Nothing Phone 3 – rolig och snygg

Permalänk
Melding Plague

Nothing Phone 3 – rolig och snygg

Nothings Phone 3 är både bra och snyggt designad men det är inte längre en lågprisprodukt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

10/10 Katt!!

Permalänk
Medlem

Gillar också designen på Nothings grejer. Smakfull cyberpunk och sci-fi i en fin blandning. Till skillnad från mycket från Asus ROG som inte sällan blir för mycket/tacky.

Kameran verkar ju kanon. Men vore kul att se video också. Exemplen visar något jag tycker är dumt på Iphone: att den ligger ett eller ett halvt steg för mycket gällande bländaren – fotona blir lite för ljusa om enbart automatiken används. Här ser Nothing ut att göra ett bättre jobb.

Typos, typos, typos.
Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem

@CrispVanDahl:

Citat:

Med en prislapp på minst 10 000 kronor är det idag inte längre en lågprismodell men jag tycker inte heller att priset är oskäligt för det man får.

Nothing Phone (2) hade ett msrp på $599, skulle inte säga att det var en lågprisprodukt.

Permalänk
Medlem

Fulaste telefonen på länge!

Den ser ju ut som stryk. Som varje person i en mellanstadieklass har gjort en del av designen och sedan har de satt ihop det.
Skulle betala mer för att slippa en sådan design än för den 😂

Den verkar ju dock vara trevlig att reparera vilket borde uppmuntras av andra tillverkare.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

Kul med nytänk. Verkar ha en bra kamera. 10000 är lite magstarkt för egen del.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Hej, tack för en bra recension.
Saknar en viktig detalj, inte bara från dej, men från många andra.
Många av oss har redan en telefon, som vi skall föra över information från den gamla till den nya.

Idag har jag en Google Pixel 8, självklart vill jag föra över SMS och ringloggen och en hel del annat. Normalt så finns det ett fullt fungerande program för detta. Men inte i Nothings fall. Har varit i kontakt med deras support.. och ”det skall vara så”. När det gäller fotografering så är inte Google Foto det som Nothing vill köra med, utan istället spara bilderna i sitt eget bildprogram lokalt i telefonen.

"Essential Space" är smarrig historia där du kan ösa ned allt som du vill spara som du har hittat med din telefon. Tyvärr kan du inte säkerhetskopiera de heller eller komma åt information från din dator eller webben.

Innan jag köpte telefonen, så har jag träffat flera från Nothing teamet, som alla ger ett otroligt trevligt och intresserat intryck.

Jo, för musiknördarna så har Nothing 3 stöd för aptX™ Lossless, vilket gör att tillsammans med Tidal och rätt hörlurar.. så blir ljudet i dina öron riktig mums.

Jag är oerhört splittrad kring min Nothing upplevelse.

Återkommer nog i ämnet.

Lade till information
Permalänk
Medlem

Jag har (a3) pro och den ser mer flaggskepp än denna.
Kommer inte gå vidare med Nothing Phone pga deras hopp från att lyssna på folket till at lyssna på apple/samsung

Får bli Xiaomi nästagång

Permalänk
Hedersmedlem

10k är rätt mycket för en telefon.

Frågan är väl om ett lågprismärke kan få de priserna att funka försäljningsmässigt...

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk

Nothing Phone är en mycket utmärkt telefon, bra och har inget dåligt att säga om den. Tyvärr... För dyr. Jag vill verkligen inte byta till annat märke. Tyvärr gör priset att dags börja se runt lite andra lurar som skulle kunna konkurrera med den. Dock vet jag inget än...

Permalänk
Medlem

Man undrar vem är målgruppen ens för denna telefon...

Permalänk
Medlem

Att kalla denna monstrositet för snygg är minst sagt ett vågat ordval. Såg fram emot 3:an eftersom några kollegor var nöjda med sina 2:or, fast det blir nog en Oneplus 13 trots att jag hade bestämt mig för att aldrig köpa en Oneplus produkt igen. Finns ju typ inget alternativ.

