Baldurs Gate 3 tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Vad menar du med detta...?
Låter som att du menar att man måste ha crit-baserade builds för att lyckas? Det stämmer isåfall verkligen inte, jag har snart spelat igenom tre gånger och har aldrig kört en sån build. Honor mode x2 solo (ena gången dock utan single-save, bara svårighetsgraden i övrigt) och Tactician i co-op.

Låter dock som om speltypen inte är helt din grej. D:OS 2 och BG3 är för mig två av de bästa spelen (båda i top 10, speciellt BG3 som kan vara top 3) jag spelat under drygt 30 år.

Kanske inte crit, men för att nå upp till många av slagen som har en dc på runt 30, behöver du göra micro management, veta vad som skall ske och när du kan eller skall buffa dina spelare. Samma som i DS spelen.

Jag tycker spelet är bra, men inte på min top 10 lista, och nu har jag snart spelat digitala spel i 40 år. Tid, inte lika med smak

Jag gillar spelen, men tycker inte Larian lyckas hela vägen, så för min del förblir de över-hypade, men fortfarande roliga att spela och bra spel som jag rekommenderar till folk. men nej, det passar inte mig 100% då jag stör mig på ett par för återkommande detaljer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Foolwolf:

Kanske inte crit, men för att nå upp till många av slagen som har en dc på runt 30, behöver du göra micro management, veta vad som skall ske och när du kan eller skall buffa dina spelare. Samma som i DS spelen.

Jag är fortfarande inte med på vad du menar här. Menar du fiender med hög AC? Isåfall finns vad jag hittar bara en med nära 30 och det är den lilla lilla grodan i akt 1. I övrigt verkar AC på 21-22 vara det högsta som någon fiende i spelet har.
Två bossar sent i spelet kan ha högre AC om man inte gör som det är tänkt (i ena fallet dödar fiender som ger honom buffs när de dör, i andra att inte ha sönder pelare som ger honom bonusar).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag är fortfarande inte med på vad du menar här. Menar du fiender med hög AC? Isåfall finns vad jag hittar bara en med nära 30 och det är den lilla lilla grodan i akt 1. I övrigt verkar AC på 21-22 vara det högsta som någon fiende i spelet har.
Två bossar sent i spelet kan ha högre AC om man inte gör som det är tänkt (i ena fallet dödar fiender som ger honom buffs när de dör, i andra att inte ha sönder pelare som ger honom bonusar).

Nej, dialog val som slutar med att du måste klara av ett slag på 30 eller ibland 40 för att komma vidare till vissa val.