Är ingen intresserad av möss med tyngd längre?

Permalänk
Medlem

Är ingen intresserad av möss med tyngd längre?

Numera när man kollar på nya möss så skryter de bara om hur lite de väger med så lite plast som möjligt så det ser ut som en högteknologisk schweizerost.
Är det bara jag som fortfarande är intresserad av lite möss med vikt i?

Vad är er åsikt?

Var hittar man numera bra gamingmöss som också väger lite?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Varför ska jag ha en tung mus? Det är väl bara sämre egentligen.
Sen finns det ju lätta möss som inte har hål.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Gillar själv inte allt för lätta möss då det blir svårt att för mig att stabilisera rörelserna. Tycker min ROG Gladius II Origin har en behaglig vikt.

Köpte även en Corsair M65 som har ljusterbara vikt, men kände att formen inte passade min hand särskilt bra.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Expertgissare

Sådär lagom i tygnd vill jag ha, ingen ultra lätt schweizerost, men inte heller en med vikter i som det finns

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Föredrar ganska lätta möss, men skyr möss med hål i, tycker 60-65 gram på spelmöss är lagom, för jobb får de väga mer..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Lätta möss är att föredra. Mer kontroll vid snabba rörelser och man vill inte ha onödigt motstånd.

Permalänk
Medlem

Min nuvarande mus har en vikt på 69gram, ganska nice. Kommer från en 121 gram mus och har inga problem att plocka fram och använda den.

Permalänk
Medlem

Logitech G502 här. Alla tyngder på.

Och musen är fortsatt populär ser man på eg. prisjakt och butikshemsidor, är mest entusiaster som gillar att prata mycket om möss som verkar vilja ha det så lätt som möjligt. Lite som med små (eg. 60%) tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har jag en medel/tung mus ökar mina handledsproblem. Det frustrerande är att nästan alla ergonomiska möss är bjässar som väger bly. Blev en märkbar försämring av smärtan när jag körde ergo istället för lätt.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Hatar möss med massa hål i, men har ingen stenhård preferens när det gäller själva vikten... Lagom är bäst?

Kan nog bli en lättare mus nästa gång så får man se om det fortfarande känns naturligt. I teorin borde det kunna vara lite bättre att släpa runt mindre vikt, men jag tror det hajpats lite väl mycket på sistone.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.