amazon.se/Microsoft-Surface-Pro-OLED-peksk%C3%A4r...

Samma modell men i svart kostar nästan 4000 mer

https://www.amazon.se/Microsoft-Surface-OLED-peksk%C3%A4rm-Sn...

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Är det något jag missar här eller är inte denna surface pron jävligt billig?

https://www.amazon.se/Microsoft-Surface-Pro-OLED-peksk%C3%A4r...

Samma modell men i svart kostar nästan 4000 mer

https://www.amazon.se/Microsoft-Surface-OLED-peksk%C3%A4rm-Sn...

Det är samma dator. Vanligt förekommande med dessa prisdifferanser på Amazon på samma specs men olika färg.
Sett liknande exempel på iPads, iPhones med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Det är samma dator. Vanligt förekommande med dessa prisdifferanser på Amazon på samma specs men olika färg.
Sett liknande exempel på iPads, iPhones med mera.

Jo jag vet att det är samma dator.
Det är inte vanligt förekommande med såhär stora prisskillnader på Surface Pro. Jämför man med samma modell på inet så är skillnaden nästan 10 000.

Därför jag undrar om det är något jag missar. Annars är det ju närmast årets fynd på en premium produkt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Jo jag vet att det är samma dator.
Det är inte vanligt förekommande med såhär stora prisskillnader på Surface Pro. Jämför man med samma modell på inet så är skillnaden nästan 10 000.

Därför jag undrar om det är något jag missar. Annars är det ju närmast årets fynd på en premium produkt.

... och om ett dygn precis börjar Amazon Prime Days i 4 dagar....

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Skrivet av Suffer1:

Produkt: Lenovo Yoga Pro 7
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...
Kategori: Bärbara Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13586299
Pris: 6990kr

6291 kr med rabattkod MEMBER25JULY.

Har motsvarande lite äldre med 5600H och är själv väldigt nöjd. Mycket dator för pengen.

Permalänk
Medlem

MEMBER25JULY verkar komma med vissa förbehåll. Jag fick inte rabatt, men det skrevs här att det syns först vid utcheckning, men inte heller där.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

MEMBER25JULY verkar komma med vissa förbehåll. Jag fick inte rabatt, men det skrevs här att det syns först vid utcheckning, men inte heller där.

Har inte fått fungera på komponenter men koden skrivs in men ingen rabatt ges.
På dator ovan här i tråden funkar de på och även tv.

Permalänk
Skrivet av rbt:

Skrivet av g0pp3:

Har inte fått fungera på komponenter men koden skrivs in men ingen rabatt ges.
På dator ovan här i tråden funkar de på och även tv.

Det har ändrats, fungerade tidigare på komponenter också.

Permalänk
Medlem

Hur funkar de med garantiärenden om man beställer en switch från annat EU land? Måste man skicka iväg den till Irland om den går sönder?

Visa signatur

7600X + 6750 XT

Permalänk
Skrivet av hopppasdefunkar:

6291 kr med rabattkod MEMBER25JULY.

Har motsvarande lite äldre med 5600H och är själv väldigt nöjd. Mycket dator för pengen.

Kändes oroligt prisvärt! Chansade och köpte en i använt skick som kostade 4090kr efter rabattkod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burkster2020:

Det har ändrats, fungerade tidigare på komponenter också.

Rabattkoden på Elgiganten fungerar fortfarande tex på en ny BOSE Soundlink Micro, 990:- - 99:- = 891:-

Jag köpte ett demoex av samma Bose Micro "svinbilligt" förra vecka 344:- som ny! Förutom lite märken på kartongen. = -34:- = 310:- Fynd.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Hur funkar de med garantiärenden om man beställer en switch från annat EU land? Måste man skicka iväg den till Irland om den går sönder?

Om du köper en vara av en säljare i EU och varan går sönder inom 2 år så ska du vända dig till säljaren du köpt varan av, i detta fall Nintendo Irland. Läser man deras villkor framgår det inte var man ska skicka konsolen men det är inte nödvändigtvis till Irland, kan vara något annat land.

https://www.nintendo.com/eu/media/downloads/support_1/nintend...