Hej! Bärbar dator som blåskärmade och sedan inte hittar bios vid start. ( HP PAVILION DV7-7191EO )

Permalänk
Medlem

Hej! Bärbar dator som blåskärmade och sedan inte hittar bios vid start. ( HP PAVILION DV7-7191EO )

Hej!

Ja. som sagt. Gjorde inget speciellt med datorn förrän den plötsligt blåskärmade.

Och sedan inget bios. Men el och så funkar. Så den verkar ju inte vara helt död.

Eller är den det, finns det något jag kan göra?

Modellen heter: HP PAVILION DV7-7191EO
Serienummer: 2CE2351KWS
Produktnummer: B9A65EA

Tack på förhand!

/S

Visa signatur

Signatur

Permalänk
Medlem

Svårt och säga om vi kan göra något 🤔
Kanske om du kan resetta c-mos genom att ta ut batteriet/batterierna.

Har du grejer på lagringsdisken som du vill ha, så kan du ju testa att sätta den i en annan dator genom någon usb adapter tillexempel om det behövs.

Skälva datorn kan nog bara kanske HP fixa om du inte kommer in i bios äns. Kontakta deras support och se vad det skulle kosta och fundera på om det är värt det.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Svårt och säga om vi kan göra något 🤔
Kanske om du kan resetta c-mos genom att ta ut batteriet/batterierna.

Har du grejer på lagringsdisken som du vill ha, så kan du ju testa att sätta den i en annan dator genom någon usb adapter tillexempel om det behövs.

Skälva datorn kan nog bara kanske HP fixa om du inte kommer in i bios äns. Kontakta deras support och se vad det skulle kosta och fundera på om det är värt det.

Tack för ditt svar!

Har aldrig pillat med en laptop. Stationära byggde man själv för länge sedan..

Men har väl inget och förlora förmodar jag.

Näe, Inget på disken jag behöver.

Bra tanke. Men det känns spontant som att det skulle kosta multum. Och det är det inte värt. Trots att det inte alls var något problem med prestanda eller så. Den har ju sina skönhetsfel. Men då har den några år på nacken också.

/S

Visa signatur

Signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sotrimpe:

Tack för ditt svar!

Har aldrig pillat med en laptop. Stationära byggde man själv för länge sedan..

Men har väl inget och förlora förmodar jag.

Näe, Inget på disken jag behöver.

Bra tanke. Men det känns spontant som att det skulle kosta multum. Och det är det inte värt. Trots att det inte alls var något problem med prestanda eller så. Den har ju sina skönhetsfel. Men då har den några år på nacken också.

/S

Om det verkligen är som du säger, att datorn inte ens lyckas ladda BIOS, så är det sannolikt rejäl överkurs att få ordning på den igen.

Det är dock lätt att missuppfatta saker. Om skärmen visar något alls, så kan det eventuellt hjälpa oss att bena ut vad som är fel om du postar ett foto av det.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Skärmen visar inget. Helt svart.

Visa signatur

Signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sotrimpe:

Skärmen visar inget. Helt svart.

kan du prova att koppla in den till annan skärm eller tv?
Det kan hända att du får bild då

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Det var ingen dum tanke. Tack!

Visa signatur

Signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sotrimpe:

Det var ingen dum tanke. Tack!

såg att det är en hp som troligen kom med win7 - det kan hända att belysningen gett upp i skärmen med tanke på ålder

Jag hade en likande hp ett tag men den kokade ihjäl sig istället.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI