Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Squid Game säsong 3.
Lite svårbedömd på egen hand då den är så starkt sammanhängande med säsong 2.
Personligen tycker jag det var en kanonsäsong och blev ett väldigt värdigt avslut på hela serien. Dock tycker jag att nu får det räcka, vi behöver inga spinoffs eller fler säsonger. Berättelsen är klar, budskapet framfört och karaktärerna har fått sina avslut.

Håller med om detta, dock är säsong 3 egentligen del 2 av säsong 2 och ingen egen säsong. Men den delades upp i två delar då säsong två fick för många avsnitt Så min bedömning när allt är klappat och klart är en serie på 2 säsonger, mycket små detaljer och symbolik som inte är uppenbara, gillade serien som helhet skarpt.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Wisting

SVT Play (norsk krimserie, säsong 1)

När en .man hittas mördad visar det sig att krimialkommissarie William Wisting å hans team kan vara en seriemördare på spåren, någon som lyckats hålla sig undan för FBI i 20 år.
Samtidigt arbetar Wistings dotter Line på en artikel som sätter henne i större fara än hon kan ana.

Klart sevärd.

Säsong 2 kommer onsdagen den 9/7.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Duster.
Riktigt bra!

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Helikopterrånet på Netflix, så jeffla bra!

Permalänk
Medlem

La Fortuna, faktiskt bra.

Väntar på ett gäng nya säsonger, men det verkar som om 3/4 av det jag gillar blir skrotat.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk

Shōgun. Inte den nya utan den från 80-talet med Richard Chamberlain.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

Black Doves på Netflix, riktigt bra imo.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

On Call på Prime video. Serien följer två poliser på patrull i Long Beach, Kalifornien. Den ena är en rutinerad polis och den andra är hennes nya aspirerande kollega. Helt ok polisdrama. 7/10 On Call

Permalänk
Hedersmedlem

Har precis sett om Dark. Inte för alla, men sjukt bra för de som den passar för. Den funkar inte för slötittande; om man inte hänger med och lägger märke till alla detaljer kommer man vara rätt vilse och inte kunna uppskatta hur välskriven den är.

Sinnessjuk casting också, i vissa fall så bra att folk varit övertygade om att två olika skådespelare faktiskt är en, som har sminkats för att se äldre ut.

Också en av de stabilaste serierna jag sett. Det "sämsta" avsnittet har 8.0 på IMDb, och efter avsnitt 4 är 8.6 det lägsta.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Attacken mot London

Netflix
(Dokumentär, 4 avsnitt, Dolby Vision/Atmos)

Den 7 juli 2005 detonerar bomber på fyra olika platser i London, vilket leder till ohörd förödelse å utlöser Englands mest omfattande polisjakt någonsin.

8/10

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

The Shield (2002-2008)
Såg aldrig denna back in the days och den är hyllad så har legat i många år på todo listan att se.
Anti hero polisserie med korrupt polisstyrka. Tydligt låg budget men ett skönt gäng och bra karaktärer.
Att den här serien fått så höga betyg är dock ett frågetecken för mig. Visst den är gammal men den har inte åldrats bra.
Väldigt tveksam writing. Okonsekvent och mycket som inte går ihop alls. S02E09 var katastrof.
Har snart sett 3 säsonger och avrundar där. Alla 7 säsonger orkar jag inte med.
6/10 för att vara generös. År 2002 så var den väl lite nytänkande så får ger lite plus för det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ballard 7/10

Bosch spin-off.
Maggie Q som detektiv inom LAPD.
Prime 10 avsnitt.

Permalänk
Medlem

The White Lotus (S01-03)
Detta är en märkligt serie som typ inte handlar om någonting. Man får följa ett nytt The White Lotus-hotells gäster och personal varje säsong och diverse konstigheter som händer. Stundtals spännande, rätt ofta lite småtråkig. Generellt bra skådespelarinsatser och produktion.

Det är en svår serie att sätta ett betyg på, men den är tämligen välgjord så det höjer det en aning. Det får bli en svag 7/10.

Permalänk
Medlem

Konflikt
https://www.imdb.com/title/tt27579939/?ref_=ext_shr
6/10

Lite kluven av vad man ska tycker, stundtals en aning luddig story men ändå spännande.
En aning utdragen innan det kom igång, vissa karaktärers syfte utan någon egentlig förklaring till varför.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Murderbot Jag gillar verkligen böckerna och var tveksam till Alexander Skarsgård i huvudrollen. De roller jag förknippar Alexander med, från True Blood, Generation Kill, The Northman och Tarzan, passar inte särskilt bra till min bild av denna socialt osäkra cyborg full av komiska/syrliga kommentarer om sin omgivning. Men Alexander presterar bättre än jag fruktade. Betygsmässigt blir det 7-7.5/10. (Läs böckerna också!)

Permalänk

Silo, komplett skräp

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Silo, komplett skräp

Tycker den är bästa scifi på länge! 😁
Håller med om betyget på imdb 😊

https://m.imdb.com/title/tt14688458/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_7_n...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Murderbot Jag gillar verkligen böckerna och var tveksam till Alexander Skarsgård i huvudrollen. De roller jag förknippar Alexander med, från True Blood, Generation Kill, The Northman och Tarzan, passar inte särskilt bra till min bild av denna socialt osäkra cyborg full av komiska/syrliga kommentarer om sin omgivning. Men Alexander presterar bättre än jag fruktade. Betygsmässigt blir det 7-7.5/10. (Läs böckerna också!)

Sett några avsnitt, väldigt korta avsnitt, men gillart! 👍😁
Läser tyvärr inte böcker, min adhd avbryter mig hela tiden 🫣😅

Permalänk
Medlem

Mr. Bigstuff
SkyShowTime

"Två åtskilda bröder – Glen, en nervös perfektionist som strävar efter ett perfekt förortsliv, och Lee, en alfahane på flykt från det förflutna - tvingas av olika omständigheter samman."

Tänkte en lite kort och lättsam serie då det bara är 24min avsnitt och ett par få episoder. Som synes ovan är det ingen ovanlig premiss direkt... men den är av lägre budget och brittisk. Rent skådespelarmässigt är det klart godkänt, men den känns som en "wish-variant" på tidigare seriers som har samma premiss.

Kan endast rekommenderas om man gillar brittiska serier och/eller vill se samma "löjliga humor" men med en lite mer avskalad brittisk variant.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Dexter: Resurrection (2025)

Äntligen har nya Dexter dragit igång! Har sett första avsnittet och är jäkligt taggad. Det ser lovande ut.
Angel Batista är tillbaka!
Spoiler alert.

Spoilervarning: Sgt. James Doakes gör ett litet gästspel. Surprise motherfucker!

Dold text

Uma Thurman(!) och Peter Dinklage med i rollistan!
Skyhöga betyg på IMDB, just nu 9,3/10. Men å andra sidan fick Dexter: New blood 8,0 i betyg. Så folk röstar lite väl högt. New blood var inte toppen direkt.

Inget sätt att streama i Sverige så det är VPN eller alternativ metod som gäller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Murderbot

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Sett några avsnitt, väldigt korta avsnitt, men gillart! 👍😁
Läser tyvärr inte böcker, min adhd avbryter mig hela tiden 🫣😅

Jag lyssnat på Murderbot serien istället för att läsa. Stort hjälp till min ADHD dotter, med att lyssna

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Såg om "Spartacus Blood and Sand" en av de 5 bästa serier jag sett kan se om det hur många gånger som helst

Permalänk
Medlem

Senaste säsongen av Gangs Of London.
Sen har dwt varit fullt upp med annat.
Väntar på Gåsmamman, Invasion och foundation senare i sommar/tidig höst...

Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Salem, helt okej serie på Disney+

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

The Bear s04. Ganska långsam jämfört med de tidigare, blir mindre som händer för varje säsong. Mest familjedrama, vet inte varför jag tittar på det egentligen, gillade den inte direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Har precis sett om Dark. Inte för alla, men sjukt bra för de som den passar för. Den funkar inte för slötittande; om man inte hänger med och lägger märke till alla detaljer kommer man vara rätt vilse och inte kunna uppskatta hur välskriven den är.

Sinnessjuk casting också, i vissa fall så bra att folk varit övertygade om att två olika skådespelare faktiskt är en, som har sminkats för att se äldre ut.

Också en av de stabilaste serierna jag sett. Det "sämsta" avsnittet har 8.0 på IMDb, och efter avsnitt 4 är 8.6 det lägsta.

Intressant! Jag och tjejen gillar att pausa serier och diskutera detaljer... hah.

Tack för tips.

Permalänk
Medlem

"Upload" på Prime eller Viaplay, helt underbart skruvad
Upload

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

<Uppladdad bildlänk>
https://youtu.be/84o1Q6fB20k

Äntligen har nya Dexter dragit igång! Har sett första avsnittet och är jäkligt taggad. Det ser lovande ut.
Spoiler alert.

Spoilervarning: Sgt. James Doakes gör ett litet gästspel. Surprise motherfucker!

Dold text

Skyhöga betyg på IMDB, just nu 9,3/10. Men å andra sidan fick Dexter: New blood 8,0 i betyg. Så folk röstar lite väl högt. New blood var inte toppen direkt.

Inget sätt att streama i Sverige så det är VPN eller alternativ metod som gäller.

Är detta en fortsättning på förra "nya" Dexter eller har dom kört något helt nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

<Uppladdad bildlänk>
https://youtu.be/84o1Q6fB20k

Spoiler alert.

Dold text

Håller med de två första avsnitten är väldigt lovande.

Original Sin var rent skräp och IMDB har betygsinflation på just serier. Däremot tyckte jag New Blood var bra.

Skrivet av Birdperson:

Är detta en fortsättning på förra "nya" Dexter eller har dom kört något helt nytt?

Resurrection är en direkt uppföljare New Blood som i sin tur var en direkt uppföljare av originalserien.