Permalänk
Medlem

Köp IXUS 400 i USA

Jag har varit i USA över lovet och då köpte jag mig en IXUS 400 (PowerShot s400 Digital ELPH heter den i USA). Jag blev förvånad över hur mycket billigare det var!

Canob IXUS 400 $469,95
256Mb CF $64,95
Adapter $3,95
5år garanti $49,95
TAX $49,81
--------------------------------
$653,56=5620kr

Så ifall du ska köpa en IXUS 400 så köp den i USA och med 256mb CF-kort (123 bilder i högsta kvalite).

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

JO det blir billigt om du köper den där, men skall du beställa den så tillkommer dyr frakt och moms samt tull och då är den inte så billig längre.
Sen 5-års garantin gäller väl bara i US och inte worldwide?

Permalänk
Medlem

Nej det är "World Wide Coverage 5 year Digital Warranty"

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

laddning?

tjena..

har också precis beställt min Ixus 400 i USA och tänkte höra med dig hur du fixar laddningen här i Sverige?
Är det bara att byta kabeln från väggen till laddstationen? Har fått för mig att det är en sån här vanlig "rakapparats kontakt" närmast laddstationen...

/anders

Visa signatur

Mångsysslare

Permalänk
Hedersmedlem

Min IXUS V3 är inhandlad i Singapore och det följde med ett antal olika kablar till laddaren. Laddaren accepterar allt från 100 till 240V så det är bara att välja rätt kablel, plugga in och ladda oavsett var man befinner sig.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

samma sak med vår gamla powershot s10, 100-240v

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lynxen
samma sak med vår gamla powershot s10, 100-240v

gryymt...tack för tipsen.
/anders

Visa signatur

Mångsysslare

Permalänk
Medlem

256 mb största minnet?

Hej igen...

Läste på en sida att största compact flashminnet man kan ha i kameran (Ixus 400) är 256 mb ?? stämmer det? någon som har erfarenhet?
/anders

Visa signatur

Mångsysslare

Permalänk
Medlem

Ptja, rätt billigt är det, men med tanke på att man får den för ~5400 med 256 mb i Sverige skulle jag nog välja det. Dessutom svensk manual; det behövs på den kameran tro mig :). Fem år betvivlar jag att man har en kamera åxo, den kommer vara uråldrig om två år tyvärr, men så är det ju med det mesta i elektronikväg...

Permalänk
Medlem

Jag har 512MB i min Powershot s400 (Ixus 400) så det är inga problem. Hade ca 270 bilder i kameran när minnet var fullt (max kvalitet). Laddaren kan man lösa med lite lödning, krympslang och en svensk sladd. Kanske inte så snyggt men det fungerar utmärkt.

Duedate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duedate
Jag har 512MB i min Powershot s400 (Ixus 400) så det är inga problem. Hade ca 270 bilder i kameran när minnet var fullt (max kvalitet). Laddaren kan man lösa med lite lödning, krympslang och en svensk sladd. Kanske inte så snyggt men det fungerar utmärkt.

Duedate

men vaddå...det är väl bara att byta sladden i ladd dosan. den är väl inte gjuten liksom?
/anders

Visa signatur

Mångsysslare

Permalänk

eller köpa en adapter kan inte kosta många kronor på classe. Som sagt ovan så går laddarn på 100-240V. Adaptern är en sån dem har i IBM reklamen fast enklare, en plastbit med hål för två platta stift och i andra änden två runda stift.

Gjorde så fast tvärtom när jag hade med min svenska kamera till USA

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaZteR
Nej det är "World Wide Coverage 5 year Digital Warranty"

Och enligt Canon Svenska AB gäller följande:

Nej, för Digitala kameror gäller ett års Europagaranti. Vid köpet är det viktigt att garantihandlingen European Warranty System följer med kameran.Garantihandlingen tillsammans med inköpskvitto krävs för att styrka garantin. För digitala kameror köpta utanför Europa gäller att de skall returneras till inköpslandet för garantiservice.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!