**DEFEKT** PowerColor Red Devil 6700 XT 12gb

Permalänk
Medlem

**DEFEKT** PowerColor Red Devil 6700 XT 12gb

Hej,

Köpte detta begagnat i tro om att det fungerade normalt. Tidigare ägare har brutit "do not tamper"-sealen på skruven, det är inte jag. Men, jag stöter på problem i stresstests och tyngre gaming än t.ex. terraria. Problemet som uppstår är kraschande drivrutin. Inte upplevt någon krasch på skrivbordet, youtube eller t.ex. terraria. Duger som display output åtminstone.

Jag har gjort enklare felsökning som att inspektera kortet fysiskt utvändigt, installerat om drivrutin, kollat att original vbios är installerat. Inget i HWinfo tyder på att värme är problemet. I GPU-Z framgår det att kortet kör i x8 istället för x16.

Säljer som defekt eller for parts, men någon på detta entusiastforum kanske orkar problemlösa? Eller om någon vill PM:a tips vad jag kan titta efter.

Hur som helst kan det avhämtas hos mig i Kärrtorp, Stockholm eller skickas i originalförpackning.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Börjar på 200kr då tanker jag!

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 200 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 250 kr Hämtar
Permalänk
Medlem

Hur länge är budgivningen?

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 300 kr + frakt
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 350 kr Hämtar
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 400 kr + frakt
Permalänk
Medlem

Hej, vi kör bud fram till söndag 20:00.

Jag är inte tillgänglig för avhämtning under helgen i vilket fall, lycka till!

Permalänk
Medlem

500:- plus frakt

Permalänk
Medlem

600+ frakt

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 650 kr +frakt
Visa signatur

// i5 12400F, Gigabyte RX 6800, 2TB Kingston NV2 SSD, 32GB RAM, Lian Li 205M Mesh, 750W Seasonic PSU

Permalänk
Medlem

700+frakt

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 600 kr Hämtar
Permalänk
Medlem

Grattis @Pronix. PM

Om köpare drar sig ur kontaktas andra intressenter