Permalänk
Medlem

Helt sinnessjukt för mig att lägga 10k på en smartphone

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Absolut inte bang for the buck i mina ögon med något som startar på 10k, oavsett inflation. Så vet inte om de gjort sig nog stort namn att kunna vara så (relativt) dyra att folk köper bara för att. Som Samsung och Apple -folket.

Mer intresserad av telefoner som "utmanar" i 3-5k sortimentet.
Men funkar ännu bra med min OnePlus Nord 2 (5G, 12GB ram, 256GB lagring) som jag köpte för lite över 3 år sedan för ~3200 kr. Var visserligen ett "fynd/retur" ("oanvänd" men saknade laddare). Så lär väl inte byta i närmaste laget så länge den fortsätter fungera.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

För stor.

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag är alltför imponerad specsen för 10k i ett vakuum, men att klaga på att telefoner kostar som de gör snart 8 år efter att iPhone X släpptes är väldigt passé. Marknaden har talat och både efterfrågan och villigheten att betala därefter finns.

Permalänk
Medlem

Funderade faktiskt på att vänta på den där men slog till på en Pixel 9 Pro XL för 9499 kr för några månader sen. Inget jag ångrar nu när recensioner för Nothing Phone 3 kommer ut överallt. Verkar vara väldigt dyr för det man faktiskt får.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem

Medioker telefon, mediokert utseende som man lär tröttna på efter 1-2 månader när hypen lagt sig och överprisat.
Temu-Telefon tyvärr.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Haha, det var då ett jäkla stort klagande på folk här. Visst den kanske kostar mer än den smakar, men Nothing måste ju få doppa tårna även i övre prisklasser? Inte så att dom lägger ner sina andra varianter. Jag gillar att gå mot strömmen och Nothing Phone 3 var första telefonen på många år som fick mig att haja till och tycka att nåt iaf inte bara följer strömmen på hur en mobil ska se ut.

Så sitter och väntar på Nothing Phone 3 nu. Nothing lyckades övertyga med sin udda design och obloatade Android till den grad att jag återigen är villig att pröva Androids ekosystem efter säkert 8 år. Sist jag var i Androids värld så var det en katastrof och den Samsung jag hade då fick mig att bli galen på allt skit dom hade tryckt in i mobilen.

Nu återstår väl bara att se om jag blir kvar hos Android efter jag fått mobilen levererad.

Permalänk
Medlem

Har en Nothing Phone 1 som jag älskat. Tyvärr verkar dom tappat bollen helt med allt som vi som gillade Phone 1 och 2. Både aldelens för dyr och så har dom tagit bort glyph lights och ersatt med en sämre lösning i min mening. Som vanligt med Carl Pei så är första bra, andra ok sen går det åt skogen för hela märket.

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B550-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • MSI 5080 Vanguard SOC • Philips Evnia 32" 4k OLED 240hz
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thewrulph:

Har en Nothing Phone 1 som jag älskat. Tyvärr verkar dom tappat bollen helt med allt som vi som gillade Phone 1 och 2. Både aldelens för dyr och så har dom tagit bort glyph lights och ersatt med en sämre lösning i min mening. Som vanligt med Carl Pei så är första bra, andra ok sen går det åt skogen för hela märket.

Nej då.
De har släppt en annan telefon under våren.
Nothing 3a.
Mycket lägre pris - och med glyph.
Så de har vad du efterfrågar.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fläskan:

Funderade faktiskt på att vänta på den där men slog till på en Pixel 9 Pro XL för 9499 kr för några månader sen. Inget jag ångrar nu när recensioner för Nothing Phone 3 kommer ut överallt. Verkar vara väldigt dyr för det man faktiskt får.

Eh va? Du betalade 9500 för en telefon med 128 GB UFS 3.1 lagring och tycker 9990 för 512 GB UFS 4.0 är för dyrt?

Nothing har ett bättre chip, större batteri, snabbare laddning. Pixeln har LTPO skärm, lite bättre kameror och snabbare uppdateringar

Känns mer som en smaksak än att Pixeln har mer värde för pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nej då.
De har släppt en annan telefon under våren.
Nothing 3a.
Mycket lägre pris - och med glyph.
Så de har vad du efterfrågar.

Jag har koll på dom modellerna och om du ser på dom och jämför med Phone 1+2 så ser du att dom bara fått mindre och mindre glyphs. Phone 3a/3a Pro är mer en side-grade än en upgrade från Phone 1.

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B550-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • MSI 5080 Vanguard SOC • Philips Evnia 32" 4k OLED 240hz
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk
Medlem

Carl Pei har släppt en ny telefon.

Nothing Phone 3.

Och den kostar 10 000 kronor.

Men lugn!

För Carl Pei är inte som andra VD:ar. Han är med oss. Han livestreamar MKBHD:s recension. Han pratar med communityn. Han visar exakt vad som gick fel. Han tar in feedback. Live. Framför alla.

Och sen kommer nästa video:

En YouTuber får bygga sin egen drömtelefon. Riktigt glas. Aluminium. Fet kamera.

Och plötsligt känns 10 000 kronor rätt rimligt.

För Carl vill oss väl. Han är inte här för att tjäna pengar. Han är här för att förändra branschen.

Kanske säljer han till och med med förlust.

För han är transparent, folklig, rak.

Han är inte som Apple.
Han är inte som Samsung.

Han är Carl Pei. Och han lyssnar.

/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av maoi:

Carl Pei har släppt en ny telefon.

Nothing Phone 3.

Och den kostar 10 000 kronor.

Men lugn!

För Carl Pei är inte som andra VD:ar. Han är med oss. Han livestreamar MKBHD:s recension. Han pratar med communityn. Han visar exakt vad som gick fel. Han tar in feedback. Live. Framför alla.

En YouTuber får bygga sin egen drömtelefon. Riktigt glas. Aluminium. Fet kamera.

För Carl vill oss väl. Han är inte här för att tjäna pengar. Han är här för att förändra branschen.

Kanske säljer han till och med med förlust.

För han är transparent, folklig, rak.

Han är inte som Apple.
Han är inte som Samsung.

Han är Carl Pei. Och han lyssnar.

Han har inte lyssnat och han vill tjäna pengar på denna modell, uppenbarligen. Överprisad med minst 2K.

Nu blev det bara vill vara unik för unikhetens skull.

Permalänk
Medlem

Den verkar "framförallt" vara en bra telefon!

Permalänk
Medlem

Jag är otroligt nöjd med min Nothing Phone 2 som jag haft sedan release. Inga konstigheter och framförallt inte en massa påtvingad bloatware.
Är Nothing Phone de bästa lurarna som finns? Nej absolut inte, det finns garanterat "bättre" med bättre specs.
Men med lurar som kostar från 2599kr-9990kr så finns det absolut en för alla.

Permalänk
Medlem

Då det går att hitta en S25 Ultra för drygt 11K känns den rätt överprisad.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag antar att den är bra för just ringa och prata med. Vill minnas att telefoner gjorde just det.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maoi:

Han lyssnar på "communityn" hur och var? Frågar eftersom jag är nyfiken.

I citatet har du precis besvarat alla kommentarer i tråden. Han har byggt en specifik persons dröm telefon. Han kanske tycker 20000 är billigt.

10000 är säkert rimligt med material och specs.

Men man bör nog börja i anda änden. Vad är folk villiga att betala? Och vad förväntar de sig för det priset?

Jag köpte One plus One när det begav sig. Flagship prestanda till en bråkdel av priset. Stilren och eget is utan bloat. Riktig wow upplevelse. Kul att det fanns baksida i bambu också även om jag själv aldrig köpte.

Personligen har jag nog inte hängt med prisutveckling för mobiler. Men den kanske liknar den för grafikkort?

I min värld kan man få en modern telefon men med lite minne och dassig kamera för ca 2000.
För ca 5000-6000 kan man få en riktigt kompetent telefon som inte är slö med ok kamera.
7500 hade jag nog kunnat tänka mig att ge för Calles nya telefon.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies