Jag kommer inte vidare i deras webbformulär på sidan för reparationsprogrammet, trots att jag är en av de som drabbats av batteriproblemet (detta fick jag bekräftat via mejl och informationsrutan efter systemuppdateringen). Jag får ett felmeddelande om att mitt Google-konto (gmail-adress) inte är kopplat till IMEI-numret på min Google Pixel 6A. Där tar det stopp för mig och det finns inga fler instruktioner.
Utöver det vill jag inte byta ut batteriet eller ha $100 (minus eventuell fraktkostnad) och vänta i flera veckor - eftersom det med stor sannolikhet kommer vara ett batteri med samma defekter ändå. Mobilen är skit. Google är skit. De har haft samma problem sedan Pixel 4A och det blir inte bättre. Nu ska jag reklamera via Elgiganten och hoppas på att få tillbaka varenda krona jag betalt. Annars får jag nöja mig med en Pixel 9A (och betala mellanskillnaden) och hoppas att den fungerar bättre. Ifall det sker kommer jag dock installera GrapheneOS, alternativt sälja den - för nu har jag tröttnat på Googles bedrägerier.
Jag använder mobilen för mitt jobb. Jag har inte tid eller ork att skicka mobilen till Googles servicecenter och vänta i flera veckor på ett besked. De kommer göra allt i sin värld att neka mig reparationen, precis som de gjort mot andra. Nej tack!
Vill de ha lojala kunder får de sluta bedra sina användare. De visste mycket väl att batteriet var dåligt dagen de tillverkade min mobil. De visste att den aldrig skulle hålla i 6+ år (vanligt bruk). De lurar sina kunder. Vänta bara till nästa år när samma fel händer Pixel 7A. Fjärde gången gillt!