Fråga om företag Milieu Insight

Permalänk
Medlem

Fråga om företag Milieu Insight

Fick kontakt på WhatsApp.

De påstår att jag har sökt ett slags jobb. Möjligen svarade jag på ett mess.

I alla fall tycks det handla om att man ska svara på enkäter eller liknande.

De påstår att mans skulle kunna få 500 - 2000 per dag. Låter lite för bra.

Någon som hört talas om dem?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

En snabb googling verkar ge intrycket att företaget i sig är äkta men det är vanligt att olika bedrägerier utförs i deras namn. har du inte kontaktat dom själv så skulle jag nog blockera personen som kontaktade dig på WhatsApp.

Sen kan du fetglömma att du kommer tjäna några 500kr+/dag på denna typ av affärsidé. Det brukar vara några tiotals ören till några kronor per enkät man svarar på och det brukar finnas begränsat med enköter man kan göra per dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

En snabb googling verkar ge intrycket att företaget i sig är äkta men det är vanligt att olika bedrägerier utförs i deras namn. har du inte kontaktat dom själv så skulle jag nog blockera personen som kontaktade dig på WhatsApp.

Sen kan du fetglömma att du kommer tjäna några 500kr+/dag på denna typ av affärsidé. Det brukar vara några tiotals ören till några kronor per enkät man svarar på och det brukar finnas begränsat med enköter man kan göra per dag.

Jo, lät lite för bra för att vara sant. Tack för svar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

skulle tro det är ett av dessa pyramidspel som lovar guld och gröna skogar till oerfarna "arbetare" men när första lönen kommer kanske man ser typ 10% av vad de sa man kunde tjäna per dag även om det varit en bra månad.

de enda som går plus på det är ledningsgruppen medan arbetarna bara byts ut mot nya lättlurade varefter de säger upp sig för de knappt får betalt för att jobba heltid...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hört om något liknande med en scam som går ut på att du återkopplar och är intresserad av jobbet.
"Arbetsgivaren" skickar dig då en länk till någon påhittad butik med arbetsredskap du behöver köpa för att få göra jobbet och där ryker dina pengar.

Permalänk
Medlem

Ok, håller mig borta

Visa signatur