Vilken sorts toalett papper använder ni?

Permalänk

Vilken sorts toalett papper använder ni?

Själv kör jag med ”Fixa” toapapper kombinerar känsla , kvalité och priset.

Brukar oftast vara på kampanj och oftast finns i saldot i varuhus.

Vad använder ni och varför?

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Alltid Serla Smart. Bra kombination av mjuk yta, hårdhet, tålighet och lager. Förstår inte vilka stålrövar en del verkar ha som kan använda såna där hårda och billiga papper. För mig är de bara snäppet mildare än 80-sandpapper.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Serla. Rejält, billigt och tillförlitligt. Ska krävas grova problem för att jag någonsin ska byta.

Permalänk
Medlem

Som de andra innan mig. Serla är det bästa jag prövat

Permalänk
Medlem

Jag kör också med Fixa toalettpapper, 100 meter med ett lager. En rulle räcker länge för mig. Innan så körde jag med Eldorado toalettpapper. Det luddade och toarullen var slut på nolltid.

Permalänk
Medlem

Kör med omönstrat, enklast möjliga, vilket också är det billigaste alternativet (vilket också är ett plus). Just "Fixa" (hos Willys) som du nämner har en sån variant, så det brukar bli det eller motsvarande hos ICA. Anledning? Jag lägger hellre mina pengar på annat än "finare" toapapper.

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av cyklonen:

Alltid Serla Smart. Bra kombination av mjuk yta, hårdhet, tålighet och lager. Förstår inte vilka stålrövar en del verkar ha som kan använda såna där hårda och billiga papper. För mig är de bara snäppet mildare än 80-sandpapper.

Detta. Har köpt Serla i en evighet nu och har svårt att tro att jag kommer att byta. Brukar oftast köpa 18pack.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Floralys (tre-lagers) från Lidl är frugans val (och därmed mitt).

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Eldorado, en bale(64 (8x8) rullar) om året.
Tyvärr har priset rusat från 99kr till 149kr de senaste 2 åren.
Trist också att affärer börjar ta bort bale, ska jag behöva beställa hem en hel pall för 15 års förbrukning?
Jag vill inte släpa hem toapapper varje vecka.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

ICA´s egna, vet inte om det heter nåt speciellt.
Ibland "Fixa" från Willys, men just toapapper är nåt jag vill ha nåt vettigt av.

Min mor köper det billigaste som finns, det är som att använda bakplåtspapper, "1 ply" också, så är man inte beredd blir de titthål upp till gud 🤣

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Serla smart utan tvekan. Testat många andra, men inget kommer i närheten.

Permalänk
Medlem

För den där extra riviga känslan.

Nej men jag brukar köpa Fixa på Willys tror jag det är. Funkar skitbra!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Har alltid använt lambi.
Mjukt och skönt och går inte sönder när man torkar sig.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Varför är inte bumguns standard världen över undrar jag varje gång jag är i Thailand.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Fixa Natur 16 Rullars räcker hyfsat länge ganska mycket på rullen och luddar inte sönder som vissa papper gör.
Ibland om det är kampanj kan jag välja nått annat testade rustas egna papper det var ingen höjdare i jämförelse.
Annars de gånger Fixa Natur är slut brukar jag köpa Serla för som reklamen säger så får du mer på rullen.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

Serla i jag vet inte hur många år!

Ekorren kan sin grej

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV