Kraftfull gaming- och arbetsdator – i7-12700K / RX 6700 XT / 32 GB RAM / 1TB SSD

Permalänk

Kraftfull gaming- och arbetsdator – i7-12700K / RX 6700 XT / 32 GB RAM / 1TB SSD

Säljer min välbyggda stationära dator som jag byggt själv med noggrant utvalda komponenter. Perfekt för gaming, studier eller kreativt arbete som foto, video, CAD m.m. Väl tilltaget i alla komponenter.

Den är byggd för att klara både spel och arbete i CAD. Säljer den då jag är klar med studierna och jobbar idag med CAD i arbetet. Spelar spel för sällan för att ha kvar datorn.

✅ Sparsamt använd – mestadels till studier och lättare spel
✅ Inköpt och byggd strax före årskiftet 2024 (ca 1,5 år gammal)
✅ Mycket god skick – fungerar felfritt

🧠 Specifikationer
Processor: Intel Core i7-12700K
Grafikkort: Sapphire PULSE RX 6700 XT 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR4
Lagring: Samsung 980 Pro 1TB M.2 PCIe 4.0 SSD
Moderkort: ASUS PRIME Z690-A
Nätaggregat: Corsair RM750e 2023, 750W 80+ Gold
Chassi: Corsair 4000D Airflow (svart)
Kylare: be quiet! Pure Rock 2
Extra fläktar: ASUS TUF GAMING TF120 ARGB (3-pack)

Operativsystem: Windows 11

💬 Övrigt
Datorn är tyst, sval och responsiv – ett utmärkt alternativ till att köpa nytt. Alla komponenter är kvalitetsmärken och datorn är lätt att uppgradera vid behov.

Kvitton på alla delar finns samt originalkartonger vid förfrågan.

ChatGPTs omdöme av datorn:
Tack, det här är en stark dator med moderna och balanserade komponenter – särskilt med tanke på CPU:n (i7-12700K), ett kompetent grafikkort (RX 6700 XT), snabbt moderkort, 32 GB RAM och en PCIe 4.0 SSD. Du har även ett bra nätaggregat, ordentlig kylning och en stabil chassilösning.

💰 Pris: 13 500 kr
Vid snabb affär kan viss prisförhandling ske.

Nypris för komponenterna ligger runt 18.000 - 19.000 kr.

📍 Finns i Norrköping

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tror du och din chatgpt annons har bättre lycka på facebook/blocket med det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Tror du och din chatgpt annons har bättre lycka på facebook/blocket med det priset.

vet inte men varje gång jag ser AI annonser så ser jag rött.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

vet inte men varje gång jag ser AI annonser så ser jag rött.

Ja precis, håller helt med dig. Det tyder på att de inte vet vad de pratar om och litar blint på vad chatgpt säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Ja precis, håller helt med dig. Det tyder på att de inte vet vad de pratar om och litar blint på vad chatgpt säger.

Som t.ex "snabbt moderkort" som finns i annonsen -_-

Visa signatur

9800X3D || Gigabyte Aourous Master RTX 5080 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || 32GB CL30 600MHZ DDR5 || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Du borde bett ChatGPT att värdera datorn också när du ändå var igång. Vad komponenterna kostar idag helt nya är inte relevant då det är 3-4år gammal hårdvara.

Uppskattat värde borde ligga på runt 8-10k som absolut högst. 6700 XT presterar som ett 4060 Ti på en bra dag men ofta sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Som t.ex "snabbt moderkort" som finns i annonsen -_-

Så länge den inte skriver modermodemet, hjärtat i hårddisken så

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ny medlem men ändå riktigt larvig annons. Kan nästan tro det är en färdigbyggd då säljaren inte verkar ha koll på något. Det räcker med typ 8 ord, fler saker har man inte i en dator. Mer text ger inte mer pengar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk

Frågade ChatGPTs om priset på datorn då fick jag svar att den är värt 5000:-

Permalänk

Annonsen är avslutad