Krasch i asfalten: hur överför jag data till annan mobil

Permalänk
Medlem

Krasch i asfalten: hur överför jag data till annan mobil

Min fru har kraschat sim mobil så glaset är i flisor, men den går. Nu skall jag överföra hennes data till min gamla mobil. Exakt samma båda två- Huawei lite 20 tror jag.

1. Skall jag fabriksåterställa min mobil?
2. Jag har backat upp hennes mobil till google......
3. Hur får jag tag i nr2 från min mobil? Måste jag veta hennes huaweilösen osv...? Eller google lösen bara

Lite övrig off topic info
Jag har köpt en splitter ny Samsung s24 men hon vägrar ta emot den. För stor och för tung och klumpig. Varför finns det inga små smartphones längre? Den sista Apple iphone 12 mini

Permalänk
Medlem

För att kunna koppla in mobilen med kabel i datorn och föra över allt måste enheten kunna låsas upp. Annars går det ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

För att kunna koppla in mobilen med kabel i datorn och föra över allt måste enheten kunna låsas upp. Annars går det ej.

Kabel till datorn. Inte så jag tänkt göra det. Men vilket är rätt?
Vadå låsa upp. Menar du att jag måste ha min frus huawei-lösenord. ( vill minnas att huawei hade lösenord+användare)

Permalänk
Medlem

Då du aktiverat backup till Google är de väl bara Köra en reset på din gamla, starta upp den och logga in med hennes Gmail och välj återställ från backup eller annan enhet eller vad alternativet heter

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastcat:

Kabel till datorn. Inte så jag tänkt göra det. Men vilket är rätt?
Vadå låsa upp. Menar du att jag måste ha min frus huawei-lösenord. ( vill minnas att huawei hade lösenord+användare)

Du måste kunna skärmlåsets lösenord. Brukar vara pin-kod eller grafiskt lösenord, men kan även vara lösenord med bokstäver.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Då du aktiverat backup till Google är de väl bara Köra en reset på din gamla, starta upp den och logga in med hennes Gmail och välj återställ från backup eller annan enhet eller vad alternativet heter

Du menar fabriksåterställning, och sedan backa upp från google. Logga in med gmail, låter också bra.
Låter ungefär som jag tänkte mig.
Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du måste kunna skärmlåsets lösenord. Brukar vara pin-kod eller grafiskt lösenord, men kan även vara lösenord med bokstäver.

Jodå, det har jag.