Vill stänga av VBS men det finns ingen meny för det i win11

Permalänk
Medlem

Vill stänga av VBS men det finns ingen meny för det i win11

Jag har en dator jag endast spelar på så vill testa att stänga av VBS men närmast går in i rätt menyer finns det inte där. Hur får jag fram menyn när den inte syns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Jag har en dator jag endast spelar på så vill testa att stänga av VBS men närmast går in i rätt menyer finns det inte där. Hur får jag fram menyn när den inte syns?

Vad är anledningen till att du vill göra detta då?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Tryck på Win-knappen och skriv/sök på: Kärnisolering, och klicka sedan på det i sökresultatet så borde den ta dig till rätt meny.

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ────────────────────────────────────

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Tryck på Win-knappen och skriv/sök på: Kärnisolering, och klicka sedan på det i sökresultatet så borde den ta dig till rätt meny.

Jag är inne i rätt meny. Testat att söka på både engelska och svenska och hittar inget. Vilket ärnkonstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Vad är anledningen till att du vill göra detta då?

Sägs ge prestanda 5-10%, så självklart vill jag testa. Jag spelar bara, kollar inte ens Mail på datorn. Så är inte orolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Jag är inne i rätt meny. Testat att söka på både engelska och svenska och hittar inget. Vilket ärnkonstigt.

Ska vara första valet "Minnesintegritet" som jag förstår. (du får inte fram något av dessa?)

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ────────────────────────────────────

Permalänk
Medlem

I i bios och stäng av virtualiseringsstödet för cpun så borde du aldrig mer behöva tänka på den biten

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

I i bios och stäng av virtualiseringsstödet för cpun så borde du aldrig mer behöva tänka på den biten

Jepp, då sticker kärnisoleringen och minnesintegritetsskyddet.

En varning dock: när jag testade göra det som experiment, så funkade inte min pin-inloggning via Windows Hello av nån anledning!
Ställde jag tillbaks virtualiseringen så kunde jag logga in igen som vanligt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Ska vara första valet "Minnesintegritet" som jag förstår. (du får inte fram något av dessa?)
<Uppladdad bildlänk>

Nej precis. Får bara fram dom andra 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

<Uppladdad bildlänk>

Som du ser saknar jag valet helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jepp, då sticker kärnisoleringen och minnesintegritetsskyddet.

En varning dock: när jag testade göra det som experiment, så funkade inte min pin-inloggning via Windows Hello av nån anledning!
Ställde jag tillbaks virtualiseringen så kunde jag logga in igen som vanligt.

Well bara att ställa in det igen, kört med virtualisering avstängt sedan prebuild och har pinkod utan problem

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Well bara att ställa in det igen, kört med virtualisering avstängt sedan prebuild och har pinkod utan problem

Ja, det går nog att återställa med lite bök, men jag gjorde det enkelt för mig och bara backade tillbaks och knäppte på virtualiseringen igen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ja, det går nog att återställa med lite bök, men jag gjorde det enkelt för mig och bara backade tillbaks och knäppte på virtualiseringen igen

Bök? Bara att ställa in, inget bök med det =p

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Som du ser saknar jag valet helt.

<Uppladdad bildlänk>

Vad för CPU kör du med? Har du Virtualisation ens aktivt i BIOS inställningarna?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